camping zonder kinderen (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: frank
, Datum:
14.11.2006 22:36
Is het uitsluiten van kinderen toegestaan?
De franse wetgeving ken ik niet, maar onder de nederlandse wetgeving lijkt het moeilijk te verbieden.
Het niet toelaten van kinderen is indirect onderscheid. Volgens de algemene wet gelijke behandeling is dit niet toegestaan, maar deze wet kent voor indirect onderscheid een nogal ruime uitzondering: "Niet toegestaan, behalve als dat onderscheid objectief gerechtvaardigd wordt door een legitiem doel en de middelen voor het bereiken van dat doel passend en noodzakelijk zijn."
Je zou denken dat bij een goede geformuleerde doelstelling waaraan je je camping wil laten voldoen, die in zich draagt dat dit juist bij de aanweziheid van kinderen niet haalbaar is, dus mag.
Nou die doelstelling die dat bereikt nog even verzinnen!
Geplaatst door: Hetty
, Datum:
15.11.2006 08:45
Frank hier in Nederland maken ze toch ook onderscheid? Geen jongeren, geen groepen. geen motorrijders. Waarom dan niet geen kinderen?
Geplaatst door: tineke
, Datum:
15.11.2006 09:52
Geplaatst door: ® Jan
, Datum:
15.11.2006 11:44
Geplaatst door: Margot
, Datum:
15.11.2006 21:44
Dit las ik op de website van een camping in Zuid-Frankrijk:
"Tussen de middag is het bad van 12 tot 13.30 uur alleen open voor volwassenen zodat zij ook even rustig kunnen zwemmen zonder gespetter en gesputter van kinderen.
Van 13.30 tot 15.30 uur is het zwembad gesloten i.v.m. de middagrust."
Zo te zien laat deze camping ook liever geen kinderen toe.
Geplaatst door: Marijke
, Datum:
15.11.2006 22:07
Ook camping Latapie heeft 's avonds altijd een uur alleen voor volwassenen. Kennelijk is daar meer behoefte aan dan we zo op het eerste gezicht durven toegeven.
Geplaatst door: ® Frankrijkgek.nl
, Datum:
30.11.2006 11:05
De betreffende camping gaat nog veel verder dan het uitsluiten van kinderen. Ik heb een site met goedkope campings in Frankrijk (http://www.frankrijkgek.nl). Dat is een hobby van mij, daar verdien ik geen cent mee (het kost mij geld) en het is gratis reclame, of juist niet, voor de campings die erop staan. Van deze camping kreeg ik via een gast foto's aangeleverd. Die heb ik toen op mijn site geplaatst zodat onze bezoekers kunnen zien waar ze terecht komen. Wij werken bewust het liefst met foto's van campinggasten omdat die de waarheid vaak veel beter weergeven dan de mooie brochurefoto's van de camping zelf. Vervolgens kwam er protest van de eigenaren, omdat deze foto's geen goed beeld van de camping zouden geven en of wij toch maar weer hun zorgvuldig uitgekozen foto's wilden plaatsen....
Geplaatst door: Rustzoeker
, Datum:
30.11.2006 14:01
Jammer van deze reaktie "frankrijkgek", ik weet toevallig om welke foto het gaat, ik heb hem zelf namelijk ingestuurd.
Deze twee dames doen namelijk echt alle moeite om van hun camping een groen paradijs te maken, en dat is op elke vierkante meter te zien. De foto die ik instuurde was genomen na 8 weken zinderende hitte, waardoor het gras wat opgedroogd was, en door de verkeerde lichtval leek een erg geel. In ieder geval niet comform de werkelijkheid, en juist omdat er met zo veel liefde en groene vingers aan de flora gewerkt wordt, begrijp ik dat die foto geen juist beeld gaf van de betreffende camping.
Ik vind het jammer dat u met uw overigens heel informatieve site, op dit ietwat wraakzuchtige pad begeeft. Dat doet de bewuste camping, maar zeker ook uw site niet goed.
Laten we elkaar respekteren en het beste toewensen.
Geplaatst door: ivonne
, Datum:
30.11.2006 14:52
Als die foto's dan de werkelijkheid niet weergeven, waarom stuur je ze dan op????
En wie stelt wie nu in een kwaad daglicht?
Foto's die op enig moment genomen zijn en niet gemanipuleerd zijn vertonen de werkelijkheid, zint die je niet, dan moet je de werkelijkheid veranderen, niet de foto's ontkennen.
Ik neem aan dat de eigenaars zelf ook foto's mogen leveren?
Geplaatst door: Ina
, Datum:
30.11.2006 15:56
Ja hallo, Yvonne, als jij een pukkel op je kop heb dan blijf je wel Yvonne, maar die foto zie je liever even niet op internet. Dan wacht je toch ook totdat je er weer netjes uitizet?
Kom op even proberen in te leven wat hier gezegd wordt.
Geplaatst door: ® Frankrijkgek.nl
, Datum:
30.11.2006 18:18
@Rustzoeker,
Ons doel is juist de waarheid weergeven, ook als dan op foto's te zien is dat het gras er niet meer zo mooi groen bij staat. Daar is dan toch niets aan gelogen? En dat gras is ook niet zomaar weer groen, daar gaat enige tijd over heen. Een bezoeker zal dan niet blij zijn als hij op de foto's van de beheerders een blakend gezonde groene grasmat ziet en bij aankomst een dorre boel. Mijns inziens heeft dat niets met wraakzuchtig te maken, maar met eerlijk zijn.
Geplaatst door: frans
, Datum:
30.11.2006 19:46
In het voorjaar is het gras groen.
In het najaar (na vele gasten) is het gras geel.
Wat is nou de werkelijke foto??????
Geplaatst door: levensgenieter
, Datum:
30.11.2006 20:53
ik zag dat de betreffende camping helemaal niet op de goedkope campingssite van de FrankrijkGekken voorkomt. Gelukkig maar, want aan die site hangt toch een beetje goedkope spruitjeslucht. Ik zie liever iets meer klasse.
Geplaatst door: Loes
, Datum:
30.11.2006 21:01
@Levensgenieter, dan heb je vast niet je goede brilletje opgehad.
Geplaatst door: Rustzoeker
, Datum:
30.11.2006 21:17
Zullen we nu weer terug naar het onderwerp?
A Cassagneau is gewone een hardstikken fijne camping met twee lieve hardwerken meiden, en nee, ik heb heb daar verder geen belang bij.
De vraag was of er nog meer campings zijn die weten dat sommige mensen het gewoon fijn vinden om even geen kinderen van anderen te hoeven horen.
Zo erg is dat toch niet?
Geplaatst door: Sandra
, Datum:
30.11.2006 21:30
@ levensgenieter: dát is nou een goedkope opmerking,zielig hoor!
Geplaatst door: rustzoeker
, Datum:
30.11.2006 22:02
...............waarom heb ik nu ineens het idee dat er nu wel heel veel verschillende namen verschijnen??? Heeft iemand steun nodig??
Kom op jongens, dit is een vakantiesite voor volwassenen, kan het leuk blijven?
Als mw Frankrijkgek iets kwijt wil, kan ze dat beter tegen de juiste persoon doen, en niet op een openbaar forum.
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
30.11.2006 22:31
Waar slaat dat nou op, levensgenieter. Een camping die z'n gasten niet kaalplukt maar redelijke prijzen vraagt omdat er bijv. niet geinvesteerd behoeft te worden in animatie, super zwemparadijzen met glijbanen, disco en wat al niet voor de totaal verwende 'kids' heeft volgens jou geen klasse maar ademt een spruitjeslucht... Dat is nu werkelijk totale onzin!
Geplaatst door: merel
, Datum:
01.12.2006 00:45
Sorry digi oma maar wat heeft een luxere camping nou weer te maken met verwende kids. Vindt dat net zo'n bagalitiserende opmerking als levensgenieter over de site van campinggek maakt.
Geplaatst door: anja
, Datum:
01.12.2006 00:58
Gut, merel, op je teentjes getrapt??
Ik begrijp precies wat digi-oma bedoelt.
Op het forum wordt regelmatig naar campings gevraagd waar "kids" (kinderen dus) zich niet vervelen. Want stel je voor: heb je 1000 of meer km gereden en de kinderen vervelen zich??!!
Een zwembad zonder glijbanen: maaaaa...ik verveel me!
Een camping zonder disco: maaaaa.....ik wil naar huis!
Een camping zonder een MacD in de buurt: maaaa...hebben ze in frankrijk geen normaal eten?