boeken bij F1 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ivo
, Datum:
25.08.2014 07:03
Begin mei komen wij aan bij een F1 hotel , Dyon Sud, geboekt en betaald via internet, we mochten er niet in tenzij we nogmaals betaalden , dat hebben we geweigerd. De persoon aan de balie vertelde dat dat was omdat het niet goed in de computer stond. Wij hadden allerlei bewijs ( betaalbewijzen, en prints van de reserveringsbewijzen) en hebben van hem ook ( na veel aandringen) een brief meegekregen waar het op stond.
Wij hebben hierdoor exta kosten gemaakt, ander hotel was duurder, dit was een super goedkope F1 aanbieding.
Na een zeer langdurige communicatie met Accor heeft men het geld na ruim 2 maanden terug gestort op onze rekening en ons de compenstatie geboden van 10% op een volgende boeking tot begin december.
Wij gaan in deze periode niet meer naar Frankrijk, ( geen vakantie) en de exta kosten waren aantoonbaar hoger ( ook telefoonkosten). Daar hebben we dus echt niets aan.
Ik wens iedereen veel succes bij het boeken bij F1.vooral als je de kamer echt goedkoop lijkt te kunnen boeken.
Geplaatst door: ® marie 
, Datum:
25.08.2014 07:58
Wat een vervelende ervaring , ivo. Uiteindelijk wel fijn dat jullie het geld terug hebben gekregen, das in ieder geval iets.
Ik vraag me af of het echt nodig is dit soort hotels te boeken. Wij hebben er niet veel ervaring mee, maar de keren dat we er gebruik van maakten hadden we niet gereserveerd en konden altijd terecht.
Wel gaan we dan onderweg al bellen natuurlijk, want er is meestal wel een rijtje van dat soort hotels en je neemt dan degene die plek heeft.
Dat ontneemt je de kans op een mooie aanbieding, maar gééft je de kans om te stoppen en te overnachten waar je wilt.
, Datum:
25.08.2014 08:53
@Marie,
We boeken dit normaal ookniet, maar in dit geval, door omstandigheden, wilden we zeker weten dat er plek was. en het was erg verleidelijk, was halve prijs.( je bent zuinig of niet toch?
)
Geplaatst door: ® marie 
, Datum:
25.08.2014 18:32
Ja, snap ik , ivo. Had ik misschien zelf ook wel gedaan. :)
Geplaatst door: Dennis 
, Datum:
25.08.2014 18:50
Vreemd dat ze aan de hand van bewijzen jullie niet gewoon die kamer hebben gegeven, lijkt me bewijs genoeg en al helemaal als je ook nog eens bewijs hebt dat je betaald hebt.
Hebben wij bij BB hotels nooit mee gemaakt en ook van te voren geboekt en betaald.
Had je misschien beter aan de buitenkant bij de automaat je reservering kunnen checken, misschien was dat wel goed gegaan.
En dan nog, de betaling is toch door hun zo te controleren of je betaald heb, was het klaar geweest.
Eigenwijs dan.
, Datum:
25.08.2014 19:29
@dennis
Wij hebben in die brief zelfs staan dat hij kon zien dat we betaald hadden ( de papieren die we bij ons hadden).
Wat de echte reden was, wij weten het niet. hebben we ook nooit antwoord op gekregen.
Geplaatst door: mm
, Datum:
25.08.2014 19:45
Als je bij hen betaald had, en net zo gereclameerd als je nu hebt gedaan, dan had je het teveel betaalde (de nieuwe hogere prijs) terug kunnen vragen.... Jullie waren nu duurder uit, maar dat had niet gehoeven...
Geplaatst door: Angelique
, Datum:
25.08.2014 21:09
Heb je de afboeking op de bankrekening gezien? Wij hebben een keer bij een BenB(is ook Accor) gereserveerd. Met creditcard betaald (dachten wij) dat stond ook zo, min of meer, op de reservering. In het hotel bleek dat we via de creditcard nog niet betaald hadden. Dat geloofden we eerst niet maar het klopte wel.Het is bij BenB beslist niet de gewoonte al van te voren te betalen.
, Datum:
25.08.2014 21:15
Mogelijk had ik ter plekke kunnen betalen, maar wat we dan moesten betalen wisselde , de ene keer het oude bedrag en een tel later het nieuwe bedrag, daarvoor had ik elders ook een kamer. En hoe moest ik dan bewijs krijgen dat ik al betaald had? het bonnetje van dit hotel? had mogelijk gekund, maar als je het gevoel hebt opgelicht te worden, ga je dan nog een keer aan het zelfde bedrijf betalen? is een keus, maar dat hebben wij niet gedaan.
Ja het was van de credit card afgeschreven, en al van onze bankrekening ook. De eerste ovrrnachting hadden we op soortegelijke manier geboekt , bij andere keten , en die was ook oke, en al afgeschreven.