Opmerkelijke foto's [spelletje] (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® berny
, Datum:
15.01.2008 00:21
Nee, Jan, die andere uit meerdere delen bestaande stad waar iedereen voorbijscheurt, een eind ten OZO ervan.
Geplaatst door: connie
, Datum:
15.01.2008 00:22
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
Ik bedoel: Charleville-Mézières
Bestaat inderdaad uit twee ex-gemeentes!
, Datum:
Yep, dus. Bestaat uit -tig gemeenten; pas in 1966 in zijn huidige omvang.
, Datum:
15.01.2008 00:26
, Datum:
15.01.2008 00:28
Leuke tekst uit Wikipedia...
Hoe heet een inwoner uit die stad...
Avant la fusion des deux communes principales en 1966, les gentilés respectifs étaient Carolopolitains pour Charleville et Macériens pour Mézières. Ses habitants sont appelés les Carolomacériens.
Hoe verzinnen ze het!
, Datum:
15.01.2008 00:30
Sssst, Connie, Simandre is dat kleine dorpje ten NO van Lyon, aan die schitterende N-Z route naar Lons-Le Saunier, ff uit het hoofd. Het heerlijke municipalletje daar heeft prima vis- c.q.-zwemwater; je kunt er voor een paar euro staan; wordt nog niet overlopen. Een oase daar.
, Datum:
15.01.2008 00:36
, Datum:
15.01.2008 00:43
, Datum:
15.01.2008 00:48
, Datum:
15.01.2008 00:59
, Datum:
15.01.2008 01:14
, Datum:
15.01.2008 01:15
, Datum:
15.01.2008 01:53
Ik wilde net afsluiten.......
Inderdaad, Berny, klopt helemaal! Deze route gebruikte ik vroeger toen ik nog zoekende door Frankrijk reed. Je moet alles leren ontdekken; ook de leuke routes. Deze was niets bijzonders maar altijd nog beter dan de stomvervelende autowegen.
Tegenwoordig probeer ik altijd af te wisselen; afhankelijk van mijn doel natuurlijk...
In 2006 bv zijn we via Bouillon Frankrijk ingereden via Sedan het Maasdal in.
Vorig jaar de Francilienne omdat vrienden meereden. En die haten reizen!! Die stappen in de auto; doen hun ogen dicht en doen ze weer open als we ergens stoppen. Klinkt wat overdreven maar het liefst zouden op een SF-manier willen reizen.
Dit jaar wil ik starten in de zuidelijke Elzas (Sundgau) maar weet eigenlijk nog niet hoe ik daar naar toe wil rijden. Het meest logische is via Nancy en Epinal maar om alweer via Metz te rijden komt me de neus uit.
Geplaatst door: Theo
, Datum:
15.01.2008 11:18
@Jan is voor jouw rijden via Straatsburg erg om ? Moest nl. aan vorig jaar denken dat wij Metz-Nancy-via Lons naar het zuiden gereden hebben balen vooral het eerste stuk vanaf de Luxemburgse grens.
Het liefst beginnen wij ook in de Elzas maar wij rijden via Duitsland en gaan bij Lautenburg de grens over maar woon ook in het oosten
Geplaatst door: cimeroni
, Datum:
15.01.2008 11:31
Theo, ik was ook al een route voor Jan aan het uitstippelen:) Van zijn woonplaats richting Trier, Saarbrucken en dan naar Strassbourg. Dan hoef je niet via Metz.Ik denk dat het aantal kilometers om, te verwaarlozen is. En het is weer iets anders dan Belgie. Maarja ook ik woon in het oosten.
, Datum:
15.01.2008 11:33
Ach, ik heb wel ideetjes maar moet 't nog uitwerken...
Zoals in Luxemburg voor de Franse grens de A13 richting Saarbrucken en daar richting Frankrijk.
Of Antwerpen, Luik, Trier, Saarbrucken.......
In beide gevallen laat ik Straatsburg letterlijk links liggen door bij Saverne de autoweg te verlaten en over Obernai richting Colmar.
Ik hoop dan te eindigen ten westen van Basel in de Sundgau.
Niet echt een streek waar je veel Nederlanders zal tegenkomen gezien het aantal meningen over de plaatselijke campings.
Omdat Berny waarschijnlijk pas laat in de avond zal opduiken worden weer vrijwilligers gevraagd.
Ik ga weer de regen in met mijn post.
, Datum:
15.01.2008 12:00
Prima route, wij vermijden bij voorkeur Luik door vlak daarboven via Verviers richting St. Vith-Bitburg te koersen; vandaar ofwel vlak voor Trier de Autobahn 64 richting Luxemburg, ofwel (als het bij Luxemburg weer eens dicht zit) afslag 12 zuidwaarts naar Wormeldange aan de N10 en vervolgens via Sierck-les-Bains naar Thionville.
, Datum:
15.01.2008 12:02
Idd., geen tijd om het plaatjes-zoeken te begeleiden.
Geplaatst door: cimeroni
, Datum:
15.01.2008 13:05