camping zonder kinderen (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: andere opa
, Datum:
13.11.2006 14:16
Anke,geen één "opa en oma" heeft zo gereageert zoals jij stelt.Ook beweren zij niet dat ze naar dit soort campings gaan.Wij genieten werkelijk van de kleinkinderen,maar net zo van onze rust in de vakantie,zonder (klein)kinderen.En dat heeft niets te maken met teveel oppassen.
Geplaatst door: Marijke
, Datum:
13.11.2006 14:18
Nee hoor Anke, dat zie je verkeerd. Ik werk toevallig in een huisartsenpraktijk en moet ook de hele dag kinderen over de vloer verdragen, samen met ouders die de wachtkamer als iedeale speelplek hebben gevonden.
Mag jij raden wie er elke avond alle puzzeltjes mag maken, en alle potloden onder alle stoelen vandaan mag halen.
Ook heb ik op kerkelijk terrein tot groot plezier van mezelf heel veel kinderwerk gedaan, niets was ons teveel.
Maar 3 weken zonder kinderen is toch heerlijk?
Ik geniet onwijs van mijn werk, maar drie weken zonder werk is toch ook heerlijk? Wie zal dat onder ons ontkennen. Dat betekent toch niet dat je werk teveel is voor je?
Er is alleen moed voor nodig om te zeggen dat het onwijs genieten kan zijn zonder kinderstemmen, of ruzietjes of pijntjes of ijsjes of zo.
Geen kind dat vraagt "gaan we al?" Of "wanneer zijn we er?"
Gewoon het gesprek met zijn tweetjes afmaken waar je aan begon, of gewoon eens twee uurtjes helemaal niets zeggen, zonder dat er billen hoeven worden afgeveegd.
Vorig jaar zijn er op de bewuste camping a Cassagnau nog mensen weggegaan omdat ze hem niet kindvriendelijk vonden. Hadden ze gelijk in. Nu heb ik de website bekeken, en hebben ze het er netjes opgezet.
Dat vraagt moed, maar ik weet zeker dat er mensen heel stiekeum zullen denken, heerlijk rustig.
Geplaatst door: ® digi-oma
, Datum:
13.11.2006 14:40
Volgens mij heeft dit niet zo zeer met de kinderen op zich te maken, maar meer met de mentaliteit van sommige kinderen en uiteraard die van hun ouders. Zoals inmiddels wel bekend kamperen wij in het voorjaar (eind april tot begin juli) en in het najaar (vanaf de laatste week augustus) in Frankrijk op meestal niet al te grote en eenvoudige campings. Denk o.a.aan municipal campings.
Daar treft je derhalve ook weinig voorzieningen aan zoals animatie, disco, waterglijbanen, snackbar enz. Op dat soort campings komen ook ouders met kinderen die zichzelf kunnen vermaken of waarvan de ouders met ze bezig zijn (wandelen, een boek lezen, bezienswaardigheden bezoeken, een spel doen, ed.) Met zulke kinderen hebben we gewoon leuk contact; een praatje maken, een keertje mee de hond uitlaten, een spelletje petanque enz.
Kinderen horen in onze samenleving, ook tijdens de vakantie. Wij zien onze kleinkinderen ongeveer 1 x per week (ligt er een beetje aan) en dan is het een plezierig en vrijblijven bezoek van beide kanten. Mijn man en ik zijn geen oppas-grootouders; wel mogen de kleinkinderen gerust komen logeren... boeken en speelgoed genoeg hier in huis.
Maar als ik moet afgaan op de vele opvoedkundige programma's op de TV, compleet met krijsende, schoppende, spugende, slaande, tiraniserende koters van pakweg 3 tot 9 jaar en waarbij de ouders machteloos toekijken... ja dan kan ik me voorstellen dat je snakt naar een kinderloze camping; vooral als je zo'n gezin in je omgeving hebt. Jammer dat het zover heeft moeten komen...
Overigens selecteert het publiek zichzelf ook wel. Regelmatig staan bij reacties bij bepaalde campings dat het een camping is voor 50-plussers... niks aan; dooie boel. Wij zijn 60-plussers, maar ik pas ervoor om te kiezen voor een "ouwe lullen-camping" waar alleen de TV de halve dag staat te schetteren (ooit in een beoordeling geschreven). Succes met de keuzes
Geplaatst door: frans
, Datum:
13.11.2006 16:24
Kinderen , kinderen ik hou van kinderen 52 weken per jaar.
Geen vakantie is geslaagt als de kinderen niet meegaan.
Geplaatst door: oma
, Datum:
13.11.2006 16:44
Frans,heb je zelf nog kinderen die meegaan of gaan de "grote"kinderen en kleinkinderen mee.Toen onze kinderen nog thuis woonden gingen we ook altijd met het hele gezin en aanhang op vakantie en soms gaan we ook wel eens met pinksteren/hemelvaartdag met z'n alleen kamperen,maar zeker de grote vakantie niet meer.Vooral voor de rust,maar wij houden niet van op één plek kamperen,terwijl onze kinderen en kleinkinderen meestal één camping reserveren en daar 3 weken blijven.
, Datum:
13.11.2006 16:51
Oma , de kinderen zijn 8 en 10 en nu denk ik er zo over misschien (als ik straks opa mag worden) dat ik er dan anders over ga denken maar nu zeker niet.
Wij trekken altijd door het oosten van Frankrijk naar het zuiden omg. Frejus.
Geplaatst door: Marijke
, Datum:
13.11.2006 17:04
Absoluut Frans, wij zijn echt járen samen met alle kinderen op vakntie geweest, soms hadden we daar twee auto's voor nodig. Prachtige campings met veel watersport, niets was ons te dol.
En dan zagen we twee van die 50 plussers zitten en dat vonden we echt zielig.
Maar wat kunnen we nu genieten, van een middagtukje, en fijne wandeling of eindeloos op een terrasje zitten. Doe dat maar eens met kinderen.
En elke dag uit eten, dat konden we toen niet betalen voor zijn achten.
Je wordt wat ouder, gezapiger en je belangstelling verandert wat. Dat gebeurt vanzelf.
Geplaatst door: oma
, Datum:
13.11.2006 17:08
Begrijpelijk Frans,toen onze kinderen nog meegingen hebben we fantastische vakanties gehad en ook wij gingen nooit zonder de kinderen op vakantie.Nog halen we als we allemaal bij elkaar zijn herinneringen op van die vakanties,maar nu gaan zij lekker hun gangetje en wij ook.En inderdaad wie weet als jullie ook eens opa en oma mogen worden,vinden jullie het ook heerlijk om saampjes te gaan.
Maar voorals nog geniet heerlijk van de vakantie met de kinderen.
, Datum:
13.11.2006 17:12
Marijke , dat kan ik me nu nog niet voorstellen.
Maarja dat begrijp jezelf ook wel.
Geplaatst door: Hans
, Datum:
13.11.2006 19:54
Ik snap heel goed wat je bedoelt Rustzoeker. Wij hebben ook geen kinderen en zijn wel gebonden aan het hoogseizoen. We hebben niets tegen kinderen, laat dat duidelijk zijn maar ook wij houden van rust. Dus animatie en geschreeuw en hard geplons bij het zwembad hoeft voor ons absoluut niet. Daarom kom je vaak uit op hele eenvoudige campings waar (bijna) niets bij is. Dat nemen we dan maar voor lief om rustig een boek te kunnen lezen en 's avonds van de vogeltjes te kunnen genieten i.p.v. de live muziek.
De afgelopen jaren hebben wij ook ge-experimenteerd met andere verblijfsvormen. Zo hebben wij afgelopen jaar 2 gites gehuurd.
Zeer kleinschalig (met max. 3 huisjes op 1 terrein), maar wel met zwembad. Immers, ook wij houden van zwemmen maar hebben geen zin in een zwembad waar je bijna onder de voet wordt gelopen door de kindertjes. Hier waren overigens ook kinderen aanwezig, maar door het zeer kleinschalige karakter was er veel sociale controle en was het rustig (ook zaten we geregeld alleen bij het zwembad...)
Ik kan je zeggen dat we nog nooit zo uitgerust van vakantie zijn teruggekomen! Dus een camping (liefst met zwembad en een terrasje) zonder kinderen: graag.
En met de discussie over discriminatie ben ik heel snel klaar: er zijn 11000 campings in Frankrijk. Dus als een paar zich richten op een speciale doelgroepn lijkt met dat geen enkel probleem. Er zijn toch ook naturistencampings? Als dat je ding niet is blijf je daar toch ook gewoon weg?
Nb. graag verneem ik het internetadres van deze camping.
Geplaatst door: Hans
, Datum:
13.11.2006 20:01
internetadres inmiddels gevonden.
Geplaatst door: Koen
, Datum:
13.11.2006 20:12
Ik denk dat, in NL in ieder geval, zo een camping juridisch gewoon niet mag. Door op deze manier een bepaalde groep -kinderen- uit te sluiten dicrimineer je in feite.
Geplaatst door: Ellen
, Datum:
13.11.2006 20:16
En toch snap ik het niet helemaal,ben blond vandaar.....
Ik was diegene die wat dingen aanhaalde over specifiek campings voor bv.......,maar discrimineren heb ik nooit in de mond genomen,maar de dingen die ik in mijn hoofd langs zie komen waar ik wat uit haalde wat ik evt zie gebeuren,ach en als je nu ziet wat er zich ontwikkelt dan blijf je praten in termen van discrimineren misschien positief,maar ook negatief, voorbeelden poitief en negatief mijn aangehaalde camping die ik ken voor bepaalde kerk waar je bij moet zijn,terwijl de info vrij ligt,een camping voor naturisten,op forum was ooit iets over ideen voor vakantie voor mensen die homosexueel zijn,allemaal niks mis mee want we hebben allemaal recht op iets in vakantie waar bij je het prettigste voelt,maar nu las ik dus pas over die camping waar echt alleen kinderen tot 12 jaar welkom zijn en ouder echt verboden en nu dus echt weer specifiek iets voor mensen zonder kinderen,daar had ik kritisch gevoel bij.
Vind het overigens wel leuk dat je van gedachten kunt wisselen,altijd leerzaam,nieuwe overwegingen ect ect.
Geplaatst door: ® Jan
, Datum:
13.11.2006 20:36
Geplaatst door:
, Datum:
13.11.2006 21:33
, Datum:
13.11.2006 21:58
,...........ja daar ben ik weer met naam en toe naam Bret voor de kop,maar wel oprecht zonder cynisch te willen wezen en dat kan ik van jouw niet zeggen,als ik discussie heb dan doe ik dat met naam omdat ik sta voor wie ik ben en verschuil me niet achter komma,s ect omdat je je irriteert,hoe doe je dat face to face.
Ik stop met deze discussie want zidra het afwijkt..........dan irriteer je,dicrmineer je..........begin je weer...........ect ect,ben wel weer eens nuttig op item waar ik misschien van advies kan dienen over mooie vakantie stek.Tot mazzels.
, Datum:
13.11.2006 21:59
, Datum:
13.11.2006 22:12
Geplaatst door: frank
, Datum:
13.11.2006 22:31
Toch beetje vreemd idee, camping zonder kindergeluiden. Hoort er toch eigenlijk wel een beetje bij vind ik, als het maar niet te gek wordt.
Als je niet uitkijkt dan ga je nog denken dat je in een "senior city trailer park" zit. De rage van de afgelopen 10 jaar in Amerika. Geloof niet dat ik daar al aan toe ben.
Geplaatst door: connie
, Datum:
14.11.2006 00:48
Ten eerste:een camping zonder kinderen is rustig en stil,maar toch mis ik soms wel eens kindergeluiden.Wij/ik vinden kinderen een deel van ons leven.Nieuw leven wel te verstaan.Wij hebben er dan ook totaal geen moeite mee als er van dat jonge grut rond loopt.Ergo daar kunnen wij soms beter mee opschieten dan met volwassenen.Ten tweede:Wij zijn opa en oma en zijn blij als wij onze kleinkinderen weer zien na 4 weken vakantie.
vr.gr.connie.