camping zonder kinderen (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: rustzoeker
, Datum:
04.12.2006 14:45
Nee, en voor de duidelijkheid, we praten dan die weken even niet mét kinderen maar zeker wel óver kinderen hoor.
Want je zou het na deze discussie misschien niet vermoeden, maar de meeste bezoekers hebben zelf een aantal kinderen en soms zelfs al enkele kleinkinderen waar ze heel blij en trots mee zijn.
En waar dus van tijd tijd tot tijd veel over te vertellen valt, maar zoals al eerder gezegd.................. NU EVEN NIET. ;)
, Datum:
04.12.2006 15:28
En één tandemaster is denk ik ook weer anders als 20 tegelijk. Daar moet je eerlijk in zijn. Je zal maar met twee gezellige gezinnetjes vakantie zitten te vieren, en zo'n file woonwagenbewoners komt zo'n kamp in bezit nemen. Ik begrijp dat wel.
Ik zou me zelfs voor kunnen stellen dat er een camping bestaat alleen voor vrouwen, als die vrouwen dat nou leuk vinden? Ik zou daar niet willen staan, al had ik mijn man niet bij me.
Maar een sauna bijvoorbeeld bezoek ik wel als er alleen vrouwen zijn, maar met mannen voel ik me onplezierig. Dus gelukkig zijn er ook avonden "verboden" voor mannen.
Net als speciale vrouwendagen, of mannendagen als er conferenties zijn, of wat dacht je van kindermiddagen, kinderkerkdiensten, speciale jeugdkerken?
Mijn dochter stond eens per ongeluk op een camping op de veluwe van de gereformeerde gemeente ( zwarte kousen). Vrouwen droegen daar geen lange broek en op zondag mocht je alleen netjes aangekleed voor je tent zitten. Na twee dagen psalmen aanhoren op de blokfluiten van de buurmeisjes is ze toch maar weggegaan.
Maar hij stond tjokvol, dus blijkbaar bestond er duidelijk een behoefte.
In deze tijd van leven en laten leven, begrijp ik de commotie niet zo.
Ik kan zeggen dat ik ervaring heb op alle soorten campings van spruitjeslucht to extreem decadent, door het aantal kinderen dat wij hebben grootgebracht met al hun verschillende interesses. Ik weet dus waar ik over praat, en ken de verschillen, niet in de laatste plaats wat betreft prijs/kwaliteit verhoudingen.
Zoals ik al zei, toen wij net een paar dagen op de camping stonden, wisten wij ook niet wat wij ervan moesten denken, en stelden ons voor hoe gepikt wij zouden zijn als we hier 15 jaar geleden waren gekomen met onze kinderen.
Al gauw begrepen we hoe er juist op alle andere campings tot in het extreme rekening wordt gehouden juist met al die kinderen. En dat het gewoon heerlijk is, als die factor éven niet aanwezig is.
Noem ons maar ouwe lullen, dat moet dan maar. Voorlopig heb ik het afgelopen weekend op 3 kleinkinderen gepast, en ben ik in gretige afwachting vandaag of morgen van mijn 5de kleinkind.
Als we straks met kerst allemaal bij elkaar zijn , zijn we met zijn achttienen, en dat is echt genieten. Maar alles op zijn tijd he?
BTW, ik ben 53 jaar.
, Datum:
04.12.2006 15:54
Ik had niet het idee, dat ik moraliserend over reizigers gesproken had, het was in ieder geval niet de bedoeling.
Ik heb juist willen zeggen dat een grote groep gelijkgestemden, van welke richting dan ook, de kleur kunnen bepalen, en dat kan ten koste gaan van je vakantiegevoel. Het blijft een groepsgebeuren.
Het woord zuipende heb ik niet gebruikt, dat geeft een negatieve lading aan het geheel.
Ter informatie, ik mag mij verheugen in een grote groep "kampers" of liever gezegd reizigers onder mijn vrienden en kennissenkring, en ik ben daar trots op. Ze zijn in de regel puur, bezitten een groot hart en ik zou het toejuichten als er een paar van bij mij in de straat kwamen wonen. Je hoeft er bij hun niet naar te raden, hun ja is ja en hun nee is nee.
Als mijn stukje mensen gekwetst heeft, bied ik mijn verontschuldigingen aan.
Geplaatst door: frank
, Datum:
04.12.2006 22:16
Ik lees inmiddels 2 keer dat men mogelijk denkt dat een particuliere eigenaar zelf mag bepalen wie of wat hij wel op een camping toelaat.
Ken de wetgeving in Frankrijk niet dus msschien dat dit daar inderdaad op gaat.
In nederland is dit zeker niet het geval omdat het bij een camping om een beroep of bedrijf gaat. Zie Algemene wet gelijke behandeling Hoofdstuk 1 artikel 7.
Heb al eerder aangegeven op de topic dat het hem mijns inziens hier eerder zit in de nogal ruime uitzondering die is toegestaan bij indirect onderscheid.
Geplaatst door: verbaasd
, Datum:
05.12.2006 00:32
Verbaasd ben ik na het lezen van deze topic. Maar mijn nieuwsgierigheid werd geprikkeld en rijst nu de vraag zijn Marijke en Rustzoeker dezelfde persoon? "Nu....even....niet"
Geplaatst door: swiebertje
, Datum:
05.12.2006 14:04
Jongens en meisjes toch, en maar kwebbelen... terwijl het ook onder jullie neus in eigen land gebeurt!!! Lezen jullie je eigen kranten niet meer? en gaan jullie nu ook zo'n discussie starten om dit project tegen te houden? Al eens eraan gedacht welke reglementen hier te vinden zijn? Je zal maar het geluk hebben zo'n onding te erven!
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_317426.html?wt.bron=hlnBottomArtikels
, Datum:
05.12.2006 14:33
Een kindvrije camping is iets anders dan een bejaardencamping.
Gek toch dat het even geen behoefte hebben aan kinderen meteen gekoppeld wordt aan ouderdom.
Geplaatst door: anja
, Datum:
05.12.2006 15:17
Waarom maken jullie je toch zo druk over een paar campings die kindvrij zijn (nogmaals, lijkt me heerlijk op z'n tijd, al ben ik pas 43 en heb 4 kinderen tussen de 8 en 20 jaar) terwijl er zoveel andere campings zijn? En over het wettelijk verbod een groep uit te sluiten in Nederland? Hou toch op met het gezeur over discriminatie met betrekking tot dit onderwerp. (In het dorp waar ik vroeger woonde is iedere vrijdag een disco voor 13 tot 16 jarigen.
Was je 11 of 18?; Je kwam er echt niet in!)
Ik zet me liever in tegen échte discriminatie.
Let op; nu komen er vast weer een hoop forumgangers die ons gaan overspoelen met de definitie van discriminatie......
Maar rustzoeker, ondertussen wachten we na 8 pagina's nog wel op een reactie op jouw vraag...zijn er nog meer kinderloze campings?
Geplaatst door: JudithD
, Datum:
05.12.2006 16:21
Geplaatst door: ® Annet
, Datum:
05.12.2006 17:45
Op de site van camping le Serpolin staan prijzen voor kinderen boven de 6 jaar en onder de 6 jaar. Kinderen zijn dus welkom hier.
De andere camping is volgens hun site alleen voor volwassenen en hun viervoeters ( ik weet niet of je daar nu zo blij mee moet zijn ).
, Datum:
05.12.2006 18:48
Kijk, nu komen we ergens. We gaan gewoon door, wie weet borrelen er nog meer op?
Geplaatst door: Anny
, Datum:
05.12.2006 19:13
, Datum:
05.12.2006 19:35
Le club avec son camping sont exclusivement GAY MEN
O jee, die mag ook vast niet op "franktijkgek"
Geplaatst door: ® berny
, Datum:
05.12.2006 19:45
Vrolijke mannen...niks tegen, lijkt me...;-/)
Geplaatst door: anja
, Datum:
06.12.2006 09:54
Daar gaan we weer......maar in ieder geval ben ik blij met de serieuze antwoorden. Verzoek.... kan de webmaster alle onzinnige opmerkingen er tussenuit halen? Dat leest sneller voor de wel geinteresseerden. Het is te zot dat een echt normaal antwoord pas op de 8e pagina komt.
Geplaatst door: Ellen
, Datum:
06.12.2006 10:01
Anja, je kan beter een email naar de webmaster sturen met je verzoek, denk ik.
Ik vrees dat hij dan weer beschuldigd gaat worden van censuur, gezien opmerkingen als deze(net geplaatst op een ander topic):
"... zolang de meningen en het forum op deze site steeds weer gecensureerd worden!" ...
, Datum:
06.12.2006 10:51
Geplaatst door: an
, Datum:
06.12.2006 11:08
Hallo allemaal! Waar zijn jullie nu mee mee bezig? Een discussie over een kindonvriendelijke camping leidt tot een discussie over het bruggetje.??? Ik snap deze commotie niet goed. Ik ben 24 jaar ben al meerdere keren op deze camping geweest. Heerlijk, de rust het lekkere eten en drinken en de gastvrijheid. Kortom als God in frankrijk. En ja, ook heerlijk dat er geen kinderen komen, omdat dit nu eenmaal geen camping is waar kinderen zich kunnen vermaken. En ik weet kinderen die zich niet kunnen vermaken gaan zich vervelen, dus klieren. Heb zelf nog niet zo kort geleden die leeftijd gehad, dus kan ik me dat goed voorstellen. Als je daar problemen mee hebt, kom dan niet, ga naar een camping waar kinderen wel meer thuis horen. Maar stop de discussie over discriminatie of dat het een camping is voor alleen ouderen, slaat echt nergers op. Iedereen is welkom en kan genieten van dit mooie stukje frankrijk. Alleen mindere geschikt voor kinderen. En ook ik als 24 jarige vind dat heerlijk. Ben ik dan ook meteen een oude tut?? Kom op zeg, ga je ergens anders druk om maken.
, Datum:
06.12.2006 20:52
Ah, dit is een mooi begin voor het vervolg van deze discussie. Fijn dat er ook jonge mensen reageren.
Geplaatst door: kylie
, Datum:
06.12.2006 21:26
Ook wij stonden vorig jaar op camping Cassagnau, we zijn dertigers. Mijn vriend en ik hebben geen kinderen. Vorig jaar waren er nog wel wat kinderen op die camping maar voor ons hoeft dat geschreeuw in het zwembad niet. Op zo'n kleine camping valt dat veel te veel op, de rest van de kampeerders had er ook behoorlijk last van. Heel goed en ook dapper dat ze nu het besluit hebben genomen om voortaan alleen volwassenen te ontvangen. Ze krijgen nogal wat over zich heen.
Voor andere kindervrije campings moet je inderdaad in Engeland zijn, daar is het heel normaal!