Sluiten

Camping Le Montbartoux in Vollore Ville

Camping Le Montbartoux

Camping Le Montbartoux ligt bij het plaatsje Vollore Ville, Auvergne, waar ontspanning, ontdekking en activiteiten in de natuur op het programma staan.

Treed in de voetsporen van de Gallo-Romeinse stammen, kom en geniet van de charme en de rust van het Parc Livradois-Forez.

+ Campinggids

Gemiddeld
8.0
9.0

* over de jaren 2021 en later.
Top van de pagina

Foto's & Video's

Meningen over Camping Le Montbartoux

Camping Le Montbartoux
Laatste mening

Mooi uitzicht

Campinggasten en geluidoverlast gevende evenementen toestaan = vragen om problemen

Naar aanleiding van positieve meningen zowel hier als op de ACSI-site waarin gesproken wordt over rust, kwamen we aan op deze camping. Vriendelijke ontvangst door de aardige eigenaresse(?) van wie we zelf een plaats mochten kiezen. Mooi sanitair, prettig warme douches (op temperatuur instelbaar) dat goed onderhouden wordt. Een deel van het sanitair is zelfs verwarmd wat in het naseizoen heel prettig was. Verhuurlocaties liggen verspreid over de camping. Uitstekende Wi-Fi. De camping blijkt na 5 jaar niet meer in Nederlandse, maar Franse handen. - Bij aankomst werden we geïnformeerd over de komst van een groep motoren/quads die laat in de avond (23.30 uur) verwacht werd. Dat gebeurde natuurlijk zoals te verwachten was, met veel herrie. Ach, zoiets kan natuurlijk plaatsvinden - prettig dat de gasten hierover ingelicht waren. - Dag 3 zagen we gaandeweg de dag de camping volstromen met bezoekers. Iemand bleek zijn verjaardag groots te vieren. Negatief waren we over het testen van de life muziek. Het geluid galmde de camping over. Dit was niet ons idee van een rustige camping. Dit was voor ons het sein “inpakken en wegwezen”. Je hoeft niet over voorspellende gaven te beschikken om te weten dat zo’n feest tot in de kleine uurtjes zou duren. Én we stonden tamelijk dichtbij de feestlocatie. In record tempo stonden we rijklaar om naar een rustig adres te rijden. Hiervan had niemand ons op de hoogte gebracht. Niet eerder hebben we dit soort evenementen binnen zo kort tijdsbestek op één camping meegemaakt in de meer dan 50 jaar dat wij kamperen. En dan bij betaling en vertrek ook nog boos aangekeken worden omdat we dit niet prijs stelden, is de wereld op zijn kop. Als je van dit soort evenementen houdt, zit je goed. In het andere geval raden wij aan deze camping te mijden of vooraf te informeren naar eventueel te verwachten overlast gevende evenementen. We hebben het idee dat zodra het naseizoen begint (ACSI-tarief) het voor sommige eigenaars aantrekkelijk om is de inkomsten op te krikken door deze activiteiten toe te staan.
Fam. Susanna - Krommenie  10-10-2022
Plaats mening
Mening nr: 72139
Datum: 10-10-2022
Fam. Susanna - Krommenie
september - oktober 2022
Senioren
Algemene indruk: 8| Kwaliteit Sanitair: 9| Hygiëne sanitair: 9| Ontvangst: 8| Accomodatie/plaats: 8| Comfort: 9| Leiding van camping: 4|

Mooi uitzicht

Mening nr: 66078
Datum: 12-10-2016
Mevr. Athos - Zoetermeer
®
september - oktober 2016
(Echt)paar
Algemene indruk: 8| Hygiëne sanitair: 9| Ontvangst: 9| Accomodatie/plaats: 8| Leiding van camping: 9| Omgeving: 7|

Het uitzicht

Niet

We kwamen hier bij toeval terecht omdat de camping die wij op het oog hadden enorm tegenviel. We waren aangenaam verrast door de vriendelijkheid van de eigenaar Jan en het lekkere eten wat hij voor ons bereidde. Hoewel we in de mist/regen aankwamen hebben we de volgende ochtend ons wel een voorstelling van het fantastische uitzicht kunnen maken. Het sanitair is werkelijk voortreffelijk en erg schoon! Het zwembad zag er prachtig uit maar vanwege de lage buitentemperatuur hebben we hier geen gebruik van gemaakt. Deze camping nodigt zeker uit voor een langer verblijf. Als we weer in de regio zijn staat hij zeker op ons lijstje.
Mening nr: 63521
Datum: 27-06-2015
Mevr. Coleta - Maarssenbroek
juli - augustus 2014
(Echt)paar
Algemene indruk: 10| Kwaliteit Sanitair: 10| Hygiëne sanitair: 10| Ontvangst: 10| Faciliteiten: 10| Accomodatie/plaats: 10| Comfort: 10| Leiding van camping: 10| Animatie/Activiteiten: 10| Omgeving: 10| Prijs/Kwaliteit: 10|

Rust!

Niets!

Prachtig nieuw sanitair en zwembad{2015}
Mening nr: 60245
Datum: 24-08-2013
Fam. Dave en Wendy
juli - augustus 2013

Algemene beoordeling

Een prachtige plek tegen de west helling met verreikend uitzicht tot aan de Puy de Dome! Jan is een gastvrije en ontspannen gastheer die iedere dag weer van de vroege morgen tot de late uurtjes voor zijn gasten klaar staat. In de omgeving is genoeg te doen zoals wandelen, mountainbiken en zwemmen in Lac d Aubusson. Op de camping ook een klein zwembadje. Rust, eenvoud en gezelligheid zijn de kracht van deze door Nederlanders en Fransen geliefde camping. Door: Dave en Wendy, camping bezocht in juli/ augustus 2013
Mening nr: 55229
Datum: 06-09-2011
Fam. Dick en Ineke
juli - augustus 2011

Algemene beoordeling

Schitterend gelegen camping met een prachtig uitzicht op de Puy de Dôme. Je moet eventjes 'klimmen' met de caravan, maar dat wordt boven ruimschoots goedgemaakt. Niet in het minst door de eigenaar Jan. Hij helpt waar hij kan en niets is hem te veel. Lekker zwembad en ruime plaatsen. Sanitair gedateerd, maar wordt elke dag schoongemaakt. Echt een aanrader!
Mening nr: 52336
Datum: 27-10-2010
Mevr. Jeannette
juli - augustus 2010

Algemene beoordeling

Mont Bartoux is een prachtige camping met een schitterend uitzicht. Het is een kleine camping met een boul baantje en een heerlijk restaurantje waar je lekker kan eten. Het sanitair wordt goed schoon gehouden.
Mening nr: 33891
Datum: 18-07-2007
Mevr. Margot
april - juni 2007

Algemene beoordeling

Een geweldig leuke camping voor mensen die van rust, mooie omgeving en een goede sfeer houden. Wij zijn er in een zeer regenachtige en koude periode geweest (juni 2007), maar de gezellige avonden in de kroeg/eetruimte maakten veel goed. Het uitzicht is op helder dagen erg mooi en je kunt hier prima wandelen. De eigenaar Jan kan ook nog lekker koken, wat wil je nog meer. Sanitair is schoon en er is een soort zwembad, vooral geschikt voor kinderen lijkt mij. Kortom, deze camping is een aanrader en voor ons een plek om terug te keren.
Mening nr: 32770
Datum: 04-04-2007
Dhr. Schoep
juli - augustus 2006
Algemene indruk: 8| Kwaliteit Sanitair: 8|

Algemene beoordeling

Een prima camping, welke geleid wordt door een aardige Nederlandse man. Prachtige zonsondergangen. Een gigantisch vergezicht op les Chenes des Puys en s nachts de lichtjes van een grote stad welke op een afstand lag van +/- 100 KM. Wij hebben hier de hete maand juli 2006 overleefd. Auvernie was groen, terwijl heel Europa verdorde. De Camping hebben wij gebruikt als uitvalbasis naar Parc des Vulcans en zelfs de de rivier de Dordogne.
Mening nr: 27857
Datum: 30-07-2006
Mevr. Inge
juli - augustus 2006
Algemene indruk: 8| Kwaliteit Sanitair: 7|

Algemene beoordeling

Relatief kleine, mooie, zeer rustige camping op de top van een berg. 's Avonds hoor je niets anders dan de krekels; je komt hier dus helemaal tot rust. (Terras)plekken zijn ruim. 's Ochtends komt de bakker en 's avonds kun je voor weinig geld een prima driegangenmenu eten. 90% van de bezoekers was Nederlands, dit was wel wat veel van het goede. Zeer geschikt voor rustzoekers, gezinnen met jonge kinderen. Enige nadeel vonden wij is dat je een stuk van de bewoonde wereld afzit en dus continu op de auto aangewezen bent. Naar het dorp is ongeveer een kwartier rijden. Dit hadden wij ons van te voren niet goed gerealiseerd. Voor de 4 nachten die wij hier verbleven hebben wij het prima naar onze zin gehad.
Mening nr: 19147
Datum: 03-07-2005
Mevr. Ine
april - juni 2005
Algemene indruk: 9| Kwaliteit Sanitair: 8|

Algemene beoordeling

Met weemoed denk ik terug aan de heerlijke dagen die wij op deze camping hebben ddorgebracht in mei 2005. Het uitzicht is geweldig, de eigenaar vriendelijk, de omgeving prachtig, de herten en wilde zwijnen op loopafstand en volop roofvogels te zien. De camping voldoet aan alle wensen: rust, ruimte, een zwembad, goed sanitaire, leuke bar en lekker eten voor een schappelijke prijs.In de periode dat wij er waren was het niet druk maar in juli en augustus schijnen er veel Franse gasten te komen. Voor ons een absolute topper waar wij zeker nog wel eens terug zullen komen.
Mening nr: 17246
Datum: 26-01-2005
Mevr. carola Bremer

Algemene indruk: 8| Kwaliteit Sanitair: 7|

Algemene beoordeling

Deze camping ken ik zeer goed want ik en mijn partner hebben een samenwerking met de campingeigenaar Jan Mater. Voor onze fietsactiviteiten zie www.cccycling.com. Het is een hele charmante ontspannen natuurcamping met alle basale voorzieningen voor een kampeervakantie. Via janmater@wanadoo.fr is de campingeigenaar te bereiken of via het vermelde telefoonnr. Wat ook charmant aan de camping is dat de bezoekerspopulatie voor de helft uit Fransen en voor de helft uit ander Europeanen bestaat.