camping zonder kinderen (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Jan
, Datum:
06.12.2006 23:18
Tijdens het verzamelen/invoeren van campings voor nederland-camping.nl kwam ik een boerderijcamping tegen in Noord-Holland.
Alleen toegankelijk voor 50-plussers!
Ik ben zelf een 50-plusser maar daar ga ik echt niet zitten.
Geplaatst door: ivonne
, Datum:
07.12.2006 06:37
Volgens mij getuigt het vertellen: er is niks voor kinderen dus kunnen ze zich nergens mee amuseren ook van een vooroordeel. Niet alle kinderen hebben animatie, speeltuin, zwembad ed nodig. Er zijn ook rustige kinderen, net als rustige volwassenen.
Neemt niet weg dat ik geen bezwaar heb tegen doelgroep campings. Regels op doelgroep campings kunnen best: bv zondagsrust, nudisten ed. Aanpassen aan de doelgroep is dan logisch dus kom je op een camping waar het rustig is gedurende de gehele dag: zorg daar dan ook voor.
Vind de opmerkingen over bep. campings wel discriminerend: je moet tot een bepaald geloof horen (vertel maar eens welke camping dat is) of je mag er niet op met tatoo's (hoezo, mensen met tatoo's drinken teveel of zo? die kunnen net zo als ieder ander blloot op de camping )
Een andere irritatie is dat de mening van Frankrijkgek niet gerespecteerd wordt: frankrijk gek verwijdert een camping uit het bestand om 2 redenen: de meest recente foto mag van die camping niet op de website, en deze camping valt niet onder de doelgroep van frankrijkgek :campings die niet discrimineren of selecteren op leeftijd ed.. Frankrijkgek mag een camping dus niet weigeren, de camping mag dus wel bep dingen weigeren.
Dit topic is zo selectief en gekleurd als wat. Veel mensen vegen hun eigen straatje schoon.
Geplaatst door: tja
, Datum:
07.12.2006 07:21
Franktijkgek mag best een camping weigeren op de site, waar heb je dat gelezen?
Tussen al die municipalcampings met vakantiekaarten uit het jaar nul, zou ik als camping het niet eens fijn vinden te worden geplaatst.
Zoals jullie een camping mogen weigeren op je eigen site, zo mogen campingeigenaren mensen weigeren op hún camping.
Verder een prima bijdrage, ware het niet dat het eerlijker was als je nu ook gewoon onder je eigen naam zou schrijven, frankrijkgek.
Geplaatst door: wilma
, Datum:
10.12.2006 11:06
Met belangstelling alle (verhitte) reacties gelezen op dit onderwerp. Sjongejonge, wat wordt hier allemaal bij gehaald! En waar gaat het helemaal over? Er zijn gewoon mensen die even rust willen in de vakantie. Nou en? Mag dat niet of zo? Zelf zijn wij dit jaar voor de 2e keer op de betreffende camping geweest en we verheugen ons al op de volgende keer. We zijn blij dat we deze camping hebben ontdekt tussen de duizenden "toeters en bellen campings" die er zijn voor die mensen die in de herrie willen zitten. Dat hebben wij ook jaren gedaan toen onze kinderen nog mee gingen, nu vinden we het heerlijk om even geen gegil en geschreeuw te horen. Wat is daar mis mee? En dan hebben we het nog niet eens gehad over radio's en tv's om je heen op de camping, caravans worden tegenwoordig verkocht met ingebouwde stereo's, het gaat allemaal dus nog veel gekker worden wat betreft herrie. Nogmaals, er zijn meeeer dan genoeg campings voor mensen die geen rust hoeven, mag er dan eentje tussen zitten waar je alleen vogeltjes hoort? Wij wachten na 8 pagina's nog steeds op tips voor nog meer van dit soort campings. Die tip zit er nog steeds niet tussen, kennelijk zijn ze er dus niet, dus waar maakt iedereen zich toch druk om? Kleinzielig hoor!
Geplaatst door: tineke
, Datum:
10.12.2006 13:15
Geplaatst door: Res
, Datum:
10.12.2006 14:32
Waar gaat het om? Wordt er bedoeld camping waar geen faciliteiten zijn voor kinderen of een strikt verbod voor aanwezigheid van kinderen op een camping.
Geplaatst door: mede rustzoeker
, Datum:
10.12.2006 15:50
Ik heb meegemaakt dat op campings zonder voorzieningen voor kinderen toch gezinnen komen die de rust aardig kunnen verstoren. Vooral als door de ouders weinig met de kinderen wordt gedaan. Daarom heb ik liever een camping die expliciet vermeld dat alleen volwassenen welkom zijn.
Geplaatst door: Salomon
, Datum:
10.12.2006 16:08
Gezinnen met kinderen zijn vaak op zoek naar campings met kinderen.
Waarom zouden gezinnen zonder kinderen dan niet op zoek kunnen gaan naar campings zonder kinderen...??
Geplaatst door: mede rustzoeker
, Datum:
10.12.2006 16:18
Helemaal mee eens. Helaas zijn er maar weinig campings die dit beleid (durven) voeren. Tik "camping adults only" in en je krijgt een hele lijst (engelse) campings. In Nederland is een kindervrije camping, maar die vermeldt dit niet expliciet op de website. Logisch, want zie alleen al de vele reacties op dit forum die van totaal onbegrip getuigen.
Geplaatst door: rustzoeker
, Datum:
10.12.2006 20:24
Voor de mensen die Wilma niet kennen:
Ze is stapelgek op kinderen, houdt niet op over haar kinderen en kleinkinderen. Heerlijk. Misschien zijn het juist de mensen die heel veel met kinderen doen het hele jaar door, die ervoor kiezen even drie weken alleen met hun man te zijn en eindelijk eens ongestoord een heel boek uit willen lezen.
Om er na de vakantie weer helemaal tegenaan te kunnen gaan.
Gewoon even rust, van andermans én eigen kinderen.
Heel verstandig, dan storen zij zich ook niet aan uw "schattige, welopgevoede" kinderen. Allemaal blij toch?
, Datum:
10.12.2006 21:09
Kunnen we misschien bij het onderwerp blijven?????????
, Datum:
10.12.2006 21:15
Er werd gesuggereerd dat bezoekers van deze camping niet van kinderen zouden houden.
Dat probeer ik te ontzenuwen.
, Datum:
10.12.2006 21:31
O.k., dat is dan hierbij duidelijk. Wij zijn inderdaad gek op onze kinderen en 2 kleinkinderen, maar in de vakantie zoeken we even rust. Laten we discussie daarbij houden en niet oeverloos gaan uitwijden, dus terug naar de kern van de discussie......... waar blijven die adressen?
, Datum:
10.12.2006 21:39
Ik ben bang dat die er niet zijn.........
Geplaatst door: Res
, Datum:
10.12.2006 22:36
Je gaat toch niet naar een camping om een heel boek te kunnen uit lezen.
Tjonge tjonge, dat je daar een camping voor nodig hebt
Geplaatst door: ® berny
, Datum:
10.12.2006 23:12
Als iemand tijdens zijn vakantie eindelijk eens ongestoord een heel boek uit wil kunnen lezen is dat net even iets anders dan dat men 'op vakantie gaat om een 'heel' boek uit te kunnen lezen' - alsof dat iets vervelends zou zijn, een klus waar men tegen op ziet (voor velen is het lezen van een boek dat trouwens wel, maar dit terzijde). Kwestie van lezen, in dit tijdperk van de ontlezing.
, Datum:
10.12.2006 23:30
Ja hoor, en meer dan één boek, Ik spaar het hele jaar door die boeken op, die ik gewoon door kan lezen, zonder telefoontjes, kinderen, kleinkinderen en andere besonjes, die ik op een heerlijke kindvrije camping niet tegen kom.
Of gewoon een tukkie doen op de tijd die mij uitkomt, of te eten wat een ander voor mij heeft klaargemaakt, waar die ander ook boodschappen voor heeft gedaan, en als het even kan mijn was te laten doen door iemand anders dan ikzelf.
We spelen hele avonden scrabble, waar ik in het dagelijkse leven de rust niet voor kan vinden.
Noem me maar raar.
Er zijn stapels mensen die de halve wereld afreizen om zich als een tosti op het strand elk half uur om te draaien, om de hooguit 6 weken daarna aan iedereen te laten zien hoeveel zon hij/zij op zijn vakantie heeft gehad.
Zo iemand raad je toch ook geen zonnebankkuurtje aan?
, Datum:
10.12.2006 23:34
Beste Res,
Wat doe jij zoal op een vakantie, wat je niet evenzogoed thuis zou kunnen doen??
Ik ben reuzebenieuwd.
Geplaatst door: ® Jan
, Datum:
10.12.2006 23:45
Wat heet 'n heel boek! We nemen elk jaar ongeveer een halve meter boeken mee. Aan het eind van de vakantie heb ze allemaal uit en......ik heb ook nog een paar wandelschoenen versleten.
Geplaatst door: ® berny
, Datum:
10.12.2006 23:47
Voor de goede orde: ik duidde op de enigszins gekleurde vertaling die Res gaf aan de woorden van Rustzoeker, in wiens/wier behoefte aan rust, (waarbij een boek nu eens ongestoord uitgelezen kan worden) ik niets vreemds kan zien - integendeel. (Ik twijfel eraan of boekenlezer Rustzoeker mijn woorden wel juist gelezen heeft, vandaar deze toelichting erop).