Camping waar honden best los mogen lopen (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® jan 
, Datum:
03.02.2008 17:33
Zoals altijd maakt een topic als dit veel los! Het zal altijd een strijd blijven en ik weet dat er over honden en de bijkomende problematiek ook iets in "de spelregels" staat. En ik moet zeggen mijn complimenten aan u allen, het blijft netjes! Hoe gevoelig het onderwerp ook moge zijn.
En dan de vraag: wanneer bezorgd een hond(je) geen overlast?
Als je niet wilt dat anderen het los rondlopen als overlast beschouwen (en dat gebeurt erg snel!) zoek dan inderdaad een camping waar dat wel mag.
Maw een goede vraag van topicstarter!
Geplaatst door: Karin 
, Datum:
03.02.2008 17:51
Wij hebben een bordje gemaakt met de tekst, vraag even of u de hond mag aaien.
Wij hebben een hond die heeft een koppie om op te vreten, veel kindjes vallen voor haar uiterlijk.
In het begin vind ze het wel goed maar als er iedere dag maar aan je gezeten wordt dan vind ze het niet meer leuk.
Nu zaten we vorig jaar niet zo dicht aan een pad dus was het niet nodig, maar als iedereen pal langs loopt dan is het al snel oh wat en lief hondje, en dus weer een aai over haar bol, wat ik helemaal begrijp hoor.
Door het bordje neer te zetten zal het misschien toch wat minder worden, en is het voor haar ook wat rustiger.
Karin
Geplaatst door: Karin 
, Datum:
03.02.2008 17:53
Vergat ik nog, het staat erin het nederlands, frans en engels op.
Karin
Geplaatst door: ® rustzoeker 
, Datum:
03.02.2008 19:14
Bedankt dat dit draadje mag blijven staan, ook aan de meedenkers.
Ik ben best een stuk opgeschoten en ook wijzer geworden.
We doen dit jaar 1 vakantie met hond en 1 zonder. Ik ben zelf ook benieuwd naar het verschil.
Geplaatst door: kees
, Datum:
03.02.2008 19:25
Onze hond ligt altijd los bij de caravan ,maar ze komt niet van 't plek af, zelfs niet als er een andere hond voorbij komt.Als er kinderen komen aaien vindt ze 't best,alle aandacht is leuk.Wordt ze 't beu, dan gaat ze in de voortent liggen. Maar ja, 't is en blijft 'n dier, dus houden we ze wel goed in de gaten, want je weet maar nooit....Enne.. we hebben nog nooit vervelende reacties over de hond gehad, dus ik geloof niet dat iemand zich eraan gestoord heeft..
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
03.02.2008 21:02
Eerlijk is eerlijk .Ik praat veel met Franse campingbazen.
En de eerste maal dat er een hond van de buur op mijn plaats durft te lopen geef ik een seintje aan de campingbaas en weg zijn die mensen met hun loslopende honden.
Iedere Franse campingeigenaar weet wat de gevolgen zijn van wettelijke verorderingen met ongevallen met en door honden niet aan de leiband..
Dus verwijder maar deze mening maar laat hier geen verkeerde regels toe.
Om een topic levendig te houden.
Fransen kunnen daar niet mee lachen.
Geplaatst door: Uylenspiegel
, Datum:
03.02.2008 21:49
Dit is het campingreglement dat geldt voor ALLE campings in Frankrijk.
http://mon.camping.free.fr/reglement%20interieur.htm
Wat lezen we? 8. Animaux: Les chiens ne doivent jamais être laissés en liberté. Ils doivent être tenus en laisse.
In het Nederlands: "Honden mogen niet vrij rondlopen, zij moeten steeds aan de leiband gehouden worden".
Geen discussie mogelijk. Hondenbezitters die dit niet respecteren overtreden de wet.
Geplaatst door: ® Theo 
, Datum:
04.02.2008 09:07
Voor ons is dit de 2e keer dat de hond meegaat alleen het verschil is de vorige keer waren we met de kinderen en aanhang en als we boodschappen gingen doen bleven er altijd 1-2 bij de hond en de tent.
Het verschil is nu dat we alleen gaan en we moeten even kijken hoe we het gaan doen.
Bij ons zat de hond altijd aan de riem(een beetje langer gemaakt met een touw en een grondharing) alleen al omdat sommigen zich er misschien aan storen als een hond los loopt
Geplaatst door: Campingeigenaar
, Datum:
04.02.2008 10:11
Waarom is er toch altijd een groep mensen die de regels van het gastland niet willen respecteren. Honden mogen niet loslopen op de camping, veel gasten zijn er niet van gediend, de ongelukken die met name met kinderen zouden kunnen gebeuren zijn niet te overzien. Dan heb ik het nog maar niet over het opruimen van de poep. Het zelfde geldt voor boxershorts, ook een altijd weer terugkerend draadje, het is gewoonweg volgens de in Frankrijk geldende regels niet toegestaan. Heb je daar als kampeerder problemen mee ga dan ergens anders heen. Nu komt er dit jaar het rookverbod bij. Zal mij benieuwen hoevaak we daarop moeten gaan wijzen. M.a.w. respecteer nu gewoon de regels van het land waar je te gast bent en zadel campingeigenaren niet op met het feit dat ze continu corrigerend moeten optreden. Dan heeft iedereen een leuke vakantie.
Geplaatst door: Hanny
, Datum:
04.02.2008 10:19
Ik weet niet beter, of honden mogen in Nederland OOK NIET los op straat!
, Datum:
04.02.2008 11:35
Ik zou de echte naam wel willen weten van deze campingeigenaar. Ik krijg er niet echt een vakantiegevoel van.
Om dit soort eigenaren te voorkomen, had ik slechts een simpele vraag. Of er ook campings zijn waar mensen komen die hier geen probleem van maken. En ik heb er al een handvol gevonden. Daar ging het toch om. Wees maar niet bang, ik zal nooit iemand tot last zijn, en al zeker geen regels overtreden.
Net zoals de discussie over kindvrije campings. Iedere campingeigenaar mag op zijn eigen stukje grond beslissen of hij daar kinderen wil ontvangen. zo geldt dat ook voor honden. Op zijn eigen stukje grond mag hij zijn eigen én ook als hij dat besluit, andere honden los laten lopen.
Ik stel deze vraag juist om te voorkomen dat er ook maar iemand last van mijn hond heeft.
, Datum:
04.02.2008 12:00
Even ter aanvulling, gelukkig respecteren 98% van de gasten wel de regels van het gastland en campings en is het maar een hele kleine groep die graag hun eigen regels bepalen. Ik heb even gekeken naar enkele campings die genoemd zijn maar ik kan niet echt vaststellen dat ze loslopende honden toestaan en er staat soms gewoon dat ze aangelijnd moeten zijn. Nogmaals de wet staat niet toe dat ze los lopen. Voor een heleboel kampeerders zou het zeker in het hoogseizoen een onaangename verrassing zijn als de honden los over het terrein lopen. Veel kinderen zijn bang en je weet nooit hoe een hond reageert. Ik denk dat vakantiegevoel niet afhangt of een hond wel of niet los mag lopen, maar dat mag ieder voor zich bepalen. De duidelijkheid van de camping die zegt dat het niet is toegestaan zal door de meeste wel worden gewaardeerd. En er zijn al een heleboel campings die honden niet meer toestaan in het hoogseizoen, of al helemaal niet meer.
Geplaatst door: Irene 
, Datum:
04.02.2008 12:02
Quote van campingeigenaar:
M.a.w. respecteer nu gewoon de regels van het land waar je te gast bent en zadel campingeigenaren niet op met het feit dat ze continu corrigerend moeten optreden. Dan heeft iedereen een leuke vakantie.
En rustzoeker reageert dat hij deze reactie onsympathiek vind.
Juist niet, dunkt me. Campingeigenaar geeft heel terecht aan dat hij slechts de regels handhaaft teneinde ierdereen een fijne tijd te bieden. Persoonlijk vindt ik ook dat we zelf goed kunnen leven in compromissen, maar als puntje bij paaltje komt, heeft campingeigenaar gewoon gelijk.
Vergelijk de horeca: de sluitingstijden en alcohol onder de 16 blijven een hekel punt. Ben je nu als ouder verantwoordelijk dat je kind al nuchter de deur uitgaat (16-) of is de horecauitbater verantwoordelijk dat hij deze jeugd al weigert aan de deur?
Vergelijk onderwijs: mobieltjes verboden op veel scholen. Leraar 1 volgt dit en neemt mobieltje in als hij een lln snapt. Leraar 2 knijpt een oogje toe en wint de sympathie van de leerlingen. Wat is nu goed of fout? Als puntje bij paaltje komt leraar 2, hij ondermijnt de regels van de school én het gezag van leraar 1.
Sorry dat ik zo uitgebreid reageer, er hoeft niet inhoudelijk gereageert te worden op mijn voorbeelden, ik wil allerminst de discussie verleggen. Eigenlijk slechts een nuance aanbrengen omdat ik meen dat campingeingenaar in principe gelijk heeft. En de ruimte die ook ik mijn hond af en toe geef, is ook fout. Maar leven we niet het fijnst met zijn allen in de compromisruimte als dat lukt met elkaar??
Geplaatst door: kees
, Datum:
04.02.2008 12:19
Bij mijn reactie vergeten te vermelden:als we over de camping lopen met de hond is ze wel altijd aangelijnd(en we hebben natuurlijk 'n poepzakje bij...)Maar als ze op ons plek is komt ze er gewoon niet af.We laten haar ook nooit alleen achter op 't plek, ze gaat altijd lekker mee(jaja,aan de lijn)
Geplaatst door: ® Jan van I 
, Datum:
04.02.2008 12:24
Ik weet niet of al is aangehaald wat er gebeurt als twee loslopende honden elkaar tegenkomen??
Wel eens twee vechtende honden uit elkaar gehaald??
Twee kleine Fikkies zal nog wel makkelijk lukken maar twee herders? Of bouviers?
Geplaatst door: ® Hans 
, Datum:
04.02.2008 12:26
Ik neem ook altijd mijn hond mee op vakantie. Deze ligt ook altijd vast aan de ketting. Vervelend is het echter wel als andere honden loslopen en op onze plaats komen. Mijn hond zal deze op welke manier dan ook van de plaats verjagen.
Laat honden dus niet loslopen op de camping al;s je niet zeker weet dat deze alleen op de eigen plaats blijft.
Wij worden erop aangekeken, terwijl onze hond wel vastligt.
, Datum:
04.02.2008 12:39
Nog even en aanvulling. Als de camping de vergunning verleend wordt, staat daarin een aantal verplichtingen, zoals het ophangen bij de ingang en de receptie van het regelement interieur in 4 talen. Hier staat dit gewoon op zoals al eerder aangegeven in een reaktie. Dit geldt ook voor borden bij het zwembad. Het terrein mag dan wel ons eigendom zijn maar de regels worden door de overheid bepaald omdat het een terrein is wat voor het publiek is opengesteld en dus aan deze regels moet voldoen. Dus er is geen camping waar het niet voor van toepassing is. Als de eigenaar die regels dus aan zijn laars lapt is dat zijn verantwoordelijkheid. Doordat er eigenaren zijn die dat doen, evenals met de boxershort zal dit soort topics altijd weer opnieuw geschreven worden. Als iedere campingeigenaar zich nu gewoon voegt naar de regelgeving is het probleem opgelost, want uitzonderingen maken nog geen regels. En ja, wij worden er ook wel eens moe van om iedere keer weer "verantwoording te moeten afleggen" onder het mom van op de andere camping mocht het wel.
Geplaatst door: ® jan 
, Datum:
04.02.2008 13:46
Dan wil ik toch even reageren op die regels. Hoe kan het dan zijn dat het bijna in alle gevallen gaat om franse kampeerders die hun honden los laten lopen? Waarom krijgen wij dan het gevoel dat zij meer mogen dan wij? Omdat het hun land is? Omdat zij met "de franse slag" er mee omgaan? Staan zij dan boven die wet?
Of is het de gemakzuchtige houding van de beheerder? (omdat het om landgenoten gaat) U mag het zeggen. Misschien snappen wij het dan wel.
, Datum:
04.02.2008 14:04
In ieder geval snap ik niet dat er door een enkeling hier zo hoog van de toren wordt geblazen.
Ik heb een eerlijke vraag, en absoluut geen behoefte om opgevoed te worden. Ook niet nodig denk ik, want de campings waar we ooit geweest zijn, zien ons heel graag terugkomen, dus wat regels betreft, kunnen wij ons heel goed aanpassen.
Ben zelfs niet te beroerd, om die extra mijl te gaan.
En ruim de drol van een andermans hond op, gooi de achtergelaten peuken van anderen in de vuilnisbak, veeg de billen van andermans kind schoon en trek even voor hem door, haal de haren van mijn voorganger uit het doucheputje, en ga een dagje eerder alvast van mijn plekje af als er anderen staan te trappelen voor mijn plek, en deel de hele dag wc papier uit aan mensen die nodig moeten en de weg naar hun caravan terug te ver vinden om hun eigen rol op te halen.
Goed he?
Ik vraag me inmiddels af wat ik verkeerd doe als ik een vraag stel, juist om te voorkomen dat ik iemand tot last ben.
Geplaatst door: ® Theo 
, Datum:
04.02.2008 14:35
De vraag van rustzoeker was duidelijk en de meeste reacties waren positief vond ik ...daar hebben we wat aan.
Ook onze hond gaat gewoon aan de riem(of leiband hoe je het noemen wilt)en we nemen poepzakjes mee Jammer is alleen dat de campingeigenaar vanmorgen in MIJN ogen een beetje bot reageerde maar door zijn latere reacties en uitleg begrijp ik dus hoe e.e.a. in elkaar zit en regels zijn regels en daar heb je je aan te houden want je bent toch gast.
Moet wel eerlijk toegeven dat ik nog nooit het regelement gelezen heb maar dat je gewoon niemand tot last mag zijn... logisch toch?