Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk -3 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: gerrit
, Datum:
11.05.2011 07:51
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
11.05.2011 07:52
Geplaatst door: mar
, Datum:
11.05.2011 20:09
ha ha en erg leuk dat lilan de eerste in het nieuwe topic is MET een verwijzing!!
Geplaatst door: irmgard
, Datum:
11.05.2011 23:21
Mag ik hier ook iets heeeel anders vragen?Misschien heeft iemand nog een goede tip: wat te doen tegen muizen in huis? Al een poosje hebben we 1 of twee of (slik) meerdere muizen in huis. We hebben het volgende al gedaan: gaten waar ze mogelijk door kunnen komen afgeplakt, vallen gezet met kaas, pindakaas en 1 met chocola, gifdoosjes neergezet maar er werd niets van gegeten, geen muis gevangen.
De laatste tip was om op de evt.routes bakjes water met eucalyptusolie neer te zetten omdat ze daar kotsmisselijk van schijnen te worden. De laatste weken hebben we geen muis meer gezien maar nog wel af en toe een keuteltje ergens dus tot mijn grote ergernis zit er nog wel ergens 1 (of 2). Weet iemand nog raad? Ik ben allergisch voor een kat, beide buren hebben katten en de muizen zoeken bij ons dus en kattenvrij huis.
, Datum:
12.05.2011 17:09
Hoi Irmgard:
Wij hebben bij ons plaatselijk Tuincentrum, een kant-en-klare
muizenval gekocht waar al reeds lokstof opzit.Ze blijken ( de muizen) dit erg
attractief te vinden, want bij ons is tot twee maal toe, de val
succesvol geweest,ondanks dat er wel een jaar tussen zat, de lokstof werkte nog steeds.Het is ook geen lijdensweg voor de muis
want het ding klapt voor een muis zo snel dat het over is voor dat hij/zij het in de gaten heeft ;-)
Normaal hou ik er niet van dieren te doden, maar muizen kun je echt niet in je huis hebben, ze vreten alles aan en op.
Bovendien vind ik het ook vies die beesten in huis.
Er is ook een meer diervriendelijke manier, die mijn zoon van internet af gehaald heeft, nl. hij heeft iets van twee houten stokjes geknutseld, daar hagelslag opgedaan, dat in een glazen schaal met een deksel er half op en de volgende morgen zat de muis gevangen en heeft hij hem ergens op de akker weer vrij gelaten.
Die muizen bij jou zijn al te verwend geworden als ik dat zo lees,haha
Geplaatst door: ® kea
, Datum:
12.05.2011 18:57
Bij mij bijten de muizen in oud brood in de klem. Diverse muizen gevangen.
Geplaatst door: ® Irene 1
, Datum:
12.05.2011 19:35
Wij hebben zelf een valletje gemaakt met een bruggetje erin. Als de muis erin loopt, gaat het bruggetje (wip) om en kan de muis niet terug. Ik zet'm langs de muur. Muizen lopen graag beschut en naar het licht toe, vandaar.
Mijn man krijgt de val vervolgens mee en leegt hem op weg naar zijn werk in het bos. Deze week 2 geruimd. De 1e lag s ochtends al dood erin, een hartaanval van schrik? De 2e heeft mijn zoon geruimd voor mijn man thuis was. Toelichting heb ik niet meer gevraagd.
Geplaatst door: tineke
, Datum:
12.05.2011 21:07
, Datum:
13.05.2011 23:54
Geplaatst door: cimeroni
, Datum:
14.05.2011 08:29
, Datum:
16.05.2011 00:26
En Sini, ben je nog op de fiets geweest? Er stond een harde wind.
Ik heb net het hele topic met de kampeertips gelezen.Hier en daar komen er praktische dingen voorbij. Mijn buren nemen weinig handdoeken mee op vakantie,als ze gaan douchen gebruiken
ze zeemleer of die moderne zemen om zich af te drogen,zelf zijn ze zo droog, zeggen ze en de zemen ook en bovendien nemen ze weinig plaats in.Het schijnt nog effectiever te zijn dan die moderne oprol speciale handdoeken voor kamperen.
Zelf heb ik het nog niet uitgeprobeerd.Heeft iemand hier ook ervaring mee? Het lijkt mij erg klein om daar een heel lijf mee af te drogen.:-))
Geplaatst door: cimeroni
, Datum:
16.05.2011 06:47
Leer om je mee af te drogen? ;)
Fietsen heb ik al een paar dagen niet gedaan. Ben een betke sloerig in de buik. Maar vandaag begint hier de praktische verkeersproef. En zal ik , met een team, proberen om 720 kinderen van groep 8 een beetje verkeerskennis bij te brengen.
, Datum:
16.05.2011 11:03
@Ilse. Gisteren heb ik voor het eerst asperges gekookt, met jouw tips. Het was lekker en een succes bij onze visite! Voor herhaling vatbaar dus.
Geplaatst door: ® ilse
, Datum:
16.05.2011 14:38
@Irene, fijn om te horen! Je schoonouders waren trouwens nog aan gekomen, maar dat wist je al natuurlijk!
, Datum:
16.05.2011 15:22
Yep. Toen ze hoorden dat jullie 2e waren geworden, hebben ze direct mijn advies gevolgd: centjes in Liessel laten ;-)
, Datum:
16.05.2011 18:49
hahahah! Fijn om te horen! Alles goed verder met Perry? De ziekte een beetje rustig?
En waar gaat de reis dit jaar naar toe? Wij gaan voor het eerst alleen met ons gezinnetje naar Frankrijk.Zonder de groep dus. Gaan naar la Roubine, Ardeche.
, Datum:
16.05.2011 20:04
Goed ruk met de asperges nu? En genoeg handen om ze binnen te halen?
Helaas, niet zo rustig. Het gaat op en af. Maar we klagen niet, er is nog genoeg leuks wat wel kan.
Hier gaan er waarschijnlijk weer een paar mee. Zijn blut en dan is aansluiten wel erg aantrekkelijk ;-) Nog geen idee waarheen. Ik heb net al mijn campings weer bijgewerkt/opgeschoond en in TomTom gezet. Het plan is om naar de Lot en noordelijke Aveyron te trekken. Grofweg tussen Clermont-Ferrand en Millau en dan beide kanten van de snelweg. Maar dat kan tot op de dag wijzigen. Het weer of een leuke tip kan al genoeg zijn. Ik heb vooral municipals en kleinere campings genoteerd, we vinden vast weer leuke plekken.
De Ardeche is prachtig. Je moet de krokodillenfarm niet missen met jullie kinderen. Op woensdag en zondag worden ze gevoerd, dan is het leuk. Groetjes!
, Datum:
17.05.2011 01:01
Picknickeiland.
Op Schouwen-Duiveland heeft Stichting Zonnestraal tien kunstenaars gevraagd een picknickplek te ontwerpen.
Het is de bedoeling om op een natuurlijke manier te laten zien hoe mooi het op Schouwen-Duiveland is. Zes jaar geleden is het project van start gegaan en inmiddels zijn zes van de elf picknickplekken gerealiseerd.
Kijk op www.picknickeiland.nl voor een impressie.
, Datum:
17.05.2011 08:07
Balen, dat het op dit moment ruk is...
Fijn dat er een paar kids mee gaan! We zijn al vaker in de Ardeche geweest, dus streek is bekend. Ook al eens de krokodillenfarm bezocht, maar dat was in 2004, dus misschien nog een keertje doen. Heb ook al heel veel plannen. de mannen willen daar (karper)vissen, neem zelf veel boeken mee en wandelschoenen.
Tja, de prijzen zijn idd. diep triest! Steken lukt nog wel met personeel.Ach, we gaan maar gewoon weer verder, elke cent is weer meegenomen.(Alhoewel de kosten nu wel wat hoger liggen....!)
, Datum:
17.05.2011 17:18
Zal voor jullie ook vreemd zijn zonder alle andere gezinnen. P heeft er nu een tennisarm bovenop. Tja, die prijzen. Handwerk blijft kostbaar. Ik denk aan een e-reader voor de vakantie, dat scheelt een heleboel gewicht ;-)