camping zonder kinderen (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
14.11.2006 09:59
Ik ben nog van de generatie,waar de knderen moesten zwijgen als de volwassenen praten.
Nu zijn de kinderen veel mondiger geworden en gaan in de clinch met hun oudere gesprekpatners.
Aan de andere kant zou ik niet graag op een kamping staan waar er geen jeugd is .In onze streek is er ook zo'n camping waar de oudere campinggasten ieder weekend vertoeven,ben daar een keertje iets gaan drinken in de kantine en gaan wandelen door de camping,ergens eind april.
Overal bij hun caravan tuintjes aangelegd met kabouters en bloembakken,houten afsluitingen om ter mooist.Na een uur was ik het wel beu hoor.Een wereld zonder jeugd kan ik mij toch nog niet voorstellen al is het maar 3 weken.Zolang het mogelijk is wil ik in de wereld met de jeugd delen .
En van dat uitrusten .Er zijn mensen die van iedere mug een olifant maken.Die gaan nergens rust vinden.
Geplaatst door: Elma
, Datum:
14.11.2006 11:47
Hahaha,Ik lach me dood om dit topic.Er is nu op tv dat programma dat heet "dat zal ze leren"Over een groep jongeren dat de tijd beleeft uit de jaren 50 in een internaat.Zoals dat daar aan toe gaat vind ik niet normaal.Ik heb nu zo mijn eigen theorie.De jeugd uit de jaren 50 wilde die opvoeding niet voor hun eigen kinderen,maar sloegen een beetje door.Dat was te vrij.Die kinderen wilde wat meer structuur in de opvoeding voor hun eigen kinderen,maar weten niet hoe,nooit geen goed voorbeeld gehad.Vandaar dat er nu zoveel van die opvoedprogramma's de pan uitrijzen.Conclucie,het komt vanzelf weer goed met de jeugd.Maar tot het zover is wil ik straks ook wel op een kindereloze camping staan.;-)
Geplaatst door: rustzoeker
, Datum:
14.11.2006 12:14
Ik ken de kamping persoonlijk en ik zal je vertellen dat het beslist geen grijze duiven camping is. Gewoon aktieve heel gezellige vijftigers, vaak nog met wat jong volwassenen thuis, of wachtend op hun eerste kleinkind.
Er wordt wat afgelachen, gewandeld maar ook lekker ongestoord een dik boek gelezen. Allemaal gek op lekker eten, wat daar dan ook graag gedaan wordt. En ik zal je vertellen, heerlijke serieuse gesprekken tot 's avonds laat, en lekker naar bed in de wetenschap dat je zelf kunt bepalen wanneer je wakker wordt. Geen gehuil of kinderverdriet.
Ook het zwembad heb jemeestal voor je zelf, en kun je heerlijk dobberen zonder links en rechts bommetjes.
Ook ik had de eerste dagen mijn bedenkingen, van kun je dit maken, en wat zou ik er van gevonden hebben toen wij nog een hele rij kinderen hadden.
Langzamerhand durfden wij de gedachte toe te laten dat het ook wel eens heel fijn is zonder kinderen, juist ook zonder andermans kinderen. Toen wij er de eerste keer kwamen wisten wij het niet, maar het volgend jaar kiezen we er heel bewust voor.
En we zien de vakantie kinderen genoeg, bij alle uitstapjes die wij maken, maar het thuiskomen is echt heel fijn.
Tukkie doen, boekje lezen, douchen zonder kindergegil en wc's die geen speelplaats zijn.
Heerlijk.
Zouden er nog meer van dit soort campings zijn?
Geplaatst door: Irene
, Datum:
14.11.2006 12:32
Ik denk dat er zeker wel meer campings zijn, die liever geen kinderen op hun camping zien, maar dat niet zo expliciet op hun website durven te zetten.
Ik ken deze camping niet, maar vind het goed dat ze dit zo duidelijk op hun site vermelden. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent en dat is voor beide partijen wel zo prettig.
Zouden meer campings moeten doen: gewoon duidelijkheid verschaffen in wat ze wel of niet te bieden hebben!
Geplaatst door: Jannie C.
, Datum:
14.11.2006 15:41
wat ik een beetje vreemd vind is,als het onderwerp bv.huilende kinderen op een camping,mensen reageren dat als ze dit vervelend vinden,erop gereageerd wordt met antwoorden als:ga dan op een hutje op de hei,zoek een camping zonder kinderen etc.etc..En als dan het onderwerp komt :camping zonder kinderen wordt er weer gereageerd of je niet normaal bent.Maar zie ik het verkeerd en zou iedereen niet zoveel mogelijk moeten kunnen kamperen zoals hij/zij wilt.Ik denk niet dat dit met kinderhaat te maken heeft,maar met een bepaald gevoel van kamperen,de één zoekt vertier met veel animatie,de ander zoekt rust.Ikzelf vind trouwens(wij kamperen in het voorjaar)het altijd leuk om van die hummels rond te zien lopen en stoort me zeker niet aan kinderen,maar kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die dat wel doen.En zoveel campings zullen er toch niet zijn die zo'n beleid hebben?
Geplaatst door: Marijke
, Datum:
14.11.2006 16:44
Leuke reaktie Jannie, zo denk ik er ook over. De eerste keer dat ik genoot van even geen kinderen voelde ik mij daar echt schuldig over. Wat éérg dat ik even geen kinderen wil zien of horen, zowel 's nachts als overdag.
Als er iemand van kinderen houdt dan zijn wij dat, wie kan er zeggen dat hij heel bewust 5 kinderen heeft gekregen en ook nog eens 3 pleegkinderen heeft grootgebracht.
Het is jammer dat je dan meteen onder de ouwe lullen wordt geschaard die met kaboutertjes en geraniums hun caravan inbouwen.
Niets is minder waar. Ik heb gewoon even geen beoefte aan kinderen, maar mischien nog wel minder aan de ouders die hun eigen kinderen zóó schattig vinden dat de hele camping daar van mee moet genieten. Gewoon drie weken van het hele jaar.
Kinderen horen erbij, ja natuurlijk, maar 49 weken "geniet " ik al van de zeer luidruchtige kinderen van 4 buren 16 (!) in totaal.
Moet ik ook al die weken van houden en dat doe ik ook.
En wat hebben die kinderrijke gezinnen er aan als ik telkens verstoord opkijk bij gekrijs , omdat ik net even wegdoezelde? Niets toch?
En ook ik vind, dat het juist van moed getuigt als een vampingbeheerder daar eerlijk over is, je ziet hoe er al door sommigen hier tegenaan gekeken wordt.
Blijft ook dat twee meiden die een boerderijtje kopen in Zuid Frankrijk en daar 12 kampeerplaatsen op creeeren, dat ze zelf mogen beslissen hoe ze hun zomer door willen brengen, toch?
Ik moet wel eens denken in dit geval aan echt ongelovige mensen die absoluut niets van God willen hebben en dus ook absoluut niet in de hemel geloven, toch boos worden als ze denken dat zij niet naar die hemel gaan. ;)
Wat maakt het uit als mensen het ergens prettig vinden, als jij er niet aan moet denken?
Allemaal blij toch?
En als mensen daar eerlijk in zijn, dan maken de kinderliefhebbers ook niet per ongeluk een verkeerde keuze.
J
Geplaatst door: ® Jan
, Datum:
14.11.2006 16:56
"Ik moet wel eens denken in dit geval aan echt ongelovige mensen die absoluut niets van God willen hebben en dus ook absoluut niet in de hemel geloven, toch boos worden als ze denken dat zij niet naar die hemel gaan."
Waar slaat dit nu weer op?
Ik geloof niet een god en ergo geloof ik niet in 'n hemel. Tot zover logisch. Toch?
Dus, dus, waarom zou ik boos worden dat ik ergens niet naar toe ga waarin ik niet eens geloof.
Is dit logica? Dacht het niet. ;-)
Geplaatst door: Koen
, Datum:
14.11.2006 17:26
Nogmaals: los van de vraag of je een camping zonder kinderen wel of niet aantrekkelijk vindt, wat persoonlijke voorkeur betreft, is het zeer de vraag of een camping die expliciet een bepaalde groep mensen uitsluit, wel is toegestaan.
, Datum:
14.11.2006 17:43
Tuurlijk, het is privé terrein, jij mag zelf weten of mensen je aanstaan, of niet. Gelukkig wel.
Ik ken een aantal gezinnen die ik niet graag als buren op de camping zou willen, en ben dan blij dat niet ik, maar zij worden geweigerd.
, Datum:
14.11.2006 17:46
Ik geloof niet een god en ergo geloof ik niet in 'n hemel. Tot zover logisch. Toch?
------------------------------------------------
Haha, het heeft er inderdaad niets mee te maken, maar ik kom nog wel eens ongelovigen tegen die God maar liefdeloos vinden, omdat volgens hun ongelovigen niet in de hemel zouden mogen. Ik snap daar de logica niet van.
Wie wil er nou naar een hemel, die niet zou bestaan !!!
Afijn, terug naar het onderwerp.........
, Datum:
14.11.2006 18:00
Inderdaad, het is privéterrein. Maar je biedt op dat terrein wel een bepaalde dienst aan, namelijk het tegen betaling mogen kamperen. In zo'n geval mag je volgens mij geen groepen weigeren, die er zelf niets aan kunnen doen dat ze tot die groep behoren. Denk aan kinderen, vrouwen, homo's, enz. Je kunt je natuurlijk wel richten op bepaalde groepen of activiteiten. Maar een supermarkt bijvoorbeeld mag ook niet zeggen dat Duitsers daar niet mogen komen winkelen.
, Datum:
14.11.2006 18:33
Er zijn zat gelegenheden hier in de stad waar onze kinderen toen ze nog geen 18 waren absoluut niet inkwamen.
Geplaatst door: Helene
, Datum:
14.11.2006 18:36
Koen en hoe zit het dan met bepaalde naturistencampings waar je alleen maar opkomt als je lid bent,of de diverse carvanclubs die eigen terreinen hebt?Er zijn ook campings waar geen honden mogen of auto's op het terrein,motorrijders worden ook vaak niet toegestaan,groepen jongeren.Dit is niet vervelend bedoelt,maar geef aan dat eigenaren toch zelf beslissen wat er op hun terrein gebeurt.
, Datum:
14.11.2006 18:49
@Marijke: dat heeft een andere oorzaak, namelijk alcoholwetgeving.
Dat bijv. motorrijders worden uitgesloten is denk ik iets anders, motorrijders kunnen er voor kiezen de motor thuis te laten, kinderen kunnen er niet voor kiezen volwassen te zijn.
Campings waar je lid van moet zijn: in ieder geval is het beleid dan duidelijk door het eisen van een lidmaatschap, net als bij sommige discotheken.
Ik weet het ook niet precies hoor, het is alleen dat die vraag meteen bij me op kwam bij het lezen van dit topic.
, Datum:
14.11.2006 19:00
Ik las pas over een camping waar een bepaald soort caravans niet was toegestaan ( dubbelassers).
En ouders met kinderen hebben wel degelijk een keuze natuurlijk. Zij kunnen er voor kiezen hun kinderen thuis te laten, of naar een kindvriendelijke camping te gaan.
Ik heb vaak zien staan bij kampings dat tieners niet zonder ouders worden toegelaten, kunnen zij er wat aan doen dat hun ouders niet meewillen?
En ook op blote campings ben je gewoon niet welkom met je broek en je trui aan.
Er zijn zelfs campings van een bepaalde gereformeerde gezindte, waar je alleen maar opkomt als je ook gereformeerd bent, waar zelfs een lange broek bij een vrouw niet is toegestaan.
, Datum:
14.11.2006 19:06
Marijke, ik zei al het gaat om de keuzemogelijkheid. Eigenaren van tandemassers kunnen voor een enkelassige caravan kiezen. Op naturisten- of gereformeerde campings ben je welkom mits je een lange broek draagt of juist niet. Hier worden geen groepen uitgesloten, zolang je je maar aan de voorwaarden houdt.
En inderdaad de ouders kunnen kiezen de kids thuis te laten, maar de kinderen zelf hebben zoals ik zei geen keuze.
Geplaatst door: joost
, Datum:
14.11.2006 19:37
Wij reden is voorbij een camping waar we niet welkom waren. Bij de ingang hing een boord: Alleen voor Fransen.
, Datum:
14.11.2006 19:59
Het klinkt heel hard, maar eerlijk is het wel. Wat is nu beter? Het meteen weten of er na 1 of meerdere dagen achterkomen dat ze jou helemaal niet zien zitten en je moet besluiten er niets van aan te trekken of toch maar weer weggaan.
Daar zijn je vakantiedagen toch te kostbaar voor?
Toen wij vorig jaar op de ( toen bijna) kindvrije camping stonden kwam er in de hitte van 40 graden een gezin staan met een paar kinderen die de volgende dag gezelschap zouden krijgen van een bevriend echtpaar ook met kleine kinderen.
De kinderen klommen over het opzetbad heen ( verboden) en ginen stoeiend van rand tot rand ( ook verboden, dat bad kan daar echt niet tegen) De eigenaresse kwam vertellen dat dat bad daar niet tegen kon en dat ze niet van plan was de hele dag op te gaan letten of die kinderen van het trapje gebruik zouden willen maken.
Ze vroeg toen de ouders om de kinderen te begeleiden als ze van het zwembad gebruik wilden maken. De kinderen waren ook knap druk, dus voegde ze er aan toe dat hier mensen kwamen die erg op een paar rustige weken gesteld waren.
De vader werd woest, zijn hoofd werd rood, en roder en knapte bijna uit elkaar, want hij had ook vakantie en was niet van plan de hele vakantie op zijn kinderen te letten.
Afijn dezelfde dag pakte hij zijn hele boeltje weer in, belde met het bevriende echtpaar om te vertellen dat het toch een andere camping werd.
Als hij dit van te voren had geweten, was er een hoop ellende voor beide partijen minder geweest.
Twee besproken schaarse plekken stonden weer leeg, en de beheersters waren zo vriendelijk om het geld terug te betalen.
Er waren alleen maar verliezers.
Dus heel moedig om het maar eerlijk op de website te zetten.
Ik snap niet zo goed waarom er dan toch mensen met kinderen op hun "rechten" zouden willen staan, en toestemming forceren.
Beide partijen passen gewoon even niet bij elkaar.
Even goed vrienden.
Geplaatst door: ® marjolein
, Datum:
14.11.2006 20:48
waar is die camping?Lijkt me heerlijk rustig
, Datum:
14.11.2006 21:23