camping zonder kinderen (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: tineke
, Datum:
08.09.2007 13:34
Geplaatst door: maartje
, Datum:
08.09.2007 18:19
Even het artikel gelezen. In de toekomst zijn er gewoon niet genoeg kinderen meer om te hinderen. Ik weet niet of ik dat wel leuk vind op zo'n camping met van die zeurende mensen. Wij hadden dit jaar meer last van zuipende en schreeuwende ouders, dan van hun kinderen
Geplaatst door: campingeigenares
, Datum:
08.09.2007 20:31
Op een kindervrije camping heb je geen last van zuipende en schreeuwende ouders! De tendens uit het artikel van het Leids Dagblad is voor mij heel herkenbaar. Er zijn ook voor de campingeigenaar redenen om te besluiten alleen nog gasten zonder kinderen te ontvangen. Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen die b.v. in het onderwijs werkzaam zijn of waarvan de kinderen niet meer thuis wonen kiezen voor een camping zonder kinderen. Dit heeft niets te maken met onverdraagzaamheid of hekel aan kinderen. Iedereen kiest zijn eigen manier om de accu weer op te laden.
Geplaatst door: marieke
, Datum:
08.09.2007 22:16
Als jullie ouders er ook zo over gedacht hadden (geen kinderen) waren jullie er ook niet geweest.
Geplaatst door: mies
, Datum:
08.09.2007 22:19
Natuurlijk maken kinderen lawaai, maar niet alleen kinderen. Hebben jullie wel eens blaffende en jankenke honden om je heen gehad???? En als je daar iets van zegt, nou berg je dan maar. De baasjes zijn dan nog erger dan ouders die hun kinderen niet terecht wijzen.
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
08.09.2007 22:47
Vanaf januari 2000 toen onze dochter na jaren Tenerife weer in Nederland kwam hebben we ELK weekend voor onze kleindochters gezorgd.
Vandaag ook weer: de Havendagen in Rotterdam. Ze hebben zich prima vermaakt: knopen leren maken, broodjes paling eten (DUUR!!!!), geschminkt tot tijger,........
Maar opa en oma lagen wel aan het eind van de dag voor Pampus.
Dus heb ik veel behoefte aan kindergeluiden in mijn vakantie?
Neuh, niet echt........Mag 't misschien???????????
Geplaatst door: campingeigenares
, Datum:
08.09.2007 22:54
Er zijn ook hele leuke ouders met kinderen. Op onze camping waren deze helaas zwaar in de minderheid. Het heeft er niets mee te maken of je wel of niet van kinderen houdt (wij hebben zelf wel kinderen), het gaat erom mensen een plek te kunnen bieden waar ze even van de dagelijkse gang van zaken kunnen bijkomen. En kennelijk is dat voor veel mensen een plek zonder andermans kinderen.
Geplaatst door: Liesbert
, Datum:
09.09.2007 08:38
Hier is nog zo'n camping (om maar gewoon even de vraag te beantwoorden...): Secrets de Camargue (betekent dit secrets nou "geheimen" of "secreten"???)
moeder van 4 ;-)
Geplaatst door: Martin
, Datum:
09.09.2007 12:24
Hoewel wij zelf kinderen hebben, kan ik me wel voorstellen dat er mensen zijn die kinder vrij op vakantie willen.
En gelukkig voor deze mensen zijn er camping eigenaren die op deze wens inspringen.
Voor elke doelgroep is dus wel een bestemming.
Ik denk dat het probleem is dat men tijdens de vakantie ook vrij neemt van het opvoeden, en de kinderen maar de kinderen laat, waardoor deze lekker hun gang gaan, en dus overlast veroorzaken.
Dit jaar werden wij in Frankrijk geconfronteerd met en drietal zeurende kinderen die schreeuwend en dwingend elke tent en caravan afliepen om te vragen of ze je afwas konden doen voor 50 cent p.p.
We waren nog niet eens klaar met de tent opbouwen, en daar stonden ze al te zeuren.
Waarom laten ouders hun kinderen "bedelen"??????
Maar zelf hadden deze ouders op deze manier geen last van hun kinderen, want ze konden zichzelf lekker vermaken!!!!!!!!!!!
Het leken wel Jehova getuigen.
Dus, Wil je naar een camping zonder kinderen, Ga vooral je gang, geniet van de vakantie, kom tot rust, en trek je vooral niets aan van mensen die vinden dat dit niet kan.
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
09.09.2007 12:57
De rustzoeker.
Ik wil rust, zonder kinderen in de buurt.
Daarom een verlaten eiland gehuurd.
De eerste dagen waren prachtig.
Zalig stil, wat is dit machtig.
Plots begon ik mij te vervelen
en begon het te regenen, pijpestelen.
Hier zit ik nu gans alleen,
oh, wat was ik toch gemeen.
'Kmis nu de kinderen met hun lawaai
het leven is dan niet zo saai.
Van nu af aan,
zal ik er aan weerstaan,
Om nog te proberen,
een andere wereld te creëren.
Geplaatst door: Res
, Datum:
09.09.2007 13:01
Martin, het vergelijken met Jev.Get. slaat nergens op. Deze mensen gaan niet schreeuwend, dwingend op pad.
Maar je kunt het ook van de positieve kant bekijken.
De kinderen gingen zichzelf vermaken. Ze namen initiatief, gingen al een klein beetje een bedrijfje starten-dat zie ik niet als bedelen.
Ik zie weleens kinderen met "mooie opgezochte stenen" die ze te koop hebben. Sommigen hadden ze zelf versierd. Ach daar zie ik niets verkeerds in.
De corrigerende/bijsturende rol had van JOU of van hun ouders kunnen komen, "misschien kun je het beter anders aanpakken, door minder te ....."
Misschien hebben de kinderen geen resultaten geboekt en hun concusies gemaakt.
Maar waarschijnlijk had jij een lange reis achter de rug, verschrikkelijk druk met het opzetten en kon je dit er even niet bij hebben.
Toch niet in één keer doorgereden naar de camping?
, Datum:
09.09.2007 13:31
@ Res:
Door jou reactie zie ik dat ik me beter kan inleven bij mensen die een kindervrije vakantie willen.
Ter verduidelijking: dit was echt bedelen en zeuren, ik heb op deze camping gestaan, en jij niet!
Dit ging dagen achter elkaar door, en niet als je toevallig bij ze langs liep of bij het washok, maar gewoon bijna je tent inlopen, en blijven vragen, "ja maar, ja maar".
Dan een ander feit: ga jij de kinderen van een ander opvoeden???
Weet je wel wat voor opmerkingen je dan krijgt???
Ik heb meer mensen gehoord die dit erg vervelend vonden, en de ouders waren in geen velden of wegen te bekennen.
Over de reis: ik reis nooit in 1 dag maar in 2 dagen, want ik wil uitgerust op mijn vakantie bestemming aankomen.
Jouw reactie geeft dus aan dat niet iederen snapt waarom mensen willen kamperen op een camping waar geen kinderen komen.
Je moet niet altijd alles beter willen weten!!
Geplaatst door: Res
, Datum:
09.09.2007 14:01
Martin, het blijkt dat je eerst maar een half verhaal had vertelt. Ik dacht dat dit een éénmalig iets was. Zoals je het nu beschrijft dan is het inderdaad irritant.
Maar je vraagt "ga jij de kinderen van een ander opvoeden???"
In principe wel, als de ouder niet ingrijpt en ik heb er last van. JA.
Als de ouder niet in de buurt is, JA.
Dus als er een ruzie gemaakt/gepest/partijtje geknokt wordt, dan grijp ik in. Als kinderen water zitten te verspillen, dan vraag ik naar hun bedoeling hiervan.
En als ik in restaurant gillende, rennende kinderen rond mijn tafel heb, dan treed ik op naar de kinderen toe, als dat niet helpt, dan de ouders maar aanspreken.
Geplaatst door: hani
, Datum:
09.09.2007 14:19
Zelf heb ik kids van 9 en 12.Maar ik snap heel goed dat je een camping wil waar kids niet welkom zijn.Zelf kan ik mij ook mateloos irriteren aan kids die de camping overheersen.Van die dreinende buurkids die voor dag en dauw al lopen te schreeuwen en te gillen...of van die kids die denken omdat ze met jouw kids spelen dat ze zo je tent in kunnen lopen(je hebt al zo weinig privacy met een vouwwagen en sta ik mij daar net om te kleden...)Of van die kids die zowat bij je op tafel zitten als je zit te eten ipv gewoon wat anders te ondernemen tot de vriendjes klaar zijn met eten en weer verder komen spelen.Wij zijn niet bepaald vroeg op en genieten van de rust aan het begin van de dag, ja óók onze kids houden daar van.We komen alle 4 wat later op gang in de vakantie en kunnen onze alle 4 ergeren aan het lawaai wat andere kids met zich mee brengen...Voor jullie denken dat wij van die rustige kids hebben, nou niet bepaald, één van de twee heeft zelfs adhd dus nee rustige types zijn het nou niet echt.De regels die zijn ook bij ons op vakantie wat anders dan thuis maar ze weten wel dat ze niet bij een ander de tent in mogen, tenzij ze uitgenodigd worden, dat als mensen eten zij daar niet bij blijven hangen en dat ze mensen hun privacy moeten geven en niet daar zomaar op inbreken.Ik kan mij dus echt goed voorstellen dat een camping zonder kids voor heel veel mensen heerlijk is daar ik ook vind dat kids op vakantie wel vaak de hele camping lijken te overheersen.
, Datum:
09.09.2007 22:32
@ Res:
In antwoord op jouw inzet om andere kinderen tot de orde te roepen, zeg ik dat ik dat wel waardeer, maar ik heb (helaas) minder goede ervaringen daarmee, bovendien, de kinderen in het door mij genoemde voorval hadden de leeftijd tussen de 6 en 14 jaar, en ik was blij dat ik er van af was.(leuke woordspeling in deze afwas situatie)
Eigenlijk vindt ik het ook niet prettig als anderen mijn kinderen willen opvoeden, maar ik denk dat het per geval verschillend is, want je voorbeeld van pesten e.d. is van een andere orde.
Het gaat mij er om dat mensen hun kinderen loslaten onder het motto van: "we zijn op vakantie, en in het buitenland, dus alles mag".
Dit is overigens niets nieuws, toen we "vroeger" als kind met pa & ma naar Spanje gingen was het ook schering en inslag, mijn ouders schaamden zich ervoor om Nederlanders te zijn, schreeuwende en rondrennende kinderen in restaurants, die de door ander klanten achtergelaten fooi gewoon meenamen (He papa, iemand heeft geld laten liggen. En pa dan zeggen: "dan neem je het toch mee.")
Bovengenoemd voorval is waar gebeurt, en geen verzinsel!!!!!!!
Het is een gebrek aan respect en opvoeding maar dat was het dus al in de jaren '70.
@ Hani:
Het lijkt wel of we dezelfde ervaring hebben gehad met vreemde kinderen.
Wij kregen een nadrukkelijk aanwezig meisje van 6!!!! op visite, die, samen met een zusje en klein broertje, gewoon doorliep, en vroeg:"waar slaap jij, en waar slaap jij?"
En als ze dan in een slaaptent wilde kruipen moest je gewoon 4x zeggen dat ze naar buiten moet komen.
En maar vragen en je-en en jij-en.
Ik kende dat kind niet, en haar ouders evenmin.
"Mag ik in je hangmat schommelen?", "nee daar is een hangmat niet voor gemaakt.", "goh, bij ons ook al niet".
Als ik merk dat mijn kinderen dat bij anderen doen, dan krijgen ze echt wel te horen dat dat niet kan, maar meestal is het echt "lang leven de lol".
Wij zijn altijd vroeg wakker, zo rond 8 uur, (vervelend een biologische klok), maar de kinderen krijgen van ons wel te horen dat ze stil moeten zijn omdat er nog mensen slapen.
Overigens zeggen we dat thuis ook.
Geplaatst door: Nicole
, Datum:
16.09.2007 16:28
Wij hebben een kleine aire naturelle in de Provence, waar alleen kinderen worden toegelaten binnen de reguliere schoolvakanties. Buiten die periodes is ons terrein 100%kindervrij.
Au revoir!
Nicole & Madeleine
Geplaatst door: ® rustzoeker
, Datum:
16.09.2007 19:41
Zouden jullie even de naam van die camping willen vermelden? Ik ben heel erg geinteresseerd.
Geplaatst door: Dik Trom
, Datum:
16.09.2007 19:55
Even wat speurwerk doen zoals Sherloch Homes Rustzoeker en het is zo gevonden.
Geplaatst door: Dik Trom
, Datum:
16.09.2007 19:58
Huiswerk niet goed gedaan zie ik wel. Moet Sherlock Holmes zijn.
Geplaatst door: koffieleut
, Datum:
16.09.2007 20:26
Een beetje hulp kan soms geen kwaad....ik spreek uit ervaring.
Kijk even naar het mailadres van Nicole en je zit op het goede spoor.
Waarschuwing vooraf: als je in plaats van je kind(eren) je hond(en) meeneemt, ben je ook niet welkom.