Jullie ervaringen ná de meivakantie (vooral ook wat het weer / de bezettingsgraad, etc betreft) (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Mir1
, Datum:
17.05.2017 17:10
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
01.04.2018 10:19
Met de meivakantie in het vooruitzicht heb ik dit topic weer even naar boven gehaald.....
Waar gaan jullie dit jaar in de meivakantie naar toe?
En willen jullie zo vriendelijk zijn daar na jullie vakantie ook een mening over te plaatsen?
Alvast bedankt!
Prettige vakantie!
Geplaatst door: ® Nathalie
, Datum:
01.04.2018 11:36
Geplaatst door: Melanie
, Datum:
01.04.2018 15:23
Geplaatst door: Mar3tent
, Datum:
01.04.2018 16:45
Geplaatst door: jeanne
, Datum:
01.04.2018 17:05
Half mei gaan we naar 2 oude bekenden, 2 weken naar Bormes les Mimosas, camping Manjastre, daarna 2 weken Bedoin, camping La Garenne, we hebben er zin in!
Geplaatst door: ® Miranda
, Datum:
01.04.2018 22:30
In mei gaan we 2 weken naar Luxemburg, camping Martbusch in Berdorf, midden in Klein Zwitserland. Vorige maand geboekt, toen waren er nog maar een paar plekjes beschikbaar. Twee jaar geleden zijn we ook in mei geweest en toen prachtig (wandel)weer gehad, daar hoop ik nu ook op.
In juli gaan we dan weer naar Frankrijk, 4 weken rondtrip Auvergne.
Geplaatst door: Eveliefje
, Datum:
02.04.2018 09:40
Wij hebben wel plannen maar wachten echt last minuten het weer af! Als het in NL mooi is dan gaan we niet zo ver. Wil graag naar de zee, ook al is hij te koud om te zwemmen op een of andere manier zijn we nooit op vakantie bij de zee, altijd meertjes / riviertjes enzo. Ben benieuwd we hebben een ruime week en heb ook naar vliegen gekeken maar eigen auto lijkt me toch praktischer. Als jullie tips hebben.....
Geplaatst door: Kimgeilinhs
, Datum:
02.04.2018 09:58
Wij gaan 10 dagen naar Domaine de Noguiere in Le Muy van RCN. Bij mooi weer boeken we kosteloos om naar Moulin de Pique (Dordogne) of Bastide (Ardèche) lastminute, iets dichterbij. We willen een tussenstop maken bij Camping Eperviere in de Bourgogne heen en terug ook ergens.
Geplaatst door: Vakantieganger
, Datum:
02.04.2018 12:02
@Kim, bij welke organisatie kun je kosteloos omboeken dan en wat zijn de criteria dan? Wie bepaalt wat “zonnig” genoeg is?
En krijg je dan een vergelijkbare stacaravan of moet je bijbetalen/krijg je geld terug als het goedkoper wordt?
Kun je eea hierover toelichten?
Ik heb er nooit over gehoord maar zou het wel in gedachten willen houden aangezien we meermaals geen geweldig weer hebben gehad in de meivakantie.
Geplaatst door: Kimgeilings
, Datum:
02.04.2018 13:22
Dat is bij RCN, daar kan je kosteloos omboeken tot een dag voor vertrek. Je bepaalt zelf of het zonnig genoeg is, er zitten namelijk geen voorwaarden aan, alleen beschikbaarheid en als die er is krijg je een vergelijkbaar alternatief, of je moet bijbetalen of als het goedkoper is geld terug. Wij hadden vorig jaar in mei, 6 dagen voor vertrek Dordogne geboekt maar weer sloeg om toen, dag voor vertrek omgeboekt naar Le Muy zonder problemen. Wij houden nu meteo Frankrijk goed in de gaten. Ze hebben ook parken in NL dus is het mooi weer dicht bij huis ook mogelijk.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
02.04.2018 18:30
@Vakantieganger: Het kan ook bij eurocamp tot 3 dagen voor aankomst. Zie hun voorwaarden op de site.
Geplaatst door: Stellies
, Datum:
02.04.2018 20:10
Wij zijn afgelopen twee jaar in meivakantie naar Frankrijk gegaan met onze caravan.
Twee jaar terug naar Domaine Massereau, vorig jaar naar RCN Domaine de la Noguiere.
Beiden keren niet vooraf gereserveerd. Was ook absoluut niet nodig. Op staanplaatsen nog plek genoeg.
Nu wel vooraf gereserveerd omdat we dit keer mobil-home huren in meivakantie. En niet in Frankrijk maar in Italië (camping Mario) dit keer.
Geplaatst door: Nathalie
, Datum:
02.04.2018 21:17
Deze kreeg ik ook door. Spreekt me ook aan.
www.lesterrassesprovencales.com/content/nl/welkom/1/
, Datum:
02.04.2018 22:45
, Datum:
03.04.2018 09:42
, Datum:
04.04.2018 11:14
@Tineke, dank je wel!!
Zeker opties voor het voorseizoen. Ik noteer ze! Avignon Parc staat nu ook op jullie lijst, zag ik op fb voorbij komen.
Geplaatst door: Bart
, Datum:
07.04.2018 14:30
3 mei richting Mazan camping Le Ventoux. Op de heen weg een overnachting bij Ferme Robin in Marsaz. Op de terug weg 8 juni een overnachting bij Bed en Breakfast A-Rigaud. We kunnen haast niet meer wachten.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
06.05.2018 20:15
Een korte week op camping Domaine de Naiades in Grimaud geweest. We hadden een MH vlak bij het zwembad/ is ook vlak bij ingang en restaurant dus eerlijk gezegd heb ik 95% van de camping niet gezien ;-)
Het zwembad was echt heerlijk van temperatuur. Restaurant en winkeltje open, en genoeg publiek op de camping. Eerste 5 dagen volop zon, daarna werd het bewolkt met soms een regenbui. De temperatuur bleef wel best hoog. Dus uitstekend wandelweer/ stadjesbezoek weer. We zijn iets eerder teruggekomen omdat het weer in NL zo fijn werd. Eigenlijk niet helemaal handig! Teveel rijden in te korte tijd.
Twee jaar geleden waren we in de buurt van Perpignan, en toen hadden we de terugreis in twee delen waaronder 2 dagen Parijs, echt zoveel beter om het vakantiegevoel vast te houden als je zo ver gaat ;-). Maar wie in het zuiden een echt lekker verwarmd zwembad zoekt.. Deze! De kinderen gingen zelfs zwemmen in de regen (en ze waren niet de enige!!)
, Datum:
09.05.2018 21:33
Bedankt Mar voor het delen. Wij stonden op Domaine du Massereau. Veel kinderen dus erg leuk voor onze kinderen. Relatief vaak regen maar wel kort en hoge temperaturen. Omgeving waar veel te doen en te zien is. We wilden na een week naar de Ardeche maar daar was het koud dus verhuisd op de camping zelf.