Wasemmer Tupperware (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: esther
, Datum:
31.03.2010 15:54
Weinig aanbod op marktplaats, daar had ik al gekeken.
Kan niet 100km gaan rijden voor een emmer,ha ha
Geplaatst door: sissi
, Datum:
31.03.2010 16:56
net al zoekend via google op die wasemmer (heb er nog geen plaatje van gezien;-) kreeg ik wel DE tip "u kunt ook uw lego er in wassen" ha ha. Ik begreep ook dat op een tupperware party de emmer wordt gedemonstreerd dat je er mee moet zwaaien, ben blij dat ik niet in de buurt van digi-oma stond toen haar handvat kapot ging ;-) (ik ben nogal beeldend aangelegd, ik zie nu allerlei volk naast de tent die emmer aan de arm rondzwaaien om het wasmachine effect te behalen, en dat dan de hengel losschiet;-))
In het kader van de bagage-beperking kan ik toch beter gewoon alles in een vuilniszak doen (met water en waszeep) en die dichtknopen, op hoop van zegen dat ik ook goed geknoopt hebt voordat ik 'm in de auto zet?
Geplaatst door: sissi
, Datum:
31.03.2010 17:03
op de tupperware-site is geen emmer meer te vinden. Dus degene die hem nog hebben: collecters-item!
Geplaatst door: Annigje
, Datum:
31.03.2010 17:52
Je kunt de wasemmer van Tupperware gewoon bestellen bij Tupperware. Heb ik ook gedaan en hij wordt dan thuisbezorgd door een demonstratrice uit jouw regio. Even een mailtje sturen naar Tupperware en dan moet het goed komen.
Geplaatst door: ® Irene 1
, Datum:
31.03.2010 18:24
Geplaatst door: m.faber
, Datum:
31.03.2010 18:34
Geplaatst door: ® diana8
, Datum:
31.03.2010 20:44
Tupperware emmer wordt vacuum getrokken, door na even te schudden, hand midden op het deksel te duwen en deksel een heel klein beetje op te tillen en de lucht te laten ontsnappen. Lauw water gebruiken, tot 4 cm onder de rand en een heel klein beetje waspoeder. Niet langer dan een half uur laten staan, omdat anders het vuil wat naar boven komt drijven, weer naar beneden slaat. Niks meer niks minder.
Een emmer met harde deksel krijg je niet vacuum.
Geplaatst door: marie
, Datum:
01.04.2010 11:35
Maar of het nu wel of niet vaccuum trekt maakt niet uit voor het resultaat. Dat rondzwaaien is onzin, af en toe ff beetje schudden is net zo effectief.
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
01.04.2010 11:57
Diana, door het schudden van de ton en de werking van heet water, waspoeder en uiteraard de was, wordt de druk in de ton veranderd. We zwiepen niet met de ton (ook nooit met de Tupperware emmer gedaan trouwens, handvat brak bij optillen) maar schudden even, waarna we het deksel losdraaien en we de lucht laten ontsnappen. Het rode deksel van de kanoton is van tamelijk zacht materiaal gemaakt en je ziet wel degelijk dat deze na een tijdje naar binnen wordt getrokken (hol gaat staan) vandaar dat je de ton even moet openen.
Voor Tupperware- en ton-gebruikers... wij kopen bij de supermarkt tube's GENIE voor de handwas. Werkt naar mijn idee beter dan Biotex en geen poederresten. Er liggen hier thuis ook een paar en mijn dochter gebruikt ze voor de paardrijboeken van onze kleindochters.
Geplaatst door: jan v z
, Datum:
01.04.2010 13:26
Ben het volkomen met sissi eens , de gedachte alleen al dat zo`n emmer als ongelijd projectiel je luifel doorboord om vervolgens als een vallende tsunamie tussen de tafel en de stoel van je buurman terecht gaat komen.
De buurman houd het niet droog en de rest waarschijnlijk ook niet.
Vraag me dan ook af waar deze slingerde en schuddende kampeerders staan.
Want hoe harder jullie schudden en slingerenen met de gedachte van mij hoe harder ik moet schuddebuiken.
Waarschijnlijk zal op deze campings ook geen ingehuurd animatie aanwezig zijn want deze komen vanzelf.
Natuurlijk moet je dit niet als persoonlijk opvatten,het is tenslotte ook 1 april.
Geplaatst door: ignas
, Datum:
01.04.2010 14:50
@Elma: "Het verschil met een tupperemmer en een gewone goed afsluitbare is,dat je de tupper emmer na het schudden telkens even kan ontluchten.Je krijg dan een vaccum in de emmer,waardoor de vlekken eruit trekken."
dat klinkt leuk, maar het klopt niet. het vacuum trekt de vlekken er niet uit. het vacuum is helemaal niet relevant en de overdruk ook niet. vlekken worden uitsluitend door het wasmiddel uit het weefsel gehaald, niet door over- of onderdruk. je schudt eerst om het wasmiddel in aanraking te brengen met het vuil en daarna om het vuil+wasmiddel met het water te mengen. als het water warmer is (zon) lost de zeep beter op en gaat het vuil beter uit het textiel. een emmer die niet perfect afsluit werkt even goed. als een tupperware verkoopster jou iets anders vertelt dan liegt ze.
Geplaatst door: willeke
, Datum:
01.04.2010 15:31
bijna elke camping heeft tegenwoordig een goedde degelijke wasmachine staan ook erg handig toch?
Geplaatst door: Elma
, Datum:
01.04.2010 22:18
Als de vlekken uitsluiten door het wasmiddel eruit gehaald word,is het dus ook niet nodig om de emmer achter in de auto te zetten.
Waarom staat een wasmachine eigelijk zolang te draaien?
Geplaatst door: ignas
, Datum:
02.04.2010 10:16
@elma: een wasmachine trekt ook geen vacuum. door het draaien en schudden zorg je alleen voor een goede menging van zeep in het vuile textiel, en voor oplossen van zeep+vuil in het water. zeep bestaat uit lange moleculen met een 'kop'. de staart van die lange moleculen hechten zich goed aan het vuil, de 'kop' hecht zich goed aan water. door te draaien of te schudden los je de korrelige zeep of de zeepgel goed in het water op, en breng je het in aanraking met het vuil in het textiel. door nog meer te schudden kan zeep+vuil uit het textiel gehaald worden en lost het op in het water (dat maakt het waswater donker en troebel). door goed na te spoelen zorg je dat er geen zeep+vuilresten in het textiel achter blijven.
Geplaatst door: mien
, Datum:
02.04.2010 10:22
ik hoef dit jaar in ieder geval niet meer naar de huishoudbeurs....
Geplaatst door: ® Vissie
, Datum:
02.04.2010 10:54
Was al jaren met de Tupperware emmer, inderdaad het handvat, na een paar jaar kapot, geen probleem, kreeg zo een nieuwe, helaas vorig jaar ook de rand van de emmer afgebroken,kreeg van een alleraardigste consulente hier in de buurt een splinternieuwe emmer weliswaar een andere kleur, maar dat maakt mij geen barst uit...Levenslange garantie, dus het kost wel wat bij aanschaf,maar het heeft zich al met al, al dubbel en dwars terug verdient...Dus Annigje volgens mij krijg je geen spijt van je aanschaf,enne Ignas chapeau hoor voor je duidelijke uitleg, kan menig huisvrouw nog wat van leren(ahum)
, Datum:
02.04.2010 14:23
Ooit drie bekers gekocht voor de kinderen om drinken mee naar school te nemen. Twee van de drie deksel kapot, geen vervanging, niets gekregen. Levenslange garantie viel toch tegen.
De bekers waren wel lekvrij en daarvoor aangeschaft à 27.50 gulden p.stuk. Drinken in de gymkleren of schoolboeken is ook zowat ;-)
Wij wassen de sokken met een zuurkoolvat. De rest gaat op de camping in de wasmachine.
Geplaatst door: marie
, Datum:
02.04.2010 20:55
Ignas, fantastische uitleg!
Irene 1, waarom gaan de sokken niet mee de wasmachine in?
, Datum:
03.04.2010 00:01
Gewoonte van thuis. Heb 'n enorme hekel aan sokken sorteren en graaien tussen ander wasgoed.
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
03.04.2010 11:21
Irene, huur je ook een droger met mooi weer?
Hang anders eerst de grote stukken op en het laatst de sokken.
Gewoon pakken en naast iedere sok ruimte voor een tweede soortgenoot, die je vanzelf wel tegenkomt. Bij afhalen was setjes meteen in elkaar draaien.
Wat ik haat/van griezel is ouderwetse zakdoeken... manlief weigert papieren zakdoekjes; ik gebruik ze wel. Die zakdoeken mag hij zelf wassen en uitspoelen na het zuurkoolvat. De rest maakt me niet uit.