Bagagewagen (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Mark
, Datum:
08.02.2010 08:00
Hallo,
Wij gaan dit jaar voor het eerst kamperen met onze twee kleine kinderen. We hebben een nieuwe tent gekocht (Adelaar 6, Vrijbuiter). Al met al een hoop spullen dus om mee te nemen.
Heeft iemand tips en adviezen over het huren of eventueel aanschaffen van een bagagewagentje?
Alvast bedankt!
Geplaatst door: roos
, Datum:
08.02.2010 08:37
Wij hebben hetzelfde "probleem", dus lees ik mee op deze topic!
We zoeken naar een aanhangwagen met een vast deksel, dat hebben we al wel een beetje afgekeken van medekampeerders van vorige jaren.(toen hadden we zelf nog een caravan)
We zitten ook te dubben, om er eentje voor die paar weken per jaar te huren, maar dat heeft dan wel als nadeel, dat je niet zo ver van tevoren weet, of alles in de wagen past....
Geplaatst door: Jen
, Datum:
08.02.2010 08:43
Geplaatst door: Jen
, Datum:
08.02.2010 08:46
Ps
onder het hoofdstuk Caravans en kamperen
Geplaatst door: mar
, Datum:
08.02.2010 09:13
Geen tips, alleen maar meelezers, want ik ben ook benieuwd of ipv van bagagewagen een dakkoffer ook niet volstaat??
Nu zag ik op marktplaats wel iemand die in zijn bagagewagentej weer een keukenblad had gemaakt met spoelbakje en kraantje, klonk handig en vernuftig...maar zie het nog niet helemaal voor me.
Geplaatst door: lilian
, Datum:
08.02.2010 09:14
Wij hebben sinds vorig jaar een kleine aanhanger met harde tot, deze kun je openklappen en rechtop vastzetten met een stang. Ideaal, je merkt niets achter de auto met rijden.
Op de camping gebruiken we de aanhanger als "kast".
Veel spullen die je niet direcr in de tent nodig hebt liggen fijn uit het oog in de wagen.Zelf hebben we er een slotje op gezet zodat niemand anders erin kan, ook veilig voor onderweg op parking.Boven op het deksel leggen we de tuinstoelen.
Maar natuurlijk is er ook de mogelijkheid om fietsen op te zetten.
Omdat onze bagagewagen maar klein is, neemt hij niet veel plaats in in de garage, je kunt er ook thuis een handig opbergmeubel van maken, anders staat hij toch maar leeg.
Dus kort samengevat, wij zijn er reuzeblij mee en de kinderen ook (meer plaats op de achterbank).
Geplaatst door: John
, Datum:
08.02.2010 11:36
Ook wij hebben met deze vraag geworsteld.
Eerst had ik een grote dakkoffer. Echter, ik wissel elke 3 jaar van auto en soms ook van merk. Dus soms moet ik elke keer weer andere dakdragers aanschaffen. De gewone kosten €100, echter die van Opel bv kosten €500.
Dus, dakkoffer verkocht en trekhaak aangeschaft
Nu huren we elk jaar een aanhangwagen met harde deksel. Een grote maat (140 cm), zodat alles er in kan en inderdaad de kinderen vrij kunnen zitten op de achterbank
Kopen is voor mij (nog) geen optie. Voor die ene keer per jaar dat ik het nodig heb, vind ik de investering te groot. Hoewel, na 5 jaar heb ik de aanschaf eruit.
De keren dat ik (naast Frankijk) in NL ga kamperen, laad ik mijn auto overvol. Maar dat gaat wel voor die paar uur rijden
Huren is voor mij ideaal: geen bergingsproblemen, geen onderhoud / extra kosten en elk jaar een nieuwe aanhangwagen tot je beschikking.
Succes met je afweging !
Geplaatst door: Marian
, Datum:
08.02.2010 11:48
Wij hebben ook een grote pyramidetent, en kan met zekerheid zeggen dat een dakkoffer echt niet voldoet, of je moet over een zeer grote kofferruimte beschikken. De adelaar 6 is behoorlijk zwaar, en dan ook nog op het dak tillen?
Zelf hebben we een bagagewagen met harde deksel, met daarop een imperial, waarop we de stoelen vastzetten, maar je kunt natuurlijk ook hierop fietsen meenemen.
Hoe groot je bagagewagen moet zijn is voor een ieder verschillend, het is maar net hoeveel je meesleept op vakantie. En kijk ook naar de inhoud van je kofferbak, dat heeft ook invloed op je keuze.( die van ons is niet groot) Onze bagagewagen is ongeveer 1.75 lang, maar was niet diep, we hebben hem zelf verhoogd voor meer inhoud, als we later met z'n tweeën zijn, dan is de wagen wel groot genoeg.
Misschien is het een beter idee om er een te huren, eventueel een weekendje proef kamperen, dan weet je wat erin kan, en kan je dan beter bepalen of de wagen te groot of te klein is.
Geplaatst door: ® Melanie
, Datum:
08.02.2010 12:02
Omdat wij dit jaar ook voor het eerst met onze eigen tent en spullen gaan kamperen, kwamen wij via vrienden uit op een Daxara bagagewagen.
Natuurlijk ook te koop, maar ja stel dat het echt niet bevalt!!!!
Dus gekeken om er 1 te huren.
Via onderstaande site kun je een dealer bellen/mailen om een bagagewagen te huren.
http://www.aanhangerhuren.nl/adressen.htm
Succes,
Melanie
Geplaatst door: Jan
, Datum:
08.02.2010 12:30
Hallo
Ook wij hebben jarenlang gebruik gemaakt van een aanhangwagen met vaste deksel. Af te sluiten met twee hangsloten, ideaal. Bovenop de fietsen en bovendien een kluisje in de kar. Konden de waardevolle papieren in bewaard blijven. Als je huurt blijf je afhankelijk van de verhuurder. Een tweedehands kar behoudt meestal zijn waarde. Je moet hem wel kunnen stallen natuurlijk. Voordeel van een dakkoffer is natuurlijk de snelheid waarmee je mag rijden. In Frankrijk maakt dat niet zoveel uit, maar in Duitsland mag je maar 80 met een aanhanger. (tenzij je hem laat keuren, dan 100km/u)
Geplaatst door: mark
, Datum:
08.02.2010 12:41
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Hebben jullie dan ook nog tips voor welke aanhangwagen en merk?
Geplaatst door: ® Peter
, Datum:
08.02.2010 12:50
Kijk ook eens op marktplaats voor een wat oudere vouwwagen met deksel. Wellicht een iets nieuwere waarvan de tent kapot is gegaan. De meeste kunnen thuis op hun zijkant gestald worden en nemen zo minder ruimte in.
Ik kom hiermee omdat ik ook al een reactie lees over de mogelijkheid van een keukentje op/inbouwen. Die zit al in de vouwwagen en sla je 2 vliegen in een klap.
Geplaatst door: Melanie
, Datum:
08.02.2010 13:09
Wij huren nu een Daxara 158. 150x105x70.
Een kunststof deksel erop die op slot kan. Kunnen evt. fietsen op gezet worden.
Brede banden 13 inch en een V-dissel.
Vrienden van ons hebben goede ervaringen met de Saris 500.
Deze heeft ook brede banden.
Wij kijken nu eerst hoe het bevalt en dan gaan we kijken wat toch voordeliger is.
Elk jaar huren of zelf een kar kopen met daarbij je stalling, verzekering en onderhoud.
We zullen zien.
Succes.
Geplaatst door: John
, Datum:
08.02.2010 13:29
ik huur een Brenderup 1205S (2.04 m - ipv 1.4 zoals eerder gemeld)
lekker licht, grote banden en rijdt prima
merk niet eens dat hij achter de auto hangt
Geplaatst door: PetraHM
, Datum:
08.02.2010 13:39
Al sinds de geboorte van ons eerste kind gaan wij op stap met een aanhanger. Het merk weet ik niet. Wel heeft de onze grote wielen (zelfde formaat als de wielen van de auto; pas sinds enkele jaren nemen we een extra reservewiel mee voor de aanhanger, deze zit eronder gemonteerd).
Op de harde klep hebben we 2 stangen van een dakdrager bevestigd. Hierop vervoeren we fietsen en/of kano's.
Groot voordeel op de camping vind ik de extra bergruimte (wij hebben 3 kleine tentjes). Als we nu met de auto gaan rondrijden slingert er nooit bagage in de auto (wel zo handig met het oog op inbraak - iets te vaak meegemaakt...)
Onze aanhanger kan met 2 hangsloten op slot.
tegenwoordig kunnen we zo inpakken, dat op de terugweg (die we in 2 dagen doen) de aanhanger al de avond tevoren ingepakt is, en dat deze op de overnachtingscamping niet meer open hoeft.
Ik weet niet wat gangbare prijzen zijn voor stalling, onze kar staat bij familie in een schuur.
Geplaatst door: isa
, Datum:
08.02.2010 14:03
Wij hebben een grote Falco tent en reizen met een Europa Carrier bagagewagen (vast deksel). Deze hebben we jaren geleden op marktplaats aangeschaft voor 225 euro. Daarin doen we de tent en alle direkte kampeerbenodigdheden. Bovenop de deksel zitten 4 dukdalfstoelen vastgeshort. In de auto (station) vervoeren we behalve 2 kinderen nog kleding, toiletspullen, een flinke koelbox en meestal nog 2 kratjes met wat proviand (voor overnachtingen)/losse spullen (kookgerei). Een racefiets op het deksel van het wagentje is nog mogelijk. Verder is alle ruimte benut. Wij kunnen echt niet zonder bagagewagen, maar zijn wel luxe kampeerders. Jaarlijks zijn we 55 euro aan stalling kwijt en vorig jaar hebben we nieuwe banden aangeschaft. Verder geen kosten.
Geplaatst door: Andre
, Datum:
08.02.2010 15:26
Wij hebben een aantal jaren een powertrailer bagagewagen gehad. Een uitstekende aanhanger met grote wielen waardoor je een prima wegligging hebt. In Frankrijk kun je op de snelweg makkelijk 130 rijden.
Er zit een stevige deksel op die goed afsluitbaar is. Op het deksel zit nog een flinke imperial waardoor je er stoelen, fietsendrager oid op kunt vastzetten.
Wij gebruikten de wagen bij de tent als opslagplaats. 's Avonds of 's nachts alle losse spullen er in en op slot. Lekker makkelijk.
Neem er wel een neuswiel bij zodat de wagen recht blijft staan. Anders ligt de dissel steeds op de grond en dat werkt niet makkelijk.
Geplaatst door: Carrie
, Datum:
08.02.2010 19:20
Ook wij staan voor de keus dakkoffer of bagagewagen. Ik lees de reacties dan ook met veel interesse! Wel heb ik nog een paar vragen:
- kun je met een bagagewagen gebruik maken van de gewone tolpoort? En betaal je meer tol? Of moet je door de tolpoort voor caravans?
- is het met een bagagewagen niet lastig parkeren op de drukke parkeerplaatsen langs de autosnelweg?
Geplaatst door: martin
, Datum:
08.02.2010 19:27
Wij gingen tot voor kort met een vouwwagen op stap, maar hebben deze eind vorig seizoen vekocht, en we hebben een piramide tent gekocht.
Om alles mee te kunnen nemen hebben we op marktplaats een 2e hands bagagewagen gekocht met vaste deksel.
We hebben op de maat gelet (1.50 mtr x 1.00 mtr x 0.50 mtr) en op de maat van de wielen (niet doorslaggevend)
Maar vooral, en dat was op advies, op het materiaal.
Onze wagen heeft een verzinkt frame, en vloer, wanden en deksel van betonplex.
Voordeel hiervan is dat je nauwelijks last hebt van condensvorming, waar je bij stalen bagagewagens wel last van kan hebben.
Op markplaats is voldoende te vinden.
Als je bepaalde merken zoekt, zou ik Power trailer en Rieske aanbevelen, maar het hangt ook van je budget af.
Wij hebben geen van deze merken, en hadden een knappe wagen voor een mooie prijs.
Moet wel zeggen dat we bereid waren om vanuit de randstand naar Kampen te rijden (± 280 km totaal)
Geplaatst door: ® Peter
, Datum:
08.02.2010 19:34
- kun je met een bagagewagen gebruik maken van de gewone tolpoort? En betaal je meer tol? Of moet je door de tolpoort voor caravans?
Tot 2m hoogte blijf je gewoon in klasse 1 (personenauto tarief).
- is het met een bagagewagen niet lastig parkeren op de drukke parkeerplaatsen langs de autosnelweg?
Ja dat is wel zo, je past namelijk niet meer in de insteek vakken, maar let wel op dat je niet op de vrachtwagen havens gaat staan.