Bagagewagen (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: plaisier
, Datum:
08.02.2010 20:24
Ook wij hebben een bagagewagen gekocht. Wij zijn met 6 personen en kamperen met een katoenen tent (tunnel) en nnog een kleine tent voor de 2 oudste. Eerst hadden we een klein bagagewagentje, maar dat was al snel duidelijk dat dat niet past. Ook de kleine wielen vonden we niet prettig rijden. Vorig jaar een oude alpenkreuzer(leeg)gekocht, met vast deksel. Wat een heerlijkheid!!!!Als hier niet alles inpast dan weet ik het ook niet. Hoewel wij ook nog een grote dakkoffer hebben. Dit betekend wel dat onze auto tijdens de reis leeg is, op wat kleine spulletjes voor onderweg na.
Met parkeren onderweg hebben we geen problemen gehad, wij reden vnl. 's nachts. Een keer in een dorp moeten keren....dit lukte dus niet....dan maar loskoppelen. Dit jaar toch maar even langs een autorijschool voor wat tips.
Huren is onvoordelig. Wij hebben 75 euro betaald en alleen nieuwe slotjes erop gezet, Dit jaar wel nieuwe bandjes nodig. We gebruiken hem 4-5 weken per jaar.
Veel succes,
Geplaatst door: bernadette
, Datum:
08.02.2010 23:00
Wij hebben een aantal jaren een Daxara 127 met vast deksel gebruikt. Deze beviel prima.
Gekocht op marktplaats en 3 jaar later weer verkocht.
De kosten lagen stukken lager als dat we gehuurd zouden hebben. Het verschil tussen aankoop- en verkoopprijs was 50 euro.
Natuurlijk wel de verzekering aangepast.
http://www.daxara.nl/producten/bagagewagens/daxara-127-met-deksel
Geplaatst door: MAB
, Datum:
09.02.2010 08:37
Ik heb geen ervaring met bagagewagens maar...
Als je thuis de ruimte hebt kan het wel heel handig zijn als je hem ook als "gewone" aanhangwagen kan gebruiken. Dat is 1 reden om een wat groter formaat te kiezen.
Als je toch gaat rijden met iets achter de auto, dan maakt het niet veel meer uit of de aanhangwagen iets groter is. Ik zie nog wel eens mensen rijden met een bagagewagen van hooguit 75*75cm. Neem dan gewoon een dakkoffer en leg het zwaarste spul in de kofferbak.
Grotere banden rijden comfortabeler maar let ook op het gewicht. Als je alleen maar licht spul in de aanhanger hebt en hij weegt zelf ook al weinig zal hij behoorlijk kunnen stuiteren. Reservewiel zou ik zeker meenemen, want met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zal je reservewiel van je auto niet passen.
Controleer ook wat voor sleutel je nodig hebt om een wiel te verwisselen, dit hoeft niet hetzelfde formaat te zijn als bij je auto.
Als je bijvoorbeeld gasflessen meeneemt in de bagagewagen zet die dan goed vast, net als ander zwaar spul.
Geplaatst door: Carolien
, Datum:
09.02.2010 13:49
Wij hebben ook altijd met een grote dakkoffer gekampeerd en vorig jaar voor het eerst met een bagagewagen. Is op zich goed bevallen alleen namen we nu nog meer spullen mee! Wij hebben een grote katoenen tent en onze slaapmatten nemen ook nogal wat ruimte in. Dan nog stoelen en kind en hond nemen we ook graag mee! Ik heb mijn vriend al horen zeggen dat hij dit jaar toch weer wil proberen om alles in die dakkoffer te krijgen, en dat terwijl hij zo graag een karretje wilde!! Neem vooral een bagagewagen met grote wielen want, naast comfort, is het ook veiliger! Wij hebben er een disselkoffer op wat superhandig is voor gasflessen en olielampen etc.
Geplaatst door: peter
, Datum:
09.02.2010 21:26
Wij rijden nu al zo'n 5 jaar met een aanhangwagen naar zuid Frankrijk. Eerst met 6 personen nu met 4 personen. Wij hebben een aanhanger met grote wielen en de maat is ongeveer 150 X 100 X 50cm met klep die op slot kan.
Voordelen:
1 Je kunt veel meenemen (handig als je met veel personen bent)
2 Je merkt eigenlijk niet eens dat je een aanhanger achter je auto hebt (verstookt volgens mij minder dan een dakkoffer.
3 Je kunt je spullen op de camping opbergen en op slot doen (wel disselslot meenemen)
4 je kunt in Belgie en Frankrijk gewoon 120 rijden met deze aanhanger
5 S' winters doe je de spullen in de aanhanger in plaats van op zolder
Enige nadeel is dat je hem ergens droog moet kunnen parkeren en eens in de 2 jaar moet je de lagers laten controleren
Geplaatst door: France-kampeerder
, Datum:
30.04.2010 23:24
hallo kampeerders ik gebruik al jaren een bagagewagentje, heb vorig jaar een "grote beurt" gegeven, incl. nieuwe banden.
Om gezondheidsredenen zal ik hem niet veel meer nodig hebben, wil het wagentje dus best verkopen voor een leuk prijsje.
Belangstelling ?
stuur me een mailtje en ik stuur een foto hoe het er uit ziet.
groet.
Geplaatst door: France-kampeerder
, Datum:
30.04.2010 23:27
mailadres: kmc@p36.demon.nl
Geplaatst door: Edwin
, Datum:
01.05.2010 22:07
http://www.anssems.eu/PDF/08-44%20bagagewagens.pdf
Bovenstaande link geeft een test weer van afgelopen jaar. Zelf hebben wij dus al vier jaar de 'winnaar' als aanhanger. Ideaal. Je voelt hem nauwelijks achter de auto. Daarnaast zal door de materiaalkeuze roest niet optreden. Wij hebben nog de 750 kg uitvoering in model GT 500. Dit is nu standaard 500 kg.
Ook hebben wij een minikeuken ingebouwd. Zeer praktisch en voorzien van water, opbergruimte en twee pits gasstel. Deze keuken is na het openen van de deksel en achterklep, zo naar buiten te trekken. Deksel is zelfs weer (af)(te) sluiten.