Wasemmer Tupperware (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Annigje
, Datum:
30.03.2010 09:37
Even een huishoudelijk vraag! Wie heeft er ervaring met de tupperware wasemmer? Is het de aanschaf waard? Alvast bedankt voor jullie reacties.
Geplaatst door: C
, Datum:
30.03.2010 09:55
Ik heb er één en vond hem ideaal, maar hij is alleen geschikt voor kleine wasjes. Nu ben ik het zat om met de hand te wassen dus gooi ik het op de camping in de wasmachine. Daarvoor dus wasemmer van Tupperware en dan iedere dag even wassen. Desnoods in de auto zetten zodat hij lekker schudt.
Geplaatst door: marie
, Datum:
30.03.2010 10:05
Het is toch gewoon een emmer met een deksel?
Daar kun je toch ook een zuurkoolvat of zoiets voor nemen?
Geplaatst door: ® WimN
, Datum:
30.03.2010 10:12
mijn vrouw heeft hem jaren gebruikt tot dat wij verleden jaar zijn overgestapt op een miniwasch.
de tupperware emmer is een goed produkt, maar een emmer met een goed sluitende deksel geeft het zelfde resultaat en is een stuk goedkoper
Geplaatst door: Bea
, Datum:
30.03.2010 10:24
Ik gebruik al 30 jaar dezelfde Tupperware-emmer (zou hem zelf nooit gekocht hebben, maar kreeg 'm cadeau) en ben er best tevreden over. Ik denk ook wel dat je een gewone emmer met deksel kunt gebruiken, maar voordeel van de Tupperware-emmer is, dat ie vrij zacht/flexibel is en dat het hengsel ook zacht is en ervan af kan.
Geplaatst door: ® Karin
, Datum:
30.03.2010 10:47
De Tupperware emmer werkt erg goed!
Je kunt inderdaad ook een zuurkool vat of water kluisje worden ze ook wel genoemd, dat is gewoon een stuk voordeliger.Die zijn te koop bij kampeerwinkels.
Gewone emmer met deksel kan ook maar dan moet je wel 100% zeker zijn dat de deksel er niet af kan schieten als hij onder druk komt te staan.
Groet Karin
Geplaatst door: ® Peter2
, Datum:
30.03.2010 11:36
Wij gebruiken al jaaaaaren 3 tupperware emmers om de was te doen.
Het principe werkt goed, verwacht geen wonderen het is geen wasmachine.
In de afgesloten emmer wordt druk opgebouwd, wat je zo nu en dan even met het bekende "zoefje" moet laten ontsnappen. Emmer in de zon plaatsen en zo nu en dan even flink schudden of over de kop draaien en het werkt nog beter.
Bij ons zijn het zeker een blijvers, ooit 1 gekocht en de andere twee als cadeautje gekregen bij het geven van een party.
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
30.03.2010 11:48
Al 30 jaar een zuurkoolvat/kanoton in gebruik. Steviger dan de Tupperware emmer en een stuk goedkoper. Bij een watersportzaak te koop in twee maten. Lichtgrijs met een rode draaideksel die echt heel stevig dicht blijft zitten als de ton omvalt. Je kunt het ding van een duintop af laten rollen! Doordat de wand ook dikker is blijft het hete water langer warm.
Je kent het principe... heet water erin, waspoeder/gel erbij, was erin, deksel erop, schudden, deksel eraf en laten ontluchten, deksel er weer op, eventueel nog een keertje onluchten, deksel erop, achter in de auto of gewoon in de zon zetten en een paar uur laten weken. Daarna was een paar maal uitspoelen in helder water en te drogen hangen. De ton hebben we gekocht omdat we destijds met eigen kano's naar Zweden gingen (fototoestel, eten, drinken en droge kleding erin).
Nog een vervolgtipje: als je ergens zo'n oranje slacentrifuge op de kop kunt tikken (1 euro op Koninginnedagmarkt bijv.) daarin je dure lingerie, sokken, T-shirtjes doen en draaien in plaats van de spullen kapot te wringen. Voor badlakens, spijkerbroeken etc. huren we een wasmachine.
Geplaatst door: bernadette
, Datum:
30.03.2010 11:54
bij mij gaat dezelfde emmer al bijna 30 jaar mee op vakantie. De grote was gooi ik in de machine op de camping, maar een tussendoor-wasje doe ik in de emmer.
Toen de kinderen klein waren, deed ik iedere dag alle was in die emmer. Niet overal was een wasmachine en als er een was, vond ik de wasmunt al snel te duur.
Hij heeft z'n geld al meer dan opgebracht!
Geplaatst door: Mieke
, Datum:
30.03.2010 12:29
Niet over de wasemmer van Tupprware maar over elke goede afsluitbare emmer.
Water, waspmiddel en was er in. ALles de auto in als je op uitstap gaat en je was komt gewassen terug!
Geplaatst door: bleur
, Datum:
30.03.2010 13:20
Zuurkoolvat is een toppertje.
Geplaatst door: Annigje
, Datum:
30.03.2010 20:57
Bedankt voor jullie reacties. Ik denk er aan om toch de emmer te kopen. Gaat jarenlang mee zo te horen! Nogmaals bedankt!
Geplaatst door: esther
, Datum:
31.03.2010 10:12
Ik heb jarenland zo'n emmer gebruikt, heerlijk. Is nu al enkele jaren kapot en ik kon geen nieuwe vinden. Dacht dat ze uit de handel waren, maar tupperware heeft ze dus nog. Bedankt voor de tip.
Geplaatst door: ® Karin
, Datum:
31.03.2010 10:21
Mensen ze worden op Marktplaats aangeboden de tupper wasemmer!
Zoeken onder wasemmer!!!!!!!!!!!!!!!
Groetjes Karin
Geplaatst door: Elma
, Datum:
31.03.2010 11:45
Het verschil met een tupperemmer en een gewone goed afsluitbare is,dat je de tupper emmer na het schudden telkens even kan ontluchten.Je krijg dan een vaccum in de emmer,waardoor de vlekken eruit trekken.
De emmer achterin de auto zetten vind ik niets,het bonkt telkens als je de bocht omgaat.
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
31.03.2010 13:55
Elma, dat ontluchten is het pricipe van het kano- of zuurkoolvat ook, vandaar die schroefdeksel. Het vat kun je altijd wel klemzetten en anders lekker naast tent/caravan in de zon.
We hebben ooit een Tupperware-emmer gehad, maar daarvan brak dat oranje hengsel nogal snel.
Geplaatst door: Mieke
, Datum:
31.03.2010 14:29
@Elma: het is ook niet de bedoeling dat je de emmer los in je kofferbak legt. Je kan hem vastzetten met spanrekkers.
Geplaatst door: ® Jane
, Datum:
31.03.2010 14:41
Ik gebruik er een die van mijn moeder was, hij doet het nog steeds en is denk ik wel meer dan 30 jaar oud, je hebt natuurlijk levenslang garantie ook op de hengsels.
Geplaatst door: wilma
, Datum:
31.03.2010 14:45
was in een gewone emmer met heet water plastic zak erover en dan in de zon zetten werkt super goed!!
Geplaatst door: Niteke
, Datum:
31.03.2010 15:27
Ik heb een luieremmer met deksel.
Vul hem en zet hem 's morgens in de zon, 's avonds uitspoelen en alles is schoon. Heb ooit van iemand een tuperware emmer geleend, kan niet zeggen dat die zoveel beter werkte.