camping zonder kinderen (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Debbie Rigters
, Datum:
01.12.2006 09:04
Toch moet ik Merel wel een beetje gelijk geven, het is een generaliserende opmerking, over die verwende kids, toch niks leuker dan in de vakantie een zwembad met glijbaan, en een camping waar leuke dingen te doen zijn, daar is de vakantie toch voor, juist als kinderen niet verwend zijn genieten ze van zulke dingen; de leukste vakanties voor de kinderen zijn als we ze weinig zien: en NEE, opvoeders die nu in het geweer komen, NIET omdat wij geen zin hebben onze kinderen te entertainen, maar omdat dat aangeeft dat ze het mega naar hun zin hebben en genieten van al het leuks van de camping en de omgeving, hun nieuwe vriendjes, de vrijheid, etc.
Geplaatst door: marijke
, Datum:
01.12.2006 09:07
Kijk met deze laatste reaktie ben ik het nu eens helemaal eens. Die kleine kinderen worden als verwende nesten driedubbel in de watten gelgd, geen eis van hun wordt niet serieus genomen, en als er dan eens mensen zijn die durven zeggen dat het nu maar eens genoeg moet zijn,en dat ze het heerlijk vinden om 3 (!) weekjes geen kinderen en niet te vergeten sommige ouders te hoeven verdragen, wordt je meteen als melaatse buiten de deur gezet.
Ik begrijp dat juist alle lezers van dit topic de meest voorbeeldige schattige kindertjes hebben, die nooit schreeuwen, altijd de wc doortrekken, niet over je tentharingen struikelen, en de bal nooit in jouw bord laten verdwijnen en geen bommetjes maken in het zwembad. Maar mijn kinderen deden dat wél, en toen ik ze nog thuis had vond ik dat geen probleem, en moest ik ze ook met stemverheffing tot de orde roepen, ook op de camping.
Maar............nu.............even...............niet!!!!!
Geplaatst door: marijke
, Datum:
01.12.2006 09:08
Sorry dit was een reaktie op de voorlaatste..........
Geplaatst door: Monique
, Datum:
01.12.2006 09:46
Maar om even op de issue van dit topic terug te komen: deze camping geeft op zijn website duidelijk aan ,dat zij liever geen kinderen op de camping willen. Wat is daar nou toch verkeerd aan ?!
Zij willen juist voorkómen, dat mensen vanwege de hoge cijfers voor deze camping met verkeerde verwachtingen op deze camping aankomen en dan blijkt dat er voor kinderen niks te beleven valt.
Campings waar wel van alles te doen is voor kinderen, zetten dit toch ook op hun website?
Geplaatst door: ® Frankrijkgek.nl
, Datum:
01.12.2006 10:46
Ik bekijk het als volgt: als je grote groepen kampeerders uitsluit schiet je voorbij aan het oorspronkelijke kamperen. Ik weet dat veel mensen hier reserveren, maar ik denk dat een groot deel nog gewoon in zijn auto stapt en onderweg, als ze moe zijn de eerste de beste camping pakken die ze tegen komen. Op het moment dat campings groepen kampeerders gaan uitsluiten kun je dit wel vergeten.
Je bent niet echt blij lijkt mij als je doodmoe aankomt bij een camping en men weigert je omdat je 2 kinderen in de auto hebt zitten.
Ben toch wel benieuwd hoe alle "senioren" die nu zo voor zijn zouden reageren als een camping hun zou weigeren. Bv. omdat het niet genoeg oplevert per plaats (zoeen kwam mijn schoonmoeder een keer tegen). Is het dan ook nog normaal?
Geplaatst door: levensgenieter
, Datum:
01.12.2006 11:20
Het lijkt mij logisch dat je als je niet wilt reserveren wel even van te voren informeert of er plaats is, op een camping van maar 10 plaatsen.
Geplaatst door: Marijke
, Datum:
01.12.2006 11:20
Kom op, deze camping heeft maar 10 plaatsen (!) en is zó gewild dat er in het hoogseizoen echt geen toevallige voorbijgangers komen hoor. Zou iemand het in zijn hoofd halen om dan een camping van 10 plekken te "proberen?".
En daarbij, deze vrouwen zij zó aardig dat ze je voor een nachtje echt niet wegsturen.
Nou Frankrijkgek, het is juist informatief om op je site te zetten hoe tevreden de klanten allemaal zijn, dat ze elke dag voor je koken als je wilt, het eten bij je aan de caravan brengen, je was voor je doen en opgevouwd terugbrengen en dat het gewoon een hele plezierige camping is. Als je er dan ook nog gewoon even voor de duidelijk bij vertelt dat het in principe een kindervrije camping is, dan is jullie site hardstikke waardevol. En daar gaat het toch om?
Geplaatst door: Marjolijn
, Datum:
01.12.2006 12:42
Ik neem het een camping niet kwalijk dat ze duidelijk zijn, je weet dan wat je kunt verwachten; maar er zit ook een andere kant aan: wij hebben een paar jaar geleden op een camping gestaan waar een groep oudere mensen zat, en ik mag wel zeggen dat die zeer luidruchtig waren, vooral 's avonds als het bier en de wijn rijkelijk gevloeid hadden. Gaan we nou die senioren ook weigeren? Dan mag je de camping nietop omdat je schoonmoeder achterin zit......hi hi, Ik vind het een beetje een twijfelachtige ontwikkeling dat allerlei groepen zich gaan afzonderen omdat ze last van elkaar zouden kunnen hebben. Ik ben het met Marijke eens: je bent er altijd nog zelf bij als je kinderen overlast bezorgen, wij hebben onze kinderen maar genoeg tot de orde geroepen; (wie roept de senioren tot de orde als ze lawaai veroorzaken?)We leven nou eenmaal in een maatschappij waar er zowel kinderen zijn als ouderen, ik vind het een beetje zielig dat die elkaar in de vakantie nou uit de weg moeten gaan.
Geplaatst door: ® Frankrijkgek.nl
, Datum:
01.12.2006 12:55
Ben toch wel benieuwd hoe alle "senioren" die nu zo voor zijn zouden reageren als een camping hun zou weigeren. Bv. omdat het niet genoeg oplevert per plaats (zoeen kwam mijn schoonmoeder een keer tegen). Is het dan ook nog normaal?
Geplaatst door: Loes
, Datum:
01.12.2006 13:03
Daar vind ik helemaal niets van want op zo'n camping zou ik niet eens willen staan. Evenmin als op een nudistencamping, megacamping, Nederlandse colonie,tussen stacaravans. Daarnaast blijven er genoeg campings over die wel aan mijn criteria voldoen dus ik zie het probleem niet.
Geplaatst door: Res
, Datum:
01.12.2006 16:22
Ik boycot elke camping die bepaalde groepen personen weigeren toe te laten.
Ik zal dus niet naar die Ludo-camping gaan, die kinderen vanaf 12 jaar weigert.
Ik ga niet naar een camping die kinderen weigert.
O, ja die van mij zijn al groot, dus daar gaat het niet om, maar dit heeft te maken mijn principes.
En als een camping een verbodsbordje zou plaatsen "65+ worden niet toegelaten", want de camping is er niet geschikt voor, de doelgroep is gezinnen, want die willen ook weleens een vakantie vieren zonder oudjes, dan wil ik wel eens weten wat de reacties dan zouden zijn!
Geplaatst door: Loes
, Datum:
01.12.2006 16:39
Dan zou ik zeggen bedankt voor de waarschuwing en zou ik op zoek gaan naar een andere camping.
Natuurlijk heeft iedereen recht op zijn principes, ook een campingeigenaar.
Wanneer een winkel bepaalde artikelen niet verkoopt zegt U dan ook daar kom ik niet meer?
Er worden diensten aangeboden en daar maar je gebruik van of niet.
Als er geen alternatief zou zijn was het een andere kwestie, maar echt ik zie absoluut het probleem niet.
Geplaatst door: rustzoeker
, Datum:
01.12.2006 17:04
En ik mijdt het liefst campings waar honden mogen komen.
Wel eens in een hondedrolgestapt met je blote tenen?
En nee daarmee veroordeel ik hondebezitters niet, maar ik houd er gewoon niet van, en soms ben ik zelfs bang voor ze. Ik zou dus blij zijn met een camping zonder honden.
Ik kwam altijd graag op camping Latapie, maar daar komen per maand enkele katten en honden bij, ze zijn al niet meer te tellen. Elke zwerfkat nemen ze op, en soms zijn die hoogzwanger, en die mogen ook blijven.
Voor ons een reden om er niet meer heen te gaan, hoe mooi die camping verder ook is.
Voorlopig heb ik nog geen andere camping zonder kinderen gehoord. Dis waar hebben we het over? Tien plaatsen zeggen en schrijven in dat hele grote Frankrijk.
En nou had nét iedereen juist op één van die plekken willen staan. Helaas mogen ze geen kindertjes meenemen.
Wees eens eerlijk, toen ik nog kleine kinderen had, wilden we echt niet op zo'n camping staan, dan zoek je toch juist iets anders?
Wees blij met de eerlijke melding.
, Datum:
01.12.2006 17:17
Loes: Artikelen wel of niet te koop hebben is niet hetzelfde.
Als de supermarkt zou besluiten "geen toegang voor ....", kom ik ook niet meer in die winkel.
Bepaalde producten koop ik ook niet, dat heeft te maken met het soort advertenties (vacatures of reklames) van bedrijven die ze ooit opgesteld hebben.
Geplaatst door: frans
, Datum:
01.12.2006 17:22
Ik snap het probleem niet.
Bevallen de regeltjes van de camping je niet, dan ga je toch naar een andere.
, Datum:
01.12.2006 17:31
frans: Ik zal een poging doen om je het uit te leggen.
Het is geen probleem. Maar een principe. Ik hou er absoluut niet van dat bepaalde groepen personen ergens uitgesloten worden. Voor mij is elk mens gelijk. Dat wil niet zeggen dat ik ieders gedrag accepteer.
Geplaatst door: frans
, Datum:
01.12.2006 17:36
Elk mens heeft een ander gedrag , dus niet allemaal gelijk toch.
Geplaatst door: ® karla
, Datum:
01.12.2006 17:51
Universele verklaring van de rechten van de mens.
Artikel 1.
Alle menseen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Ze zijn begiftigd met verstand en geweten en behoren zich jegens elkaar in een geest van broederschap te gedragen.....
Geplaatst door: merel
, Datum:
01.12.2006 18:02
@ anja ik ben niet op mijn teentjes getrapt hoor. Ik denk jij eerder gezien je opmerkingen na mij toe. Beetje frustie reactie. En ook zo over 1 kam scherend. Laat een ieder lekker zelf zijn keuze maken wat vakantie betreft. Zoals rustzoeker dit graag zonder kinderen wil zoals een ander graag alle toeters en bellen wil. maar nee hoor mensen staan alweer klaar met hun wijzende vingertjes want hun vakantie is de enige beste en dat moet een ander ook vinden. Lees je eigen stukje maar eens goed dan begrijp je wat ik bedoel.
Geplaatst door: Ina
, Datum:
01.12.2006 18:34
Een geest van broederschap???????????
Wel eens op een kinderrijke camping gestaan waar de stront tegen de muren van het toilet was gesmeerd, je niet rustig je eten kon opeten omdat je zo'n drammerig ettertje naast je hebt staan dat gewend is slechts door krijsen en stampen zijn zin te krijgen, of gewoon naast een lieve baby, die echter gewend is om 's nachts om 2 uur en om 4 uur te krijsen om zijn fles?
Wel eens ouders meegemaakt die hun kinderen de gehele dagen menen te moeten "opvoeden" door te schreeuwen , te stampen en te slaan, echter zonder enkel waarneembaar resultaat?
Wel eens op een camping gestaan waar elk uur door de luidspreker keihard maar toch onverstaanbaar werd gemeld waar je je ettertjes vooral naartoe moet brengen voor de "animatie" voor de kinderdisco en het waterballet?
Nou dan snak je echt op een moment naar rust, reinheid en regelmaat, en wil je een camping waar je meer dan 1 bladzijde kan doorlezen in je boek zonder storende elementen.
Het valt me op dat op dit soort "volgens sommige oersaaie" campings ook niet de holladijee mannen komen die pas vakantie hebben als ze met een krat pils naast zich volledig uit hun dak wensen te gaan, om vervolgens 's nachts tegen de boom naast je caravan te komen urineren omdat ze helaas de toilet niet meer halen.
Iedereen gelijk? Laat me niet lachen. Er zijn campings mét alle toeters en bellen waar ik nog niet gratis op de mooiste plek zou willen staan.