camping zonder kinderen (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: rustzoeker
, Datum:
11.12.2006 07:17
Ja hoor, ik begrijp je volkomen. Ik durfde het niet te zeggen, maar ik heb ook minstens 8 boeken uitgelezen die valamtie, en de rest hebben ook wij inderdaad gelopen.
( is ook héél rustig in de Pyreneeen)
Geplaatst door: Res
, Datum:
11.12.2006 19:15
Ik lees boeken, tijdschriften. Dat doe ik overal, ook in de herrie op het strand. Daar kan ik ook zo een tukkie doen.
Ik lees overal o.a. bij de kapper, tandarts, werk, trein, vakantie.
Ik ben namelijk dol op lezen. Maar ik ga niet speciaal op een verboden-voor-kinderen-camping zitten omdat ik anders niet een boek kan lezen.
Ik ga ook niet op vakantie om te kunnen lezen, dat kan ik thuis ook wel.
Als ik last van lawaai heb, daardoor niet kan concentreren, dan doe ik de oordopjes er in.
Geplaatst door: Veronica
, Datum:
11.12.2006 20:18
geweldig Res,applaus!!!!!
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
11.12.2006 21:31
Ja kluizenaars en éénzaten hebben ook recht van leven.
Maar ik zou het verschrikkelijk vinden tussen allemaal volwassen dikkenekken te camperen zonder het gezellige lawaai van onze vervangers die het leven nog aan de schone kant zien.(de jeugd)
Geplaatst door: ivonne
, Datum:
11.12.2006 21:37
Ik ben niet dezelfde als frankrijk gek, ken kfrankrijkgek niet eens, behalve dan van foto op website.
Geplaatst door: Hans
, Datum:
12.12.2006 12:54
En weer worden er waarde-oordelen gegeven over de wijze waarop iemand zijn of haar vakantie doorbrengt. Of iemand nu 1 meter of 4 meter boeken meeneemt: wat kan jou dat schelen? Er wordt gesteld door iemand dat hij een bepaalde rust zoekt door te kiezen voor een kindvrije camping. Niets mis mij lijkt me. Net zo goed dat er wat mij betreft niets mis mee is dat sommige mensen op dit forum naar een mega-camping in de Ardeche gaan waar je 24 uur per dag wordt vermaakt. Ieder zijn of haar eigen keuze. En is die keuze een kindonvriendelijke of kindvrije camping? Lekker zo laten lijkt me. Er zijn 11.000 campings in Frankrijk, dus voor ieder een passende oplossing lijkt me.
Geplaatst door: Lizet
, Datum:
12.12.2006 13:37
Diepzielig, dat de maatschappij zo aan het verzuilen is en dat er zo weinig verdraagzaamheid meer is dat mensen niet eens meer tegen de aanwezigheid van kinderen kunnen..duidelijk het "ik" tijdperk, ik in mijn coconnetje, niet gestoord door aanwezigheid van wie of wat dan ook, mega triest, mijn schoonmoeder zit in een bejaardenhuis en die klaagt dat het zo onnatuurlijk is dat ze daar alleen maar oude knarren tegenkomt en geen kinderen...maar inderdaad, ieder zijn meug...
, Datum:
12.12.2006 13:50
Wat een ongenuanceerde reactie.
49 weken per jaar, ben ik dag en nacht met kinderen bezig. En ik zou "niet tegen de aanwezigheid van kinderen kunnen?"
Als ik dezelfde 49 weken, w.s. net als jij met groot plezier naar mijn werk ga, en ik wil er 3 weken even helemaal niet aan denken, ben ik dan werkschuw en lui????????
, Datum:
12.12.2006 14:08
Kinderen zijn net als tieners en volwassenen en weet ik veel wat voor categorieen je nog kunt bedenken, deel van onze maatschappij, ik vind het zeer bedenkelijk als die groepen elkaar zouden moeten gaan ontlopen in de vakantie, en verder, net wat ik zeg, ieder diertje zijn pleziertje, ik heb daar alleen wel mijn eigen mening bij.
Geplaatst door: Debbie Rigters
, Datum:
12.12.2006 14:17
Ik kan wel een eind meegaan met Lizet, in zijn uiterste vorm (dus als iedereen er zo over zou denken) betekent dat dat je allemaal "groepen' campings krijgt: voor ouderen, voor jonge gezinnnen, voor tieners e.d. mij lijkt dat het dan allemaal een beetje beperkt en krampachtig wordt; moet je ook voorzichtig zijn om naar een terrasje te gaan, er zouden weleens (luidruchtige en onopgevoede) kinderen kunnen rondhangen (waarschijnlijk van ouders die 40 uur werken zoals ik)...ik weet dat ik overdrijf, maar dat doe ik expres om ook een beetje het absurde in het hele verhaal aan te tonen; aan de ene kant begrijp ik het nog ook, ff geen "jong" om je heen, maar aan de andere kant is het compleet onnatuurlijk.
, Datum:
12.12.2006 15:20
Laten we dan vanaf nu besluiten ook onze oude demente opa's en oma's, of in sommige gevallen oude behoeftige ouders mee te nemen op vakantie.
Ik neem aan dat jullie daar ook tijdens je vakantie helemaal van willen genieten, Jullie kunnen ook vast geen dag zonder ze.
Hardstikke fijn voor al die bejaarden in het verzorgingshuis, eindelijk mogen ze allemaal mee met hun kinderen op vakantie. Ze horen er tenslotte helemaal bij.
Elke camping heeft tegenwoordig wel een kamer of een gite of iets dergelijks, dus hoeven ze niet op een luchtbedje te slapen.
Geplaatst door: Henk
, Datum:
12.12.2006 15:32
We zouden ook eens kunnen beginnen met het domweg respecteren van de gevoelens, voorkeuren en ideeën vsn een ander zonder als maar klaar te staan met een oordeel.
Geplaatst door: Helene
, Datum:
12.12.2006 15:51
nou,hoeveel ik ook van mijn demente moeder houd,ik denk dat niemand van jullie(en ook ik niet) haar op de camping wil hebben,die kan met tijden vloeken(heel hard)als een bootwerker,schreeuwen,maar ook heel lief zijn.Ik denk dat die tere kinder oortjes luid gaan toeteren en zij aan het eind van de vakantie heel veel nieuwe woorden geleerd hebben.2 dagen in de week breng ik met haar door en twee dagen pas ik op mijn kleinkinderen,dus voor mij geldt toch écht een camping met zo weinig mogelijk kinderen(hoewel ik veel van kinderen houd en zeker kan genieten van die kleintjes op een camping)zoeken wij meestal camping waar zo weinig mogelijk is en heeeeerlijke rust heerst.
o ja,en wij nemen ook stapels boeken mee,de rest van het jaar weinig tijd voor.
Geplaatst door: Robert
, Datum:
12.12.2006 19:31
, Datum:
12.12.2006 21:20
Als ik de meningen van die camping lees, weet ik niet of ik er blij van word............
Geplaatst door: ® Jan
, Datum:
12.12.2006 21:38
Geplaatst door: Dik Trom
, Datum:
13.12.2006 11:00
http://www.campingfoto-frankrijk.nl/
Nog even een aanvulling op de door Jan doorgegeven TOPcamping.Nog net niet genoeg voor een 4* camping. Zoeken bij plaatsen de M van Montclar sur Gervanne.
Geplaatst door: tineke
, Datum:
13.12.2006 11:28
Geplaatst door: Irene
, Datum:
13.12.2006 12:33
Jarenlang hebben we ons ook laten leiden door deze gekte en vaan leuke plekjes op goede campings kunnen boeken. Dan wisten we in oktober al waar we de zomer erop onze vakantie door zouden gaan brengen.
Dit jaar nemen we de grote gok om zonder eigen kampeermiddel wat langer te wachten met boeken. De allergrootste campings hoeven we niet meer op te staan, de iets kleinere bleken beter bij ons te passen.
Lukt het ons niet meer iets naar onze zin te boeken, dan gokken we op de meivakantie en vieren we de zomer een keer in de eigen omgeving. Ieder jaar laten we de tuin achter als die op zijn mooist is en als de straten lekker rustig zijn.
Spannend om een vast patroon los te laten, maar ik surf nu wel alle dagen op dit forum met het gevoel iedere dag iets leuks en nieuws te kunnen vinden en dat evt. te kunnen bezoeken.
(Ilse, welke camping is het geworden? Jouw tips passen we wellicht in de meivakantie toe.)
, Datum:
14.12.2006 09:33
O, gaan we nu weer verder met de discussie reserveren of niet....volgens mij ging het om campings zonder kinderen....en even: nee, ik neem mijn schoonmoeder niet mee (dement of niet dement), maar ik ga geen campings uit de weg omdat iemand anders dat wel doet (daar ging het toch om, dat mensen zelfs geen kinderen van anderen meer om zich heen kunnen verdragen omdat ze een boekje moeten lezen......)