camping zonder kinderen (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® rustzoeker
, Datum:
13.11.2006 11:58
In Frankrijk zijn heel veel campings waar kinderen zich uitstekend kunnen amuseren. Dat gaat nu eenmaal vaak gepaard met uitbundige geluiden. Als u zonder kinderen kampeert heeft u misschien geen zin in het gedoe van andermans kinderen om u heen. Helaas kunt u in het hoogseizoen vrijwel nergens terecht. Werkt u in het onderwijs en snakt u naar vakantie zonder kinderstemmen? Zijn uw kinderen de deur uit en zoekt u nu eindelijk eens een rustige camping zonder kindervermaak? Heeft u (nog) geen kinderen? De plek voor u: à Cassagnau! Vanaf seizoen 2007 ontvangen wij alleen gasten die zonder kinderen kamperen.
Kamperen is genieten: van rust en ruimte, van schoon sanitair, van een verzorgde omgeving .......... à Cassagnau ten voeten uit!
Zonder een duscussie op gang te willen brengen over hoe schattig kinderen wel niet zijn, komen wij ook regelmatig mensen tegen die het heerlijk vinden op een kamping zonder kinderen. Bovenstaande camping is daar een voorbeeld van.
Weten jullie nog meer voorbeelden?
Geplaatst door: anke
, Datum:
13.11.2006 12:13
Als je naar een camping zonder al te veel toeters en bellen gaat zul je waarschijnlijk ook weinig kinderen aantreffen. Ik krijg altijd een beetje raar gevoel bij campings die bepaalde groepen uitsluiten, maar goed ieder zijn meug.
Geplaatst door: Martien
, Datum:
13.11.2006 12:25
Ik kan het me heel goed voorstellen dat er mensen zijn die naar zoiets op zoek zijn (voor de goede orde: heb zelf wél een kind). Zou daar ooit later misschien óók wel specifiek een camping op selecteren!
Het is maar net wat een campingeigenaar voor ogen heeft, en ik denk dat aan dergelijke campings best behoefte is! Zolang er niet veel specifieke kindvrije campings bestaan, kom je waarschijnlijk uit op rustige, groene campings, met relatief weinig tot geen faciliteiten/activeiten. Denk aan kamperen bij de - biologische - boer, of aan naturistencampings (ben zelf fervent naturiste). Zelf heb ik voor "de toekomst" zitten denken aan het opzetten van een rookvrije camping (ja, ja). Het liefst zou ik dan ook zien dat mijn campinggasten mensen zijn die produkten gebruiken die niet op dieren getest zijn (shampoo, afwasmiddel...) en áls ze al vlees eten... biológisch vlees eten! Dan kan je zeggen: wát een belachelijke camping zou dat zijn, nou én. Mensen die zo'n camping niet zien zitten, behoren duidelijk niet de doelgroep, en voor hen zijn er genoeg campings die wél aan hun eisen/wensen voldoen. Als - ooit - aankomend campingeigenaar of verhuurder van gîtes vind ik het volkomen normaal dat ik zélf bepaal met wat voor mensen ik me het liefst wil omringen. Het komt dan niet neer op "bepaalde mensen/doelgroepen" uitsluiten, als wel een bepaald concept bieden. Feitelijk doet iedere camping dat toch nu óók al? Ik bedoel: als je geen zwembad neemt, als campingeigenaar, weet je toch dat je mensen "uitsluit" die specifiek op zoek zijn naar een zwembad. Of als je geen animatie wilt bieden: prima toch? Vrijheid, blijheid!
Ben benieuwd naar het vervolg op deze discussie!
, Datum:
13.11.2006 12:30
Je hebt gelijk Martien. En inderdaad campings zat, ik zal er verder ook niet wakker van liggen!
Geplaatst door: tineke
, Datum:
13.11.2006 12:38
Geplaatst door: karin
, Datum:
13.11.2006 12:59
Toen ik de oproep zag moest ik lachen, en dat terwijl ik zelf twee jongens heb.
Kan er de lol van in zien, ik kan je verder niet helpen maar succes met je zoektocht.
Karin
Geplaatst door: Ellen
, Datum:
13.11.2006 13:03
Weet eigenlijk niet wat ik ervan vinden moet.Aan de enew kant begrijp ik het,ook al zit ik zelf nog in de jonge kinderen,maar aan de andere kant...........waar gaat dat heen.
Vrijheid blijheid het zal maar je beperkt je markt-klandizie heel erg want biologisch bv is toch wel heel specifiek,maar ik kijk om me heen en dan bedenk ik dat deze maatschappij ook misschien wel een camping zonder gekleurde mensen,want o ik om ring me liefst met blanken,alleen gelijk gelovigen,wat ik aleens zag alleen jeugd tot 12 jr,aleen voor de turkse of marokaanse gemeenschap ect ect ect zou willen en dat lijkt me niet de manier anno 2006.
Trouwens dat rookvrij en biologisch kan ik me wat bij voorstellen en zou ook zelf alles zo organiseren dat ik dat kan aanbieden,maar als ze gezellig bij jouw staan en ze kopen toch eens onverantwoord stukje vlees,dan is dat hun keuze en zou ik daar geen voorwaarden en eisenpakket van maken
Geplaatst door: Andrea
, Datum:
13.11.2006 13:08
Ellen,jij gaat tever,je zoekt dingen waar het hier zeker niet om gaat.Iedereen kan hier komen alleen geen kinderen,dus ook Marokkaanse volwassenen.Lok geen vervelende discussies uit,waar niet nodig is.
Geplaatst door: as
, Datum:
13.11.2006 13:28
Wie weet een gat in de markt.Een soort servicecamping c.q. aanleuncamping met een eigen kapper, een winkeltje voor vergeten boodschappen, terras waar een kaartje gelegd kan worden en op verzoek een belletje in de voortent, indien men hulp nodig heeft.
Alleen hoe doen we het als je kinderen met hun kinderen een paar daagjes langs willen komen, helaas pindakaas.
, Datum:
13.11.2006 13:30
Dat wil ik ook niet,het is een feit dat wij in deze maatscapij zo dingen willen organiseren, afdwingen bv heel simpel op ander vlak schooljuffen met hoofdoekje,dat is ook geen vrijheid blijheid, als je dat omzet in andere dingen,ik ken een grote camping waar je info vrij kunt verkrijgen,je mag er alleen komen als je dat geloof aanhangt,enne het is alleen mijn dubbel gevoel wat ik omschrijf als ik er over nadenk n.a.v zonder kind,ik heb er 2 vrij jong,maar kan er echt wel inkomen en dan het vervolg op biologisch,daar is ook wat voor te zeggen,maar dan te weten dat ik campings ken zonder honden,met honden en alleen voor, echt verboden voor kinderen ouder als 12 ,alleen voor jonger dan.Begrijp het dat het minder geschikt kan wezen voor ouder en niet hun doelgroep maar wat velen hebben en ik kom er nog in dat de oudste dus 13 is en jongste negen VERBODEN,kun je er niet terecht,dan vraag ik me af of het wel ideaal is om vele van deze speciefiekere markten als alleenrecht te bestempelen,maar dat is mijn twijfel,mag toch.
Geplaatst door: oma
, Datum:
13.11.2006 13:33
als je voor zo'n soort camping kiest,wil je misschien niet dat die kleinkinderen langskomen,anders zoek je toch niet zo'n camping?ben je eindelijk eens van die kleinkinderen af,waar je al 3 dagen per week,48 weken lang op moet passen.Nee,dan is zo'n camping heerlijk.
Geplaatst door: Jan.G.
, Datum:
13.11.2006 13:35
Inderdaa Andrea, Ellen lokt nare discussie uit!!!!!!!!!
Geplaatst door: Marijke
, Datum:
13.11.2006 13:36
Toen wij op een camping kwamen waar men ook liever geen kinderen zag, hadden wij ook gemengde gevoelens. Echter langzamerhand moesten wij toegeven dat het enorm genieten was.
Wij hebben zelf 5 kinderen grootgebracht, inmiddels is dat aantal verdubbeld en hebben we 5 kleinkinderen. Vaak hadden we ook nog pleegkinderen in huis. We zijn dus geen kinderhaters, integendeel.
Onze ervaring op campings van vele jaren heeft ons echter geleerd dat, hoewel er hele leuke goed opgevoede kinderen zijn, er maar één gezin hoeft te arriveren met een "vrijheid, blijheid" mentaliteit, die je vakantie goed kan verzieken.
Vele malen gebruikten de kinderen de toiletten als speelgelegenehiid en vaak was het normaal om de poep aan de muren te smeren. Tijdens een een gezellige "table d'hote" voerden vaak de kinderen de boventoon en kon je geen fatsoenlijk gesprek meer voeren. Er blijven ouders die hun eigen kinderen zóó schattig vinden, dat echt alles lijkt geoorloofd en dat medekampeerders dat ook maar "schattig" moeten vinden.
Uiteindelijk hadden wij een heerlijke vakantie, voor het eerst met zijn tweetjes, en ook even geen kinderen van anderen.
En laten we eerlijk zijn, zo'n camping heeft een paar plekjes misschien tussen de 10 en 25, daar wil je als ouders met kinderen toch niet eens tussen zitten. Het blijken allemaal 50ers te zijn, die even helemaal genoeg hebben van kinderen.
Daar kun je toch beter eerlijk voor uitkomen, dan je 3 weken groen en geel te ergeren?
Toen wij nog tieners meehadden , kozen we bewust voor een tienervriendelijke camping, en namen de drukte op de koop toe, nu dat niet meer hoeft kies ik een ander soort kamping.
Ik ben echt benieuwd of er nog meer van deze campings bestaan.
Geplaatst door: Marijke
, Datum:
13.11.2006 13:39
Heerlijk die gedurfde reaktie van OMA.
Ik ben ook oma, en hoewel ik ze ook wel mis, vind ik het heerlijk dat die kinderen met hún kinderen even ver weg zitten.
De andere 49 weken ben ik er weer helemaal voor ze.
, Datum:
13.11.2006 13:41
Ja hallo,ik geef hier altijd heel veel tips en 1 keer mijn gevoelsbeleving en dan lok je wat uit,ik probeer realistisch te zijn en ik kijk om me heen,iedereen moet doen en op vakantie gaan waar ie zich zelf goed bijvoelt en of dat nou kind,auto of hondvrij is,zal mij om het even zijn,maar gedachten,gevoelens wisselen kan soms verhelderend zijn en zag er geen hele kwaaie dingen in.
Ellen
, Datum:
13.11.2006 13:47
Marijke,ik geniet inderdaad het hele jaar door van mijn kleinkinderen,pas met liefde op,maar mijn 4 weken vakantie zijn mij heilig en hoewel ik vooral in de laatste week weer enorm mijn die "rakkers" verlangt,genieten mijn man en ik van die zalige rust.
Geplaatst door: ® opa Jan
, Datum:
13.11.2006 13:48
Om drie uur moet ik mijn kleindochters van school halen.
Afgelopen weekend hebben ze bij ons gelogeerd.
Over een paar weken is het weer Sinterklaas.
Maar wat waren de vier weken vakantie zonder 't grut heerljk.
Konden oma en opa een beetje bijtanken.
Geplaatst door: Martien
, Datum:
13.11.2006 13:51
Ik vind dit een leuke discussie..! Vraag: waarom wordt er meteen over discrimineren gepraat als je zegt dat je bepaalde dingen liever niet/wel op je camping wilt of om je heen ziet?
Ik vind wél dat er een bepaalde motivatie moet zijn, bijvoorbeeld: "onze camping is specifiek bedoeld voor mensen die graag eens zónder kinderen willen kamperen, zodat hun rust gegarandeerd is". Dat staat vriendelijk en je weet meteen waar je aan toe bent. Vanuit mijn naturistentijd (dochter is nu 14 en wil "even" niet meer naturistisch) weet ik dat op een aantal naturistencampings "tattoos en piercings niet zijn toegestaan"! Dat levert binnen de naturistenwereld ook een nog immer gaande discussie op, maar ik vind dit een prima regel!
Ik vind dat het pas discrimeren wordt als je een bepaalde groep mensen volledig gaat uitsluiten (bijvoorbeeld: "op deze camping zijn Schotten..." - ik noem maar even wat - "... niet welkom"), dán riekt het naar echte discriminatie.
Voor wat betreft mijn rookvrije, biologische vleescamping... ik denk dat zo'n camping/verhuur van huisjes vanzelf goed gaat lopen. Het is toch een bepaald publiek, dat thuis óók al zo leeft. Misschien zou je het niet als harde eis moeten stellen (je kunt per slot van rekening toch ook niet de tenten in gaan lopen om hun spulletjes te gaan controleren), maar zou je op je site en in je brochure kunnen vermelden dat het op prijs gesteld wordt als je niet rookt, rekening houdt met mens en milieu (en dan tips aandraagt...) en dat er voor de vleeseters biologisch vlees verkocht wordt op de camping... Dan is de boodschap ook duidelijk, maar houd je het nog enigszins open. Zo geef je ook mensen de gelegenheid die nog niet "zo ver" (...) zijn, eens van zo'n camping te proeven!
, Datum:
13.11.2006 13:54
Het leuke is dat mijn kinderen dit precies weten en tegen de tijd dat we met vakantie gaan beginnen ze ons lekker te plagen:waar gaan jullie heen?kunnen we de kinderen op de trein naar jullie zetten voor het weekend, of een sms : de kinderen komen er aan hoor!!
Wij échte frankrijkbezoekers zeggen dan steevast: Noorwegen,maar morgen wordt het Italie dus zet ze in een postzak en stuur ze maar op!
, Datum:
13.11.2006 14:08
Toch, afgaande op de reakties van de opa's en oma's denk ik dat ze door het jaar heen wel meer vrij zouden willen zijn. Als je daar voor aparte campings moet gaan zoeken, omdat je geen kind meer zien kan, kun je beter vaker nee zeggen als er weer eens een beroep op je wordt gedaan.