Eten Franse autobaan (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Isanne73
, Datum:
05.07.2010 22:53
Ben ik nu de enige die elk jaar al weken van te voren gaat zitten bedenken hoe we het nu weer gaan oplossen met (avond)eten onderweg?
Vind het eten langs de Franse autobaan (route du soleil) echt verschrikkelijk slecht.
Friet welke je op moet warmen in de magnetron!!! Hoe kom je erop!
Soms zien we in een flits een Mac Donalds voorbij komen, maar dan zijn we al te laat.
Denk dat ik dit jaar maar een pan van het eea meeneem en langs de baan opwarm. (met de caravan was het nooit zo'n probleem, maar met een tent is het natuurlijk iets anders)
Hoe doen jullie dat.
Waar gaan jullie eten?
Gaan jullie de weg af (heb je een vast plekje of ga je zoeken?)
Iemand een kaartje waar evt. een mac zit langs de baan? (ook niet top, maar in ieder geval beter dan die voorgekauwde producten, slappe (stok) broodjes en opgewarmde magnetron friet.
Geplaatst door: Marian
, Datum:
05.07.2010 23:08
Wij eten pas warm als we een overnachtings camping hebben gevonden. Gebruiken dan een éénpitsbrander (koffermodel, zie eerdere topic). We kunnen kiezen uit pannenkoeken (shaker) of soep, en zo kan je zelf nog wel wat bedenken. Soms ziet het restaurant van de camping er ook uitnodigend uit. Zeker géén wegrestaurant!
, Datum:
05.07.2010 23:17
Ohhh misschien ff handig om te zeggen dat wij altijd een premiere hotel pakken voor overnachting en niet op standaard tijden rijden.
Bij de premiere hotels zitten 9 van de 10 keer geen restaurants bij of in de buurt.
De koffer heb ik idd....
Geplaatst door: Marianne
, Datum:
05.07.2010 23:18
Ik weet niet wat je bedoelt met "autobaanrestaurants", want wij hebben wel goed gegeten in diverse restaurants, beter dan wat je zelf kunt brouwen op een campinggasstelletje; dat was dan bij Courtepaille of Hotel Ibis of Buffalo Grill, allemaal -tig keer beter dan McD met z'n rubberen namaakkaas en slootwaterkoffie die we meteen weggegooid hebben.
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
05.07.2010 23:25
Snelwegrestaurants zijn nergens goed. In Frankrijk niet, in Duitsland niet. Herinner me er één in Zwitserland waar ik ooit een verrukkelijke rösti voorgeschoteld kreeg, maar die heb ik later niet meer terug kunnen vinden.
Is leuker om even van de weg te gaan en een dorpje te zoeken. Vooral langs de A75 en de A20 vind je zogeheten villages-etappes: leuke dorpen met winkels en horeca op korte afstand van de snelweg, 20 km van te voren aangekondigd met borden langs de snelweg. Zie http://www.hurktoilet.nl/weblog/wreageer.php?id=2033
, Datum:
05.07.2010 23:26
Inderdaad, je hebt gelijk .... Courtepaille of Buffalo Grill is erg goed eetbaar (de eerste beter dan de tweede)
De keren dat we daar gegeten hebben zaten ze of in de buurt van waar we sliepen, of wisten we toevallig waar er 1 zat.
Alleen weten we 9 van de 10 keer niet hoever we komen tot "etenstijd" en dan ben je daar dus precies niet bij in de buurt :-(
Ik ga eens op de website's neuzen van deze 2 en eens kijken of ik wat kruisjes kan zetten op een kaartje.
Thanks voor de tip....niet aan gedacht!
Verder nog tips?
, Datum:
05.07.2010 23:29
Heee Peter, dat is nog eens een goede tip en link!
Top thanks!
Geplaatst door: ® Noa
, Datum:
05.07.2010 23:37
Misschien zou je een pastasalade mee kunnen nemen? Kan je makkelijk een dag van te voren klaarmaken. Of nog makkelijker: huzarensalade ofzo. Broodje er bij, eventueel wat tomaatjes en komkommer en klaar is je maaltijd.
Zelf rijden wij "gewoon" overdag en zorgen dat we tegen de avond ergens zijn. Als we gaan kamperen (met tent) gaan we als alles staat even een soepje warm maken ofzo. Dit jaar rijden we in 2 niet al te lange etappes met een hotelovernachting. Hotel is in stadje, dus daar zullen restaurantjes genoeg zijn.
Geplaatst door: Jurgen 
, Datum:
06.07.2010 00:13
Wij zijn dol op de franse keuken maar langs de franse snelwegen moet je zeker niet gaan eten! Wij zijn er een paar keer ingetrapt en iets slechters als in die wegrestaurants heb ik nog nooit gegeten. Zeker niet doen, ga even van de snelweg af en zoek een restaurant waar je een plat du your of zo kan nemen, veel lekkerder en zeker niet duurder. De vergelijking met mac donnalds gaat niet op, het eten daar is ook onder de maat.
Geplaatst door: lizette
, Datum:
06.07.2010 08:56
Wij nemen altijd broodjes, salades, e.d. mee voor onderweg en daar kunnen we best een dagje op leven.
Maar als er dan tóch zo'n M langs de weg verschijnt...
In Nancy ligt er eentje makkelijk rechts van de snelweg en een stuk verder bij Aire de pont d'Isere rijd je zo binnen.
http://www.mcdonalds.fr/#/find-restaurant/
Geplaatst door: Miep Kniep
, Datum:
06.07.2010 09:29
Wij rijden nooit over de tol, maar juist via de alternatieve routes. Het leuke daaraan is, dat je van alles tegen komt: van supermarkt tot restaurant. Je zou dus even de tol kunnen verlaten en in een plaatsje op zoek gaan. Maar daar moet je de tijd voor (willen) hebben. Andere tip: bij de meeste tankstations hebben ze wel goed broodbeleg: lekkere franse salami of kaas. De stokbroden schijnen altijd uitverkocht te zijn, als ik er sta :-( Als je dus zelf de eerste dag brood / bolletjes meeneemt en daar wat lekker vers beleg op doet....ach...dan red je het wel een dagje op brood, toch?
Geplaatst door: mette 
, Datum:
06.07.2010 10:05
Eten voor onderweg geen probleem kook een week van te voren een pata o.i. zet het in de vriezer, onderweg in de koelkast(ook lekker extra koelelement)maak het warm op de camping. Doe dit met soep drumsticks gehakt balletjes.Aangevuld met bakje (pasta)salade wat fruit en een joghurtje.
Zo hebben we altijd voor een paar dagen eten onderweg.
Geplaatst door: ® Peter2 
, Datum:
06.07.2010 10:50
Ik heb zelf sinds vorig jaar een Garmin navigatie en kan daar op even kijken welke restaurants in de omgeving zijn. Dan kan je even een kort uitstapje maken van de peage. Als je geen navigatie bezit gaat dat natuurlijk niet op deze manier.
Maar als de honger begint te knagen kan je er voor kiezen om de tolweg even te verlaten en een stuk(je) van de altijd aanwezige nationale route te gaan rijden. Je komt dan door en langs allerlei leuke plaatsjes met de meest uitnodigende restaurantjes.
Geplaatst door: Gert
, Datum:
06.07.2010 16:10
Gewoon een snelwegrestaurant pakken.......
Het hoeft toch geen sterrenrestaurant te zijn? Je hoeft tenminste niet de snelweg af om te zoeken naar zo'n stinkend chauffeurscafe.
Meestal zelfbediening, dus je kunt ook weer vlot achter 't stuur zitten.
Geplaatst door: ® Marijke(andere) 
, Datum:
06.07.2010 16:44
Gert, men vraagt juist een alternatief voor de restaurants op de franse autobaan. En idd. daar is het niet te eten.Mocht men de route afgaan op zoek naar een leuk dorps of weg restaurant bedenk wel dat je tussen 14.oo uur tot 19.00 uur bijna niet terecht kan in frankrijk om te eten.
, Datum:
06.07.2010 18:24
Idd die wegrestaurants zijn niet te eten, vandaar de vraag.
En nee, ik vraag geen sterren, maar een beetje smakelijk of tenminste eetbaar zou fijn zijn.
Geplaatst door: katie
, Datum:
06.07.2010 22:12
Ik heb er zelf nooit problemen mee, wij nemen pizza of frietjes met hamburger. Ook hebben ze lekkere sandwiches bij alle tankstations. Als je het echt niet lust dan hebben ze bij alle tankstations ook verse stokbroden en kazen, ham,yoghurt etc.
Geplaatst door: Jan
, Datum:
10.07.2010 13:37
Ook wij zijn onderweg vaak in voor een bezoekje aan de Mac, ik heb deze daarom als way points aangemaakt in mijn tomtom. Je kunt ze ophalen via poiedit. Vandaar is het makkelijk, gewoon zoeken naar de dichtstbijzijnde en tomtom geeft je de opties met de afstanden erbij en verteld je uiteraard de weg....
Geplaatst door: ® tineke 
, Datum:
10.07.2010 20:52
Geplaatst door: Isanne
, Datum:
10.07.2010 21:47
Hoi Jan,
Wij hebben geen tomtom...(tenminste: gebruiken hem niet/nemen hem nooit mee)
Ga eens kijken of ik ze daar wel uit kan halen....
Thanks voor de tip!