camping zonder kinderen (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: anja
, Datum:
01.12.2006 18:59
Opmerkelijk dat mevrouw 'frankrijkgek' zich druk maakt over uitsluiten van...terwijl ze zelf een site maakt waar allen goedkope campings op mogen....Over discriminatie gesproken.
Geef mij dan maar deze site!
Heb zelf vier kinderen, maar het lijkt me heerlijk als ze niet meer meegaan op vakantie, een camping zonder kinderen en jonge ouders, wat die kunnen ook irritant zijn.
Ik denk overigens niet dat het verboden is kinderen uit te sluiten, zelfs Club Med heeft vakantie oorden waar kinderen verboden zijn. Die hadden dan allang een proces aan hun broek gehad.
Geplaatst door: ivonne
, Datum:
01.12.2006 21:53
Voor rustzoeker:
Waarom stuur je in vredesnaam een foto op die je niet vindt horen bij die camping?????
Als een foto niet het juiste beeld weer zou geven, waarom dan wel sturen?
En voor zover het mij betreft: als je een foto van mij hebt interesseert het me niets of die met of zonder pukkel is. Heeft er ook helemaal niets mee te maken, in de zomer zijn sommige campings soms kaal en dor, en dat is nu eenmaal zo, heeft geen barst te maken met het al dan niet weren van kinderen. Als kampeerder wil ik graag een beeld, en heb hersens genoeg om te bedenken dat de camping er bij droogte anders uit ziet dan bij nattigheid. Droogte kan ook betekenen dat het er een lekkerder klimaat is voor sommige mensen.Websites en folders geven al vaak een vertekend beeld van campings, waarom moet dat vertekende beeld gekoesterd worden?
Geplaatst door: rustzoeker
, Datum:
01.12.2006 22:19
Precies Yvonne,
Waarom "frankrijkgek" ineens over oudzeer van een niet geplaatste foto begint, terwijl we het hebben over een kindvrije camping, is mij tot op heden absoluut niet duidelijk.
Het lijkt of er slechts handig van dit topic misbruik gemaakt wordt om nog even een schopje uit te delen.
En eerlijk is eerlijk: Wij zijn er zelf geweest, en Frankrijkgek gaat af op een enkele mail, waarover ze duidelijk "not pleased" zijn.
Beetje kinderachtig.
, Datum:
01.12.2006 22:23
o ja, jouw vraag,
Ik had die foto opgestuurd om een idee te geven hoe groot die plaatsen wel niet zijn ( 200 m3), echter "frankrijkgek" gebruikte die foto om een andere reeds geplaatse mooie foto er in de plaats voor te verwijderen.
Ik dacht dat het een mooie aanvulling was, niet als vervanging van de reeds aanwezige mooie foto's.
Dus "frankrijkgek" vertelt ook nog eens een halve waarheid, en daar kan ik slecht tegen.
, Datum:
01.12.2006 22:33
Als ik het goed begrijp heeft "frankrijkgek" deze prachtige camping "a cassagnau" inmiddels uit zijn bestand verwijderd.
Waarmee we dus duidelijk hebben gekregen dat hier een persoonlijke antipatie werd geventileerd.
Jammer, op zich is die site een goed initiatief, maar dit is niet echt professioneel.
Geplaatst door: Hans
, Datum:
02.12.2006 08:57
De discussie is wel erg ver afgezwaaid van het begin. Als ik de reacties lees, dan constateer ik toch weer dat er weinig begrip over en weer is voor andere opvattingen. Ik vind dat een camping zonder kinderen moet kunnen. Opmerkingen als "kinderen horen er gewoon bij" vind ik onzin, men moet zelf kunnen kiezen in welke omgeving men hun vakantie doorbrengt. De één gaat naar een appartement in Torremolinos, de ander gaat kamperen. De één gaat met kinderen kaperen, de ander zonder. In die laatste categorie is er echt behoefte aan kinderloze campings, geloof me maar.
Net zo goed als er behoefte is aan campings voor naturisten, motorrijders, jongeren, homoseksuelen etc.
En het leuke is: dat is allemaal legaal. Iedere campingeigenaar mag zelf bepalen wie hij of zij toelaat op het terrein. Dus een doelgroepcamping mag gewoon, er zijn er reeds tientallen.
Geplaatst door: Karin
, Datum:
02.12.2006 11:27
Ik denk ook dat de kampeerders hun eigen wensen hebben. De een houdt van de reuring van kinderen (ook als je ze zelf niet meehebt) maar een ander wil zoveel mogelijk rust. Ik kan me voorstellen dat een camping zonder bijv. kinderen financieel niet haalbaar is. Maar een campingeigenaar zou zijn terrein bijv. kunnen opdelen: een deel of een veld heel aantrekkelijk maken voor kinderen met speeltoestellen, een trapveldje, een zwembad enz, in de buurt. En een ander veld aantrekkelijk voor kampeerders zonder kinderen.
Verbieden werkt vaak negatief, maar op deze manier stimuleren kan goed werken. Je kunt het nooit iedereen 100% naar de zin maken. Maar streven naar het optimale kan wel.
Geplaatst door: anke
, Datum:
02.12.2006 15:19
Ik weet dat ze op camping Grubhof (Oostenrijk) verschillende velden hebben, voor mensen met kinderen, zonder kinderen, met honden en zonder honden. Iedereen blij of niet?
Geplaatst door: Hans
, Datum:
03.12.2006 12:48
Nog een aardige toevoeging. In Engeland zijn campings waar alleen maar caravans worden toegelaten, tenten zijn verboden.
Ook discriminatie volgens sommigen? Nee, ook hier is het de campingeigenaar die bepaalt wat zijn doelgroep is.
Geplaatst door: ® Jan
, Datum:
03.12.2006 13:14
Geplaatst door: ® Frankrijkgek.nl
, Datum:
04.12.2006 08:40
Quote:" Rustzoeker": Als ik het goed begrijp heeft "frankrijkgek" deze prachtige camping "a cassagnau" inmiddels uit zijn bestand verwijderd.
Waarmee we dus duidelijk hebben gekregen dat hier een persoonlijke antipatie werd geventileerd.
Jammer, op zich is die site een goed initiatief, maar dit is niet echt professioneel."Einde quote
Ten eerste: De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet, je bent totaal niet bezig met argumenten, alleen met zwart maken omdat iemand jouw mening niet deelt.
Ten tweede: Mijn site is niet professioneel maar een hobby waar anderen van mee mogen profiteren. Waarschijnlijk heb je zelf er ten volle gebruik van gemaakt.
Ten derde: Campings die bepaalde groepen mensen of kampeermiddelen uitsluiten zet ik niet op de site omdat ik vind dat het ondoenlijk is te controleren waar je nu wel of niet mag komen. Dan doet het er niet toe of het een camping betreft met maar 10 plaatsen, de volgende keer is het een camping met 100 plaatsen die groepen gaat uitsluiten, het gaat om het principe. De bewuste camping heeft er tot vorige week dus gewoon op gestaan, ondanks de heisa die ze maakten over de door jou aangeleverde foto's. Het betreft een site met campings waar iedereen met alle kampeermiddelen mag komen. Zo niet, dan wordt de camping niet geplaatst.
Ten vierde: Er is geen persoonlijke antipathie jegens deze mensen. Mijn reactie was alleen het gevolg op alweer een vreemde actie van deze personen.
Wat ik nog een keer duidelijk wil maken is dat het om het principe van uitsluiting van groepen mensen gaat en sommigen hier doen alsof dat de normaalste zaak van de wereld is, waarschijnlijk tot zij zelf de dupe worden van zo'n uitsluiting. Het doet er dan niet toe of je een bepaalde camping wel of niet zou willen bezoeken.
Als een campingeigenaar zou zeggen dat invaliden niet welkom zijn of gekleurde mensen dan zou iedereen hier wel in de hoogste boom zitten en over elkaar heen rollen om te roepen dat het discriminatie is.
Je kunt het ook niet vergelijken met een nudistencamping. Daar mag iedereen lid van worden. Je kunt ook de vergelijking niet maken met een goedkope of dure camping, daar mag ook iedereen heen, zolang zij maar betalen.
Het enige wat je als campingeigenaar kunt doen is je camping zodanig inrichten dat het niet aantrekkelijk is voor ouders met kinderen om er te komen. Maar expliciet melden dat kinderen niet welkom zijn is je reinste discriminatie.
Geplaatst door: campingeigenaar
, Datum:
04.12.2006 10:01
'frankrijkgek' , je vergeet één ding, veel campings zijn op dit moment privé eigendom en mag je dus deze uitsluiting maken. Ik snap het probleem niet. Door kinderen niet toe te staan hebben kampeerders die graag zonder kinderen kamperen de mogelijkheid dit te doen. En naar mijn idee zijn er maar héél weinig campings die kinderen weigeren, dus blijft er genoeg keus over. Als je nu eens zin hebt om te kamperen zonder al dat grut om je heen is het toch heerlijk dat er een aantal campings zijn die aan je wens kunnen voldoen? (Ik weet overigens zeker dat als campings aan twee personen op de plaats net zoveel verdienden als aan een heel gezin er meer campings kinderloos wilden worden, scheelt nl een hoop werk en herrie. De meesten zullen er niet over piekeren, omdat ze dan toch per plaats het inkomen van 2 à 3 personen per plaats missen. Tel maar uit je verlies....
Geplaatst door: jaja
, Datum:
04.12.2006 11:10
Natuurlijk is iedereen welkom op een nudistencamping, echter wel............. zonder kleren.
Natuurlijk is iedereem welkom op een "alleen tenten"camping, maar wel.........zonder caravan.
Natuurlijk is iedereen welkom op een hondenvrije camping alleen wel.................. zonder honden.
En natuurlijk is iederen welkom op een kindvrije camping alleen wel......... zonder kinderen.
Het lijkt mij heerlijk, eens even zonder kinderen. Bedankt voor de tip, ik zet de camping in mijn favorieten.
, Datum:
04.12.2006 11:27
Misschien kun je "frankrijkgek" vragen om al die campings ook even uit hun bestand te halen?
Ik begin er al minder van te begrijpen.
Heerlijk toch als een camping duidelijk is over welke mensen zich daar thuis zullen voelen? Eerlijk duurt het langst.
Andersom werkt dat ook. Als ik lees dat er op een camping zo ontzettend veel kinderen zijn, en elke foto geschminkte kinderen laat zien, dan klik ik hem meteen weg. Niets voor mij.
Geplaatst door: ® Frankrijkgek.nl
, Datum:
04.12.2006 12:04
, Datum:
04.12.2006 12:12
Geplaatst door: Frans
, Datum:
04.12.2006 12:15
Er staat: "Er mag in Nederland geen onderscheid worden gemaakt tussen burgers vanwege hun wettelijke burgerlijke staat."
Deze camping bevindt zich in Frankrijk, misschien gelden daar andere regels.
Waar maak je je toch druk om, er zijn meer dan 10000 campings in Frankrijk! Dus laat er 1000 zijn met afwijkende regels, blijven er nog genoeg over.
Geplaatst door: anja
, Datum:
04.12.2006 12:49
Helaas, rustzoeker, toch weer een onzinnige discussie!
Inmiddels wordt de vraag van jou niet beantwoord; zijn er nog meer campings zonder kinderen? Of is Cassagnau de enige? Ik ben zeker geinteresseerd!
, Datum:
04.12.2006 14:32
Ik heb in ieder geval maar alvast besproken. Want het is blijkbaar wel uniek zo'n camping, en gezien een aantal reakties toch niet zo'n slecht idee.
Wie weet levert deze discussie dan nog leuke gesprekken op, tijdens de 4 gangen table'd'hotes.
Geplaatst door: Helene
, Datum:
04.12.2006 14:39
ja,rustzoeker en dat zullen zeker geen"kinder"achtige discussies worden :-)