waterkoker (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: fran
, Datum:
16.01.2006 18:57
hoi
ik ben van plan om een waterkoker te koken om mee op camping te nemen. Is er iets waar ik op moet letten? (vermogen, niet te veel watt of zo??) Of zou ik een speciale campingkoker kopen en zo ja, hoeveel kost dat dan?
fran
Geplaatst door: ® diana
, Datum:
16.01.2006 19:00
Je kunt bij een camping zaak een waterkoker met een laag wattage kopen, kost nog geen tientje. We doen er al 2 jaar mee en het gaat perfect.
Geplaatst door: Roland
, Datum:
16.01.2006 19:13
een waterkoker van 500watt is leuk maar het duurd wel erg lang maarja je bent op vacantie wij doen het inmiddels op gas gaat net even sneller
Geplaatst door: daantje
, Datum:
16.01.2006 20:01
Ja Roland, maar met een normale waterkoker zorg je er wel voor dat de hele camping zonder stroom zit! Heb 's voor een luttel bedrag er een bij de Wibra gekocht (ik geloof € 4,99), ook de trekpleister of kruidvat hebben ze tegen het seizoen vaak in de aanbieding voor weinig.
Ik moet toch zeggen dat ik een waterkoker veiliger vind dan gas.
Geplaatst door: monique
, Datum:
16.01.2006 20:17
ik neem altijd mijn waterkoker van thuis mee en nooit geen problemen gehad met stroom uitval
Geplaatst door: anita
, Datum:
16.01.2006 20:23
Wij gebruiken een waterkoker van 500 watt. Dat werkt goed, ik denk dat het nog geen 10 euro kost. En dat wachten valt ook wel mee, je hebt vakantie.....
Geplaatst door: kampeerder
, Datum:
16.01.2006 21:24
wij hebben ook een water koker uit de campingzaak.al 3 jaar. van tristar blauw met wit. ze verkopen ze tegenwoordig ook bij blokker. hij is net 10 euro. 2 ltr inhoud. kookt best snel.het gekookte water doe ik dan in een thermoskan. dan hoef je niet telkens opnieuw water te koken.
Geplaatst door: Jacqie
, Datum:
16.01.2006 21:24
Een gewone waterkoker die je thuis ook gebruikt, trekt 9 van de 10x veel te veel stroom met als gevolg dat een gedeelte van de camping zonder stroom zit. Wij hebben ons een keer een bult gelachen omdat vrienden van ons hun waterkoker mee hadden genomen en tot 2x toe de eigenaar moesten halen omdat om mysterieuze reden iedere keer de stroom uitviel........ De eigenaar was not amused! Wij wel ;-)
Een speciale camping-waterkoker werkt prima en kost niet veel geld.
Geplaatst door: nel
, Datum:
16.01.2006 23:38
Nog nooit problemen gehad met onze waterkoker van thuis. We hebben ons Senseo-apparaat ook al eens meegenomen. Nooit last van stroomuitval gehad.
Geplaatst door: ® natasja
, Datum:
17.01.2006 07:14
hoi fran,
Ik heb een tijdje terug een campingwaterkoker gekocht bij blokker
helemaal niet duur en het staat er duidelijk op dat het voor op de camping is
succes
Geplaatst door: H.M.
, Datum:
17.01.2006 08:17
Waterkoker ?? Ik gebruik al jaren een tweepits Coleman benzinebrander
Geplaatst door: hanneke
, Datum:
17.01.2006 23:04
De meeste campings gunnen je slechts 4 ampere. Een eenvoudig rekensommetje leert dat je dan tot 880 watt kunt gebruiken. Een senseo vraagt minstens 1400-1700 watt! Onze huis-waterkoker vraagt zelfs 2200 watt!
Met een beetje pech slaan dus echt de stoppen door! Dus ook wij hebben een speciale camping-waterkoker, van bestron.
Geplaatst door: ® joke
, Datum:
17.01.2006 23:07
Ook een waterkoker gehad met weinig watt. Nadeel is dat het heel lang duurt voordat het water kookt. Heb hem dus ook maar een paar keer gebruikt en toen is die in de vuilnis verdwenen.
Het koken met een keteltje is gewoon sneller (een heel stuk sneller). Ook is de ketel groter van inhoud dan een waterkokertje. Handig bij het afwassen.
Groetjes Joke
Geplaatst door: ® maria
, Datum:
18.01.2006 22:37
wij nemen altijd de waterkoker van thuis mee. Maar omdat wij geen stroom afnemen, kook ik altijd water in het toiletgebouw. Nog nooit problemen gehad. De waterkoker is de enige luxe die wij meenemen, voor de rest is het back to the basic. Maar omdat wij meestal in Noorwegen zitten, hebben wij eigenlijk ook geen gas nodig. Alle campings in Schandinavië beschikken over geweldige keukens, waar bijna alle trekkers (en dat zijn de meeste kampeerders) gebruik van maken. Altijd superschoon!! Maar als wij in Frankrijk kamperen, zoals vorige zomer, vraag ik altijd of er bezwaar is om water in de toiletruimte te koken. Dit wordt altijd toegestaan. Meestal in het gebouw, waar de wasmachine en droger staan.
Geplaatst door: Marjanne
, Datum:
18.01.2006 22:52
In Zuid-Frankrijk heb je tegenwoordig op veel campings al 10 ampere, dat is dus 2200 volt. Hier kun je dus zonder problemen je Senseo, koffiezetapparaat of waterkoker gebruiken.
Geplaatst door: Bijdehand
, Datum:
19.01.2006 09:28
Marjanne,
mijn sneseo werkt niet op 2200 volt. Ik weet zeker dat hij dan doorbrand.
Geplaatst door: ® Piet
, Datum:
19.01.2006 11:24
Marjanne,
Bijdehand bedoelt eigenlijk te zeggen dat je 2200 watt bedoeld in plaats van volt, maar waarschijnlijk was je zelf ook al zo bijdehand!
Geplaatst door: ® carla
, Datum:
19.01.2006 16:33
Het spijt me wel Maria, maar vanwege dit soort akties (water koken in toiletgebouw, telefoon opladen in toiletgebouw, scheerapparaat opladen in toiletgebouw en ga zo maar door) worden de stroomtarieven voor kampeerders die wel stroom afnemen en er voor betalen, steeds duurder.
Als je dan zo nodig stroom wil gebruiken, betaal er gewoon net als een ander voor en kook anders je water op een meegenomen gasbrander.
Geplaatst door: ivonne
, Datum:
20.01.2006 09:41
Wij gebruiken de waterkoker ook bij overnachtingen: even een pataje eten, s ochtends kopje koffie of thee, kunnen we fijn het gasstel in de auto laten. Scheelt weer werk en tijd. Enne, wij betalen gewoon voor de stroom, gewoon op de plek (doe ook de luchtbedden electrisch.)
Geplaatst door: ben
, Datum:
20.01.2006 11:10
Tip: kook water met de camping waterkoker, giet het over in de thermoskan/fles.
Zin in koffie/thee/soep: giet het water uit de thermoskan/fles in waterkoker en binnen luttele seconden heet en gekookt water.
Een beetje inventief zijn wanneer het wachten je te lang duurt