camping zonder kinderen (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: rustzoeker
, Datum:
14.12.2006 11:16
Ik kán ze wel verdragen, maar ik wil het even niet. Net zoals jij je demente moeder even niet meewil.
En jij praat wel anders als je op een camping zou zitten waar 50% van de gasten hun demente ouders wél meenemen, met alle gevolgen vandien voor toiletgebruik, uitpuilende incontinetiemateriaalemmers, en schattige oude dametjes en heren die bij jou en de voortent komen zitten omdat ze hun tent even kwijt zijn, of midden in de nacht in jouw caravan boodschappen komen doen omdat ze even niet weten hoe laat het is, en waar ze uberhaupt zijn.
ook komen al die oude demente schatjes aan de table d'hote aanzitten, met een grote slab voor want ze willen nog wel eens morsen, moeten regelmatig naar de wc geholpen worden als ze het al niet op hun stoel gedaan hebben.
Natuurlijk overdrijf ik, maar dan ben je blij als er een camping is als er even geen oude demente mensen zijn, die je elke dag en overal tegenkomt, en waar je ook nog liefdevol naar moet glimlachen.
Mijn vakantie dagen én vakantiebudget is mij te kostbaar, om het niet te mogen besteden zoals ik het ideaal vind.
Geplaatst door: tinis
, Datum:
14.12.2006 11:33
Zeg rustzoeker, wie kan jij wel om je heen verdragen?. geen kinderen ,geen demente oudjes. Als ik jou was zou ik een prive camping beginnen, of thuisblijven is ook nog een optie.en weet je welke categorie nog niet aan bod is gekomen/ Gehandicapten ,in alle soorten.Daar kan je waarschijnlijk ook niet tegen, tegen kwijlende monden en gekkebekken, om van de rolstoelen nog niet te spreken.
een camping is toch een kleine maatschappij, en daar horen al die bovengenoemde categorieen ook bij. En als je dat niet wil, dan volg je bovengenoemde raad maar op.
, Datum:
14.12.2006 11:54
Wie en wat ik wel kan verdragen????
Kom eens een dagje met me meelopen , tijdens die andere 49 weken????
Geplaatst door: Jitty
, Datum:
14.12.2006 13:45
Bij het rondsnuffelen op internet naar campings in zuid-engeland kwam ik tot mijn verbazing campings tegen voor adults only'. Even zoeken en je vindt hem vast wel.
, Datum:
14.12.2006 14:02
Klopt, in Engeland is dit idee allang ingeburgerd.
Geplaatst door: karla
, Datum:
14.12.2006 14:16
Ik ben het met "rustzoeker" helemaal eens dat je graag een keer weinig om je heen wilt hebben. Heerlijk! De rustige campings die genoemd zijn, heb ik meteen genoteerd en ik hoop dat dit niet iedereen doet. Als ik zelf zo'n rustige camping zou ontdekken geef ik dit niet eens door. Zelf heb ik een paar dagen bij de kleinkinderen doorgebracht op een gereserveerde "Nederlandse" camping en het was een verademing toen ik daarna weer op een boerderij camping was. Maar ja je hebt de kinderen en kleinkinderen gezien in het zwembad gespeeld en dat was ook leuk (voor een paar dagen).
Geplaatst door: ® karla
, Datum:
14.12.2006 14:38
even nog het @mail adres erbij
Geplaatst door: Henk
, Datum:
14.12.2006 15:01
Zolang ik al naar Frankrijk op vakantie ga is dat in het laagseizoen. Dat kan ook makkelijk want ik heb geen kinderen en ik kan op vakantie wanneer ik wil. Ik heb ook nooit enige kinderwens gehad, dus dat komt goed uit.
Als ik echter ooit genoodzaakt zou zijn om in het hoogseizoen op vakantie te gaan dan zou ik waarschijnlijk niet naar Frankrijk gaan en als ik dat toch zou doen dan zou ik in ieder geval naar een camping gaan waar ik niet de gehele dag het rumoer van opgroeiende jeugd zou moeten aanhoren. Dat betekent niet dat ik een hekel heb aan kinderen maar tijdens mijn vakantie heb ik ze liever niet om mij heen. Ik vind dat dat mijn goed recht is. Als een ander zich daar negatief over denkt uit te moeten laten dan moet men dat vooral doen. Ik lig er niet wakker van. Ik zal me in ieder geval nooit uitspreken over de voorkeuren van anderen ofschoon ik ze soms niet helemaal begrijp.
Ik zou zeggen rustzoeker, ga vooral op vakantie op campings die jou bevallen en trek je vooral niets aan van de misplaatste kritiek van anderen.
Geplaatst door: beultje
, Datum:
14.12.2006 18:11
Rustzoeker: wat een geweldig woord voor "galgje": incontinentiemateriaalemmer.
Ga 'm volgende keer zeker gebruiken. Het woord, wel te verstaan.
Geplaatst door: ® Annet
, Datum:
14.12.2006 18:23
Jeetje, waarom maakt iedereen zich er zo druk om?
Wil je wel naar een kinderloze camping, ga dan lekker.
En wil je dat niet, ga dan lekker ergens anders heen.
Keuze genoeg zou ik zeggen.
Laat iedereen op zijn/haar eigen manier vakantie vieren.
Geplaatst door: Yvonne
, Datum:
15.12.2006 23:41
Geplaatst door: tineke
, Datum:
16.12.2006 00:08
Geplaatst door: Liesbeth
, Datum:
16.12.2006 22:51
In de Tarn et Garonne is een mini camping waar geen kinderen komen. Of hooguit 1 gezin met kinderen die rustig zijn. Deze camping is speciaal voor rustzoekers. Het is een uitgestrekt terrein waarop tien kampeerders tegelijk terecht kunnen. Op deze camping is kinderherrie gewoon niet toegestaan. Rust en natuur staan er voorop.
De camping is aangesloten bij de SVR, ligt in St. Projet en heet Mas d Ekeby.
, Datum:
16.12.2006 22:56
Oh ja, sorry, de site van mini-camping Mas d 'Ekeby is www.kombijons.nl
(de eigenaren zijn nederlands)
, Datum:
19.12.2006 22:23
Wij waren afgelopen zomer met 2 kinderen van 8 en 10 jaar op camping A Cassaganu. We zoeken altijd bewust kleine campings in een rustige omgeving op. Het is wel een wat rare gewaarwording te zien dat we nu niet eens meer zou kunnen komen op die camping. Ik vroeg me af of onze kinderen aanleiding zijn geweest voor dit besluit. Gelukkig weet ik dat ze zich normaal hebben gedragen.
Wat camping la Libaudie betreft die ook wordt genoemd: die is inderdaad voor rustzoekers maar kinderen zijn er bijzonder welkom!
De Nederlandse eigenaren doen veel om het zowel ouders als kinderen naar de zin te maken.
Geplaatst door: Anita
, Datum:
19.12.2006 23:21
Dag Rustzoekers, U hoeft in elk geval niet bang te zijn dat ik met mijn gezin de rust kom verstoren op een rustige camping hoor. Ik weet dat ik geen rustige kinderen heb. Ze zijn het meest rustig als er leeftijdsgenootjes zijn om mee te spelen, te voetballen, hutten bouwen, visjes en rivierkreeftjes vangen en weer loslaten. Steentjes over het water keilen en 's avonds een vuurtje stoken en marshmallows smelten.
En dat doen ze niet in alle rust. Er komt er wel eens eentje van ver af aan roepen en schreeuwen of 't ie mee mag voetballen met een toernooi etc. Op moment dat ie bij de tent is dan is het verhaal al bijna verteld en is hij al weer op de terugweg. Als ik mijn kinderen op een natuurcamping neer zet met weinig samenspel met anderen kinderen dan vrees ik dat mijn dochter nog wel een boekje gaat lezen maar dat mijn zoon met zijn bewegingsdrang nog wel onrustig gaat worden. Wij komen dus niet op de rustige campings. Toen wij nog geen kinderen hadden stoorde ik me best aan het gebler van kinderen in het algemeen maar ook aan ouders die roepen, mopperen en tieren en hun kinderen luidkeels corrigeren. Ik heb mij voorgenomen om zo niet te worden. Afgesproken met mijn man om elkaar op de vingers te tikken als het die kan op gaat. Maar ik begrijp heel goed dat kinderen en ouders van kinderen het nodige lawaai met zich meebrengen waar een ander niet op zit te wachten. Eigenlijk vond ik andermans kinderen nooit zo heel erg leuk tot ik zelf kinderen kreeg, toen begreep ik dat kinderen toch wel een beetje expansie moeten hebben en dat dit geluid maakt. Al zijn er altijd mensen die rustige en voorbeeldige kinderen hebben. Wij niet duzz, ze zijn wel lief.
Geplaatst door: ® Jan
, Datum:
20.12.2006 00:33
Omdat we altijd in het voorseizoen gaan worden we nooit geconfronteerd met “overlast” van kinderen. Hooguit wat klein grut onder de 5 jaar.
Dit jaar kwamen we op de woensdag voor Hemelvaartsdag op een camping waarvan we dachten dat-tie compleet uitgestorven was. Er was één oude Franse baas die waarschijnlijk blij was iemand te zien want we werden enthousiast verwelkomd. Waar we vandaan kwamen?? Hoe lang we van plan waren te blijven?? Of we al bij de campingbaas geweest waren??
Camping was (op dat moment) voor 70% gevuld met lege caravans van vaste Franse gasten.
Rond 4 uur reed een auto de camping op met een echtpaar met twee kinderen. Enkele minuten later weer een auto.... Enfin, rond 7 uur was de camping niet meer echt leeg te noemen.
Tussen al die gasten zaten ook de nodige pubers (13,14, 15 jaar).
Wat een zinloos lawaai kunnen pubers maken!!
Jongens met de baard in hun keel die schreeuwend proberen indruk te maken op de meiden. Maar af en toe slaat hun stem over en komt er alleen een piepend geluid uit.
En de meiden? Heb je wel eens een stel pubermeiden bij elkaar gezien? ’t Zijn net een stelletje sirenes.
Maar had ik er last van?
Wel nee! ’t Is gewoon leuk om e.e.a. te observeren.
Geplaatst door: bea
, Datum:
20.12.2006 09:11
Als we nu allemaal zouden kiezen voor de rust en een boekje lezen, wat zou het toch saai zijn. Trouwens ook die rustige mensen van nu zijn vroeger toch ook kind geweest,en maakten jullie dan zelf geen lawaai of waren jullie toen allemaal voorbeeldkinderen/
Trouwens afgelopen zondag zaten we te eten in een restaurant, en er waren redelijk wat kinderen. Raden wie er lawaai maakten?
Een groep volwassenen die een feestje vierden, en de hele zaak kon, lees moest meegenieten. een rustig gesprek voor de andere gasten was bijna niet mogelijk ik stoorde me meer aan hun dan aan de kinderen.
, Datum:
20.12.2006 09:15
Heerlijk toch dat grut? Ja ik ben zelf ook kind geweest, en wat voor één.
Wij hebben járen de campings bevolkt met onze grote kinderschaar, en hebben ons uitstekend vermaakt. Zochten ook campings op waar veel voor ze te doen was. Logisch toch?
Nu zoeken we andere campings op. Mag toch?
, Datum:
20.12.2006 09:29
En voor Liesbeth,
Dat hoeven echt jouw kinderen niet te zijn geweest. Veel kinderen gedragen zich voorbeeldig. Maar ja, die ouders he.... ( grapje)