Tips voor sneller verkassen gezocht (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Carolien
, Datum:
16.04.2009 20:10
Hoi Klaas,ik had al een keer een reactie gegeven maar wil nog op je opmerking reageren over wel of geen aanhanger. Wij hebben nooit gereserveerd en mijn argument was ook altijd "als het me niet bevalt of als het regent, gooi ik alles in de auto (en dakkoffer) en ga ik naar een volgende camping." Dat is me erg tegengevallen omdat alles op een bepaalde manier in onze (grote stationcar) auto gepakt moest worden om er in te passen. Als het stroomt van de regen is dit niet echt fijn inpakken! Vorig jaar een weekje proef gekampeerd met aanhanger en dat gaat een stuk gemakkelijker! En in Frankrijk mag je gelukkig ook gewoon 130 rijden met zo'n ding!
Geplaatst door: klaas
, Datum:
16.04.2009 21:33
Bedankt voor je aanvulling Carolien. het rijden in Frankrijk is idd niet zo'n probleem (het laatste stuk in NL daarentegen...). Voor de sitatie die ji omschrijft kan ik me sneller met en aanhanger wel voorstellen. Het probleem bij ons was dat het ook met aanhanger aardig precies kwam (wandelwagen, grote tent mee etc.). Plus dat we gewoon zo'm open bak hadden met een zeil erover; je bent dan toch steeds aan het kijken of alles nog wel mee gaat... ALS we met een aanhanger gaan lijkt een echt deksel me wel wat.
Geplaatst door: Henk
, Datum:
16.04.2009 22:26
Dag Klaas,
Nog een paar tips. Laat zoveel mogelijk thuis. Hoe minder je meeneemt, hoe meer vakantie. Pak alles niet te vol. Dat maakt het verkassen eenvoudiger. Neem zonodig een aanhanger mee. Geef alles een vaste plek in koffers, kratten of tassen. Het bestek hebben wij al jaren in een viskoffertje met vakindeling. De haringen en andere tentspullen zit in een beautycase. Beide voldoen uitstekend. Wil je echt ergens maar één nacht staan, dan is het te overwegen een (of meerdere) klein(e) (koepel)tentje(s) te gebruiken. Koop dan wel goede zodat je ook bij een stortbui droog blijft. En tot slot, maak een vluchtkoffertje met hierin de toilettassen, voor iedereen een set schoon ondergoed en een poloshirt. Mocht het regenen of inmiddels te laat zijn geworden, dan kun je zo een hotel in.
Fijne vakantie en geniet ervan.
Groet, Henk
Geplaatst door: Bonasera
, Datum:
17.04.2009 17:11
Sorry om te storen,ik begrijp één ding niet.
Waarom geen vouwwagen? De avond ervoor voortent afbreken enz.
Die aanhanger is hetzelfde trekken als een vouwwagen uitgenomen dat je in een vouwwagen al kunt plannen de avond voordien.
Ik zeg dit omdat ik alles gedaan heb.Tent,vouwwagen,plooicaravan en caravan nu.En als je gezellig wilt verkassen ga dan een stap hoger.
Groetjes van een ervaringsdeskungige.
Geplaatst door: Rianne
, Datum:
18.04.2009 17:40
Nou Bona, er is natuurlijk wel heel veel verschil in geld of je een tent neemt of een vouwwagen!
En als je al een tent hebt.......dan is het toch weer een hele investering als je dan ook nog een vouwwagen gaat nemen.
Wij hebben nooit een aanhangwagen gehad, ook niet toen de kinderen nog meegingen. (wel op het dak.) Maar toen we met de tent + kids gingen, deden we ook niet meer als 2 camping per vakantie aan omdat de tent(en) toen niet zo handig was/waren als die van nu! Wij hadden bv. een grote gezinstent met 2 slaaptenten en woonruimte, nu zou ik met een gezin 1 tent voor ons en 1 tentje voor de kids nemen; en die laatste zou ik dan als overnachtingstentje voor allemaal nemen.
Geplaatst door: klaas
, Datum:
19.04.2009 00:39
Geld is inderdaad 1 ding. Voor het geld dat ik kwijt ben voor een mooie nieuwe tent koop ik niet een fatsoenlijke vouwwagen.
Maar daarnaast speelt het gevoel ook mee. En dan kies ik toch voor een 'echte' tent. Is dat beter? Handiger? Objectief te beredeneren? Waarschijnlijk niet, maar blijkbaar zijn wij nou eenmaal tentkampeerders. Je zult van mij geen kwaad woord horen over mensen die voor andere kampeermiddelen kiezen. Op vakantie moet je gewoon doen wat je zelf leuk vind. En voor ons betekent dat dat we met een tent op stap gaan ;-)
Vandaag trouwens de nieuwe tent even opgezet. Kwa opzetten waren we toch nog aardig wat tijd kwijt, maar voor een 1e keer mag dat ook wel. Het afbreken was een ander verhaal. In no time hadden we de boel weer in de zakken zitten. Een heel verschil met de vorige tent! Ik heb dan ook goede hoop...