Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk -3 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: mar
, Datum:
16.07.2011 11:13
dank jullie wel; marlies en irene!!
Geplaatst door: ® Irene 1
, Datum:
16.07.2011 12:32
Inderdaad Lilian, maar dat moet je anders zien: wij reizen op de bonnefooi. Willen we stoppen, dan komt eerst mijn eigen lijstje naar boven om te kijken naar een geschikte camping. Pas daarna kijk ik verder. Zo is mijn lijst ook volop gegroeid door alle onverwacht bezochtte en leuke campings.
Zijn er overigens meer mensen die een soort van campinglogboek bijhouden. Ik heb van alle campings een foldertje en/of de factuur in een map zitten, op chronologische volgorde. Inmiddels vragen familieleden geregeld om mijn map, terwijl ze het in het begin helemaal niets vonden ;-)
Geplaatst door: Ri@
, Datum:
16.07.2011 13:28
Lili@n,
We bekijken DE TOUR vrijdag op de Alpe d'Huez, komt ie (bijna) bij ons voor de deur langs !
Geplaatst door: ® Brend@
, Datum:
16.07.2011 18:13
Trek wat fluoriserend aan ofzo, ik ga kijken of ik jullie zie! Ben blij dat ik vrijdag vrij ben zeg.
Veel plezier.
Geplaatst door: ® lili@n
, Datum:
17.07.2011 01:15
Irene, ik heb door de jaren heen ook een "boekwerkje" aangelegd,
het is weliswaar een schrift, maar dat doet er niet toe.
Er staat zelfs bij hoe je moet rijden om er te komen.
Zo heb ik bij een aantal van de bezochte campings een betere route, dan destijds in de officiële boekjes van de ANWB werd aangegeven opgeschreven.Wat ik met mijn favorietenlijst bedoel te zeggen is, dat er nog zoveel campings zijn die ik graag zou willen bezoeken of bekijken,maar dat ik de gelegenheid er helaas niet voor heb.
Jan en Ria jullie zijn bofkonten!
Brenda ik kijk met je mee! Heb je trouwens die meneer helemaal in het oranje boven op een auto van de week gezien?De vlag met het twentse ros en een groot plakaat met Denekamp erbij.
Dat valt op! :-))
, Datum:
17.07.2011 01:17
Nee Lilian, die heb ik niet gezien. Was vast op een dag dat ik moest werken. Nou ja, in elk geval beter dan die vent in zn blote kont vanmiddag. Hoe kom ik op tv?
, Datum:
17.07.2011 11:28
Heb ik ook Lilian, ik krabbel op mijn folders wat tips erbij. Goed plaatsnummers etc. Vorig jaar stuurde ik vrienden naar een camping, was die volledig omgenummerd ;-)
Hier vandaag stress. We zijn, toevallig, de garage aan het opruimen en komen het puptentje tegen. Vreemd, want dat ligt eigenlijk standaard in de caravan. Maar met drie kinderen boven de 17 is er weleens eentje die een festival bezoekt.
Toch maar even verder gekeken en, balen!, de hele binnentent met stokken is zoek.Ik surf me nu rot naar een voordelig tentje voor 2 personen. Kom tot nog toe op de Gelert Rocky 2 voor 40 euro. Nette prijs, maar had dit geld liever in een nachtje Frankrijk gestoken :-(
Fijne zondag vanuit een zonnig!! Brabant.
Geplaatst door: Dik Trom
, Datum:
17.07.2011 12:50
Geplaatst door: Dik Trom
, Datum:
17.07.2011 16:55
Misschien niet helemaal duidelijk maar het is de bedoeling dat je het pijltje [Hoe noem je dat pijltje ook al weer] naar z,n neus toe beweeg.
Geplaatst door: ® connie
, Datum:
18.07.2011 12:57
Even vertellen dat we een week in noord-frankrijk rond brachten.Van west naar oost en prima weer gehad.Temperatuur kwam niet onder de 20 graden.Een paar musea's en mooie steden bezocht en eenvoudige campings waar geen Hollanders waren.
Zaterdagavond de eerste bui gehad maar toen gingen we al weer terug.Hoe dichter bij mijn woonplaats hoe meer regen pfft.Was heerlijk een weekje ertussenuit en had best willen blijven....helaas.
connie
, Datum:
18.07.2011 13:54
Leuk Connie! Waar ben je allemaal geweest? Mooi dat je goed weer had, ben blij dat ik nu niet weg hoef.
Geplaatst door: cimeroni
, Datum:
18.07.2011 16:16
Ha Connie, heb je het leuk gehad, ondanks dat het een weekje was?
Tja, en dan kom je weer terug in het "natte" Nederland.
, Datum:
19.07.2011 00:53
Wat leuk Connie!
Brenda hoe was het weer eigenlijk toen jullie in Frankrijk waren?
Geplaatst door: ® tineke
, Datum:
19.07.2011 10:41
Brend@, ik las dat jij in Greoux en in Le Lavandou hebt gekampeerd?
Zou jij zo vriendelijk willen zijn daar een mening over te willen zetten, aangezien anderen ook graag de ervaringen over het voorseizoen willen lezen.
Alvast bedankt!
, Datum:
19.07.2011 13:36
Doe ik Tineke, ik laat het meestal even een maandje bezinken om niet in mijn enthousiasme (of juist niet) een te gekleurde mening neer te zetten.
Geplaatst door: tineke
, Datum:
19.07.2011 14:00
, Datum:
19.07.2011 20:21
Hoi Allen,
Wij zijn zaterdag vertrokken met regen én aangekomen met regen op de Alpe. Ondanks het "slechte" weer stroomt de Alpe vol met campers, caravans én tentjes. Gisteren een mooie dag, de tocht der Cols gereden: Col du Glandon, Croix du Fer en Telegraphe, Galibier en Lautaret, alles vol fietsers. Op de laatste 2 cols ook al "plein" met tourfanaten. Vandaag weer regen. Van "narigheid" een dongel van SFR gekocht, zodat we een beetje kunnen internetten. Vraagt wel wat geduld, maar het werkt, zoals jullie zien. Hopen op beter weer ! A bientôt.
, Datum:
20.07.2011 00:15
Geweldig Ria, jouw live-verslag van de tour! Geniet en blijf schrijven ;-)
, Datum:
20.07.2011 02:10
Wat is dat toch met het weer.Het is totaal van slag.Daar waar het normaliter fraai weer is,regent het pijpestelen.
Het regent oh wat regent het
Ik hoor het uit mijn warme bed
Ik hoor de regen zingen
Het regent, regent dat het giet
Dat niemand daar nu iets van ziet
Van al die donkere dingen
Het ruist en regent en het spat
Nu worden alle bomen nat
En plast het in de sloten
Het regent over- overal
O hè daar loopt het zeker al
Bij straaltjes uit de goten.
Wat is dat gek en leuk geluid
Wat is dat lekker om dat uit
Je warme bed te horen
't Is of de regen samen praat
Of dat een kerel buiten staat
Te fluisteren in je oren
Nou druipt het in het hoge gras
Nou zal een wel een grote plas
Op alle straten komen
Nou lopen nergens mensen meer
Verbeeld je eens in zo een weer
Daar wou ik wel van dromen
En vroeg-, morgen in de zonneschijn
Als dan de blaadjes zilver zijn
Met droppeltjes bepereld
Dan doe ik toch mijn eigen zin
Dan loop ik heel en heel ver in
Die schoongeworden wereld.
C.S. Adema van Schelten
Ria bedankt voor je berichtje!Heb je je rummikub wel mee? :-))
, Datum:
20.07.2011 17:54
Vandaag kwam de zon af en toe door de wolken. Maar als je omhoog kijkt, naar de bergen, zie je dat daar sneeuw gevallen is. Net nog weer op tv de beelden van de Galibier, niet te geloven . . . .
Toch zijn er hier boven minder tentjes dan de laatste keer dat de tour hier was (2008). Die er zijn zijn wel echte dihards, ze blijven lachen !
Bocht 7 - de nederlandse bocht met DJ - is één groot feest !
Preudhomme gaf net in een intervieuw aan, dat het weer de komende dagen beter zal worden en dat geloven we natuurlijk graag !
Jan gaat morgen met zoon op de motor naar de Lautaret, ben benieuwd hoe ver ze komen !
Nog wel een nieuwtje voor de "fietsliefhebbers". De Alpe d'Huez is in onderhandeling met de organisatie van de Giro voor 2012. Ze willen de helft betalen van wat de organisatie vraagt.Ze denken, dat hen dat veel publiciteit oplevert bij hun (italiaanse)buren !