Eten Franse autobaan (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Hans
, Datum:
11.07.2010 09:13
Als wij onderweg even snel een (avond)maaltijd willen gaan we voor de zekerheid naar Mac Donalds. Tegenwoordig hebben ze bij dat soort ketens ook maaltijdsaladaes, aangevuld met frites en een hamburger heb je een redelijke snelle maaltijd.
Voor de rest (overdag) nemen wij nooit iets langs de autoroute. Als we van huis gaan nemen we broodjes mee en voldoende drinken, terug zorgen we bij een bakkertje stokbrood te kopen en zorgen voor voldoende Franse kaasjes etc.
Geplaatst door: Jurgen 
, Datum:
11.07.2010 15:25
Voor mc donnalds geld natuurlijk hetzelfde als de wegrestaurants langs de peage, bij beide krijg je geen fatsoenlijke hap eten. Als je meer wilt dan alleen een volle maag moet je daar wegblijven.
Geplaatst door: loes
, Datum:
11.07.2010 23:35
Kwestie van smaak, mijn kinderen maar wijzelf ook zijn helemaal gek op MacDonalds, ik doe een moord voor een Mackroket met van die lekkere saus of een Big Mac met milkshake banaan. Wij doen dat dan ook alleen als we iets te vieren hebben.En nee wij zijn niet dik en eten normaal heel gezond.
Geplaatst door: Petra
, Datum:
12.07.2010 12:40
Van een enkele Mc-en heeft nog nooit iemand scheurbuik opgelopen!
Geplaatst door: Duchemin
, Datum:
12.07.2010 14:02
Ik weet niet of het een kweste is van smaak, ik ben bang dat er meer sprake is van geen smaak.
Ik beb ooit 1 keer bij Mac Donald gegeten, gewoon om te weten hoe het daar was. Ik vind het super afgrijselijk.
Vet
Zout
en smaakversterker
Verder was het gebakken lucht
Maar om op de vraag terug te komen. Ik eet wel langs de autoroute. Ik koop een stokbrood, een kaasje en een saucisson, fles perrier erbij en smikkelen maar...:)
Geplaatst door: Marianne
, Datum:
12.07.2010 15:30
Hoe smerig wij het voer van McD vinden, is niet te beschrijven.
Van de autobaan af gaan om ergens lekker te eten of goedkoper te tanken, is echter wel lastig, omdat die bedrijfjes dan vaak gesloten zijn.
Bij de bakkerijen van PAUL langs de snelweg, zijn echt lekker verse broodjes, croissants e.d. te krijgen: http://www.paul.fr/uk/magasins-visite.php
En in een hotel als Ibis kun je redelijk goede en betaalbare maaltijden krijgen en hoeft daarbij echt geen hotelgast te zijn, iedereen is welkom.
Geplaatst door: ® Irene 1 
, Datum:
12.07.2010 16:02
Wij gaan wel van de autobaan af. Je moet dan wel rekening houden met de tijden dat Fransen ook eten. Tussen 12 en 13.30/14.00 uur. Of na 19.00 uur.
Op de snelweg staan op de borden soms plaatsen waarbij staat "village détappe"dat zijn plaatsen waar je een restaurant en hotel kunt verwachten. Of kijk op de kaart waar een stuk route national paralel loopt, dan mis je nooit teveel kilometers.
Zelf stoppen we langs de RN graag bij een supermarkt. Dan halen we verse croissants, een kaasje, stuk paté, fles Yop en water.
Geplaatst door: loes
, Datum:
12.07.2010 19:12
Tja soms heb je gewoon zin in vet en smaakversterker. Een broodje kroket op zijn tijd blijft gewoon lekker. En ik ben echt niet de enige gezien de drukte altijd bij de Mac.Maar als je er niet van houdt is er in de supermarkten genoeg te krijgen,overal hebben ze vers stokbrood en kaas,zuivel en fruit. Het is niet goedkoop maar zeker goedkoper dan uit eten gaan. En je kunt zelf een komkommer meenemen voor over de kaas.
Geplaatst door: Hans
, Datum:
12.07.2010 21:41
M.i. soms wat overdreven reacties op een zak friet en een hamburger bij een snackgigant. Als je verder gewoon gezond eet (zoals wij minimaal 6 keer per week) moet dit een keer kunnen.
Wij gaan hooguit een paar keer per jaar naar McD, nemen een salade en daarbij frites en een hamburger en voelen ons zeker niet schuldig of zo. En het smaakt ons, voor die ene enkele keer, best goed. Verder eten we er niet, als we "uit eten gaan" (zo kun je een bezoek aan McD natuurlijk niet noemen) kiezen we een leuk restaurantje in een dorpje waar de Fransen zelf ook eten.
Geplaatst door: Isanne
, Datum:
12.07.2010 21:56
Jongens laten we geen oordeel over elkaar vellen en iedereen in zijn of haar waarde laten.
Over smaak valt niet te twisten...de ene vind het niet te
(vr)eten, de ander smult! Niets mis mee toch!
Ik wil graag na de hele dag "broodjes" en in de auto hangen iets warms eten. Stokbrood met een kaasje oid valt dan eigenlijk al af (dat doet het meestal automatisch al omdat de verse stokbroden als wij komen meestal op zijn...of we hebben elke keer gewoon pech...)
Ik griezel echt van die opgewarmde prakjes langs de weg, probeer het elke keer weer (hoezo een ezel stoot zich geen ....) maar elke keer weet ik weer waarom ik het niet lekker vond/vind.
Ik zie ook geen probleem in eens in de zoveel tijd een Mac. (ik vind de caesar salade met warme kip erg lekker!)
Denk dat ik er wel uit ben.
Aangezien we toch elke keer te laat zijn met afslaan bij een restaurant, Mac., grote supermarkt....neem ik denk ik gewoon een pan van het eea mee (bevroren) en warm het onderweg op.
Soort uitgebreide picknick zeg maar :-)
Dank jullie allemaal voor de ideeen en tips.