Sluiten

Camping Le Parc de Paris in Villevaude

Camping Le Parc de Paris

Camping Le Parc de Paris ligt midden in een bosrijk gebied op 25km van Parijs en op 5 minuten van het Lac de Jablines een recreatiemeer, en op 20 minuten van Disneyland Parijs.

De camping is een ideale bestemming voor degene die van de rust en de natuur houden. De regio staat bekend om zijn culturele rijkdom vol met historische architectonische en gastronomische schatten.

+ Campinggids

Afstand vanaf Utrecht:469 km,
      waarvan 454 km snelweg.
      GPS coördinaten: 48.91262 / 2.67071
      (48° 54' 45.4'' N    2° 40' 14.6'' O)

Faciliteiten:

Camping Le Parc de Paris
Laatste mening

Algemene beoordeling

Wij mochten om 11.00 uur al in de stacaravan, omdat we vroeg aankwamen.

modderig

Wij hebben het verblijf als zeer prettig ervaren. Mooie uitvalsbasis naar Parijs. Met auto naar parkeerplaats bij Stade de France en van daaruit met de metro verder Parijs in. (10 kaartjes voor 14.90, voor kinderen 7.45 euro) Een stacaravan die compleet is ingericht. Goede verwarming! Verder in keuken: koffiezetapp. waterkoker, grote koelkast, magnetron. We hadden de stacaravan met 2 badkamers: ideaal in de winter. Was verder een rustige camping. Bij het boeken wilde ik dus van stacaravan wisselen, dat was geen probleem en dezelfde dag reactie op mijn mails.
Mevr. Hen97 - Gouda  03-01-2018
Plaats mening
Mening nr: 67462
Datum: 03-01-2018
Mevr. Hen97 - Gouda
®

Gezin met tieners
Algemene indruk: 7| Ontvangst: 9| Accomodatie/plaats: 8| Leiding van camping: 7|

Algemene beoordeling

Wij mochten om 11.00 uur al in de stacaravan, omdat we vroeg aankwamen.

modderig

Mening nr: 62112
Datum: 12-08-2014
Fam. Reichgelt-Busser - Wijchen
juli - augustus 2013
Gezin met (jonge) kind(eren)
Algemene indruk: 6| Kwaliteit Sanitair: 5| Hygiëne sanitair: 5| Ontvangst: 6| Faciliteiten: 5| Accomodatie/plaats: 3| Comfort: 4| Leiding van camping: 6| Omgeving: 7| Prijs/Kwaliteit: 3|

Speeltuin, ligging

Veel te kleine plekken

Wij hebben hier één nacht gestaan voor overnachting. Het zou een nacht worden om nooit te vergeten. Onze toch niet al te grote caravan kregen wij alleen maar op zijn plek door gebruik te maken van het plekje van onze buren. Zo hebben we hem ook weer weg gekregen. Het terrein bestond voornamelijk uit modder, waardoor we heel veel zand en modder in onze caravan kregen. Verder viel diverse malen de stroom uit. Dit werd wel goed opgelost: er bleek er ergens anders in onze groep een apparaat aan te staan waardoor de paal er diverse keren uit klapte. Toen dat was verholpen hadden we de hele avond stroom. Onze kinderen waren wel heel blij en tevreden met de speeltuin.
Mening nr: 57274
Datum: 07-08-2012
Fam. Helmond
juli - augustus 2012
Algemene indruk: 7| Kwaliteit Sanitair: 6|

Algemene beoordeling

Wij zijn er begin augustus 5 dagen geweest en een dag van tevoren gereserveerd. Was geen probleem. We kwamen na 9 uur aan, maar er hing keurig een briefje op de deur met ons pasje en een bewegwijzering. Sanitair is inderdaad aan de oude kant, maar prima te doen, lekker warm. Veel verschillende plaatsen, met of zonder schaduw en elektra dichtbij. Enig nadeel is, dat de plaatsen niet helemaal van gras zijn en er stenen liggen. In een tent heb je dus een flinke mat nodig om comfortabel te lopen. Verder aardig personeel, Nederlands sprekend oa, en binnen 45 min ben je met auto en trein in hartje Parijs.
Mening nr: 54298
Datum: 10-08-2011
Fam. van der Graaf
juli - augustus 2011
Algemene indruk: 4| Kwaliteit Sanitair: 5|

Algemene beoordeling

Wij komen net terug van 2 nachtjes le Parc, dat was nog net te doen. Wat onverzorgde camping is dit!! Vies sanitair, wat alleen even met een hoge druk spuit wordt schoongemaakt. Het water loopt niet weg in de douche, dus je staat in het water van een ander te douchen. Rommelige kleine plaatsen, veel donker onder de bomen. Bij vertrek werd er erg moeilijk gedaan over het terug geven van de borg(dit is voor de kaart van de slagboom). Het enige voordeel was dat je op 10 minuten rijden bij een metro station gratis kan parkeren en zo parijs in kan. Verder was de camping ook erg duur in verhouding met de kwaliteit, 86 euro voor 2 nachtjes met 4 personen. Voor ons nooit meer.
Mening nr: 52839
Datum: 04-04-2011
Mevr. mia

Algemene indruk: 7|

Algemene beoordeling

Best een redelijke camping. Mooi centraal tussen parijs en disney en ook nog in de winter open. In februari 2011 nog even gebruik gemaakt om een paar nachten een 4 pers huisje te huren. Vooral positief vinden wij dat men reageert op email berichtjes. En kan je geen Frans dan mailen ze in het engels terug. Ook aan de balie telkens prima geholpen in het engels. O komt u laat aan 's avonds? geen probleem er is wel iemand en anders belt u even aan.... Huisje op zich voldoet maar inderdaad niet schoon en inventaris niet compleet. Aan de andere kant doen ze daar ook niet moeilijk over als je vertrekt. Sanitair op de camping zelf niet gebruikt of bekeken en heb daar dus geen oordeel over.
Mening nr: 51430
Datum: 22-08-2010
Fam. K.Blaauw
juli - augustus 2010
Algemene indruk: 4| Kwaliteit Sanitair: 3|

Algemene beoordeling

Ook wij ( 2 familie's, met 2 caravan's ) zijn hier geweest. Ik berijp niet waar die positieve verhalen, die ik lees vandaan komen. Onze aankomst begon al slecht, komen bij de poort aan, werden opgevangen, en de melding was: zoek maar een plaats op. De richting die we werden opgestuurd, konden we geen plek vinden, waar een caravan fatsoenlijk kan staan, ( of we moesten hem aan een kant een halve meter opkrikken). Uiteindelijk op eigen houtje maar een andere plek opgezocht. De wc-deuren sluiten niet. enz.enz. Ik begrijp dan ook niet hoe deze camping aan 3 sterren komt. Wij komen hier dus ook niet weer !!
Mening nr: 48658
Datum: 08-01-2010
Mevr. Tina

Algemene indruk: 9|

Algemene beoordeling

Afgelopen kerstvakantie zijn we op deze camping geweest. We hebben er een grote caravan gehuurd. Dit is uitstekend bevallen. Mooie caravans, prima prijs-kwaliteit verhouding. Dichtbij Disney (ca. 15/20 minuten met de auto). Vlakbij een winkelcentrum. Op de camping zelf kun je brood bestellen en er is een snackbar. Ook deze was in de winter geopend. Zeer, zeer zeker komen we hier weer terug.
Mening nr: 47583
Datum: 29-08-2009
Mevr. van de vorst
juli - augustus 2009
Algemene indruk: 9| Kwaliteit Sanitair: 9|

Algemene beoordeling

Wij zijn eind augustus op deze camping geweest. Het personeel was erg vriendelijk! Sanitair zag er schoon uit! Vanuit de camping zijn we drie dagen naar Disney geweest. Dit is goed te doen vanuit de camping. De campingplaatsen zijn niet heel erg groot voor een camper met voortent, maar het gaat wel! Bij de receptie wordt nederlands gesproken. Erg fijn dat de mensen ook bereid waren onze tolk te zijn tijdens het maken van een proces verbaal! Al met al hebben wij er een fijne tijd gehad mede dankzij het geweldige personeel!
Mening nr: 45576
Datum: 30-07-2009
Dhr. Mark van der Velden
juli - augustus 2009
Algemene indruk: 9| Kwaliteit Sanitair: 9|

Algemene beoordeling

Ben met 3 vriendinnen naar deze camping geweest eind juli. Goede ontvangst gekregen bij de receptie waar iedereen gewoon goed engels kan praten en sommige spreken zelfs Nederlands. Zonder dat we een plekje hadden gereserveerd konden we toch zelf een mooi plekje gaan uitzoeken op de camping. Al niet elke campeerplek even mooi was hadden we toch een leuk plekje kunnen vinden om onze tent neer te stallen. Vanuit de camping zijn we naar parijs geweest (met goede uitleg van de receptie hoe we met de metro moesten rijzen), ook hebben we kaartjes voor disney gekocht bij de receptie. Parc Asterix en Disney liggen met de auto ongeveer 30 minuutjes rijden van de camping af dus dat is allemaal goed te doen. Eten kun je er ook goed! een ontbijt met koffie , een vers sapje , een spiegelei , 2 worstjes en wat brood voor een goedkope prijs. Ook kun je er 's-avonds lekker eten. Zelfgemaakte pizza met ingrediënten na keuze voor maar 7 euro. en nog veel meer verschillende gerechten. Verder zijn alle mensen achter de bar , in de keuken en bij de receptie super vriendelijk en gezellig. Mocht je ergens hulp bij nodig hebben staan ze altijd voor je klaar!
Mening nr: 44370
Datum: 06-05-2009
Fam. W Fonteine
april - juni 2009
Algemene indruk: 6|

Algemene beoordeling

Erg vriendelijk (door Martin) ontvangen. We hebben gebruik gemaakt van een 4 persoons mobil-home. Zag er netjes uit. Ons doel was om 3 dagen Euro-disney te bezoeken en 3 dagen met het openbaar vervoer (OV) Parijs te bezoeken. Dit is beiden zeer geslaagd. De uitleg, door Martin, over het OV was goed. Op de camping hebben we de disney kaarten (3 dagen voor de prijs van 2 ) gekocht. De camping ligt voor beide doelen centraal. De campingplaatsen zien er wel onverzorgd uit, het gras staat er hoog. Wij zouden er niet voor kiezen om hier met onze caravan, in de zomervakantie, te gaan staan omdat we het meer een park dan een camping vinden. Van de sanitair gebouwen hebben we geen gebruik gemaakt.
Mening nr: 44044
Datum: 28-02-2009
Fam. familie Van Riel

Algemene indruk: 4| Kwaliteit Sanitair: 4|

Algemene beoordeling

Intussen is het voor de derde keer dat we hier een stacaravan gehuurd hebben. dit bevalt ons prima, temeer we overdag in Disney zitten en dus geen gebruik maken van de faciliteiten van de camping. We hebben al eens eerder een mening over deze camping geplaatst. De camping is nog steeds een bouwput, al wordt er hard aan gewerkt om een en ander in orde te krijgen. Het voorste toiletgebouw is nog steeds een bouwval en nu (februari 2009) niet verwarmd. Onderaan zijn nog meer stacaravans (ouder type) geplaatst. De campingplaatsen zien er erg onverzorgd uit, het gras staat er hoog en sommige caravans die er al wat langer staan zien er duidelijk slecht onderhouden uit. Kortom een rommelige, slecht onderhouden indruk. Bij de receptie vertelde men ons dat, na de vakantiebeurs, men in mei en in de zomer bijna volgeboekt is. wij hopen dat de werkzaamheden afgerond zullen zijn, zodat de gasten kunnen genieten van hun vakantie. wij hebben onze twijfels. Neemt niet weg dat de camping als uitvalsbasis voor Disney wel voldoet. De weg naar Disney wordt binnendoor steeds lastiger, veel drempels en wegversmallingen, waardoor de snelweg een beter alternatief wordt (wel ongeveer 30 km!) We werden trouwens ook deze keer erg vriendelijk ontvangen en hebben echt niet de hoofdprijs betaald voor een midweek in een 6 persoons stacaravan. Wij zouden er trouwens niet voor kiezen om hier met onze caravan te gaan staan. Rondom Disney zijn mooiere en goedkopere campings te vinden. Daar is deze camping echt een te grote puinhoop voor. Jammer, in potentie is er echt iets van te maken en voor ons gevoel gebeurt dat ook, alleen in een erg langzaam tempo.
Mening nr: 42323
Datum: 22-08-2008
Mevr. Jacqueline
Algemene indruk: 3| Kwaliteit Sanitair: 5|

Algemene beoordeling

Tijdens de terugtocht van onze reis door Frankrijk hebben wij hier 1 nachtje gestaan. De ontvangst is vriendelijk maar dat is dan ook het enige positieve dat ik kan melden. Inderdaad is dit een afschuwelijke camping voor een veel te hoge prijs. De onderstaande meningen zijn absoluut waar. Ik wil ook nog benadrukken dat er op de camping op diverse plekken vuilstortplaatsen zijn waar allerlei, door de campingeigenaar zelf, gedumpt afval ligt. Ik begrijp overigens niet dat deze camping in het ACSI boekje staat. Mijn advies: bezoek deze camping absoluut niet!!!
Mening nr: 42200
Datum: 19-08-2008
Mevr. conchita
®
Algemene indruk: 3| Kwaliteit Sanitair: 4|

Algemene beoordeling

brrrr. als je eraan komt denk je..wat mooi maar zodra je binnenkomt denk je bah. We zijn er 1 overnachting gelbleven onderweg naar huis toe. het was een mooi sanitairgebouw, maar totaal niet onderhouden, evenals de plekken waar je staat. omgeven door inderdaad oude stacaravans. nee hier komen we niet meer
Mening nr: 42171
Datum: 19-08-2008
Dhr. Gep
Algemene indruk: 4| Kwaliteit Sanitair: 4|

Algemene beoordeling

Van ons kunnen ze deze camping bij de anwb wel van de kaart halen, wij hebben nog nooit zo'n rommel bij elkaar gezien en nooit zo slecht gestaan om te overnachten. Het is meer een chalet park voor disney gangers, en op het camping gedeelte staan een aantal oude sta caravans die bezet worden door mensen uit het oostblok die in parijs werken. De toilet - was ruimte is best mooi aangelegd, helaas wordt het slecht onderhouden.
Mening nr: 40471
Datum: 01-08-2008
Dhr. M. Dix

Algemene beoordeling

Het had zo'n leuk begin van de vakantie kunnen zijn, en dat voor vele lot(land)genoten. 3 jaar geleden hier ook geweest en alles was spic en span. Nu was het een rommelig, vervuild terrein waarbij het sanitair een vuilbak leek, en de douches geen warm water hadden. De vuilcontainres waren overvol en het afval lag letterlijk manshoog naast de containers. De eigeaar heeft meer belangstelling voor het plaatsen van chaletjes en huurtenten, dan voor passanten. Na 1 dag hadden wij deze gasten al door. De opbrengst van de camping is bijzaak. De opbrengst van de verkoop van EuroDisney kaarten is hoofdzaak. Bij het park lag een aanbieding voor verlenging met 1 jaar voor slechts 21 euro bijbetaling. Daar bleek echter dat de kaartjes van Le Parc al een jaar oud waren. (ingekocht voor 83 en verkocht voor 108 euri). Hij had de prijs met een pen gewijzigd op het ticket. Na veel stampij, en met hulp van EuroDisney, kregen we ons geld terug van de camping, en konden uiteindelijk met geldige tickets én een jaarverlenging een meer dan geslaagd bezoek brengen aan EuroDisney. Voor ons is Le Parc afgeschreven. Als je je gasten belazert, dan kun je de bal terug verwachten, vandaar dit verhaal.
Mening nr: 40413
Datum: 30-07-2008
Fam. Teune-Oosterbaan
Algemene indruk: 5| Kwaliteit Sanitair: 6|

Algemene beoordeling

Een nacht op de heenweg naar de Dordogne gestaan. Erg duur (met reservering 46 euro voor een nacht). Vreselijke plek, klein, een rommel op de camping, tegenover ons veel lawaai van de stacaravans, waar mensen in woonden. Veel problemen gehad om de electriciteit aan te sluiten, gammele kastjes. Je kunt beter als doorgang in Morancez (bij Chartres) staan, is ons veel beter bevallen.
Mening nr: 39444
Datum: 03-07-2008
Mevr. Marianne
april - juni 2008
Algemene indruk: 4| Kwaliteit Sanitair: 3|

Algemene beoordeling

Ik sluit me helemaal aan bij de mevrouw onder mij. Ook wij waren op 29 april op de camping. Geboekt omdat er een waterparadijs zou zijn maar helaas er was een waterballet in het toiletgebouw. Vies en nat. Douches hadden een zeer kleine straal. Plaats zeer klein. Wel vriendelijk personeel. Dure camping voor wat je krijgt. Je moet meteen betalen. Zouden ze bang zijn dat je de volgende dag weer weggaat!!
Mening nr: 38832
Datum: 01-05-2008
Mevr. Mooij
april - juni 2008
Algemene indruk: 5| Kwaliteit Sanitair: 5|

Algemene beoordeling

Wij waren op 29 april op deze camping en het is er nog steeds een rommel. Ook is de prijs aan de hoge kant voor de erg kleine plaatsen. In een gids stond dat er een zwembad zou zijn maar dat is dus niet het geval, jammer. Sanitair was niet echt schoon (grote gebouw) , uit ervaring met andere campings in Frankrijk weten we dat dat anders kan.
Mening nr: 37439
Datum: 12-09-2007
Fam. E. Broekman
juli - augustus 2007
Algemene indruk: 6| Kwaliteit Sanitair: 7|

Algemene beoordeling

Op de terugweg naar Nederland hebben we deze camping 3 dagen bezocht om de vakantie af te sluiten met een bezoek aan Parijs en Disneyland. Zes jaar geleden waren we hier al eens geweest. De camping was toen nog in handen van een van origine Nederlandse vrouw. De huidige eigenaar noemde haar liefkozend "maman" omdat we vroegen of zij nog betrokken was bij de camping. Wij zijn positiever over ons verblijf dan de recent geplaatste meningen. De renovatie van de camping leek verder gevorderd en vinden het begrip "bouwput" tijdens ons verblijf zeker niet van toepassing. Waar nog wel activiteit was, was het terrein afgezet met lint. Wij stonden op het gedeelte onderaan de camping, dat in 2001 vooral uit vaste jaarplaatsen\seizoenplaatsen bestond, maar nu grotendeels leegstonden en beschikbaar voor passanten. Deze plekken lagen er wel erg verwaarloosd bij, maar het was er wel lekker rustig (de meeste gasten stonden bovenaan de camping) en met enkele oude fruitbomen had het best iets parkachtigs. Onze dochters beleefden veel plezier met de dieren (kippen, e.d.) die op het naastgelegen terrein met villa stonden. Last van verkeerslawaai hebben wij niet gehad. Ook het sanitair was schoon en de douches prima en enorm ruim. Het meest recente toiletgebouw bovenaan de camping werd en wordt door (erg) veel campinggasten gebruikt, waardoor het een minder schoon was en erg druk. Ons advies zou zijn, ga naar het toiletgebouw onderaan de camping. Wel werd de afvalemmer met maandverband niet dagelijks geleegd en dat is natuurlijk onhygienisch. Toen wij vroegen naar "maman" bezwoeren de eigenaren dat we beslist terug moesten komen, omdat de renovatiewerkzaamheden dan grotendeels afgerond zouden zijn en ook het zwembad opgeleverd. Hoewel de camping op zich veel potentie heeft om er een mooi terrein van te maken (zeker het onderste deel van de camping), denken wij dat de camping toch vooral gezien moet blijven worden als een "plek voor de nacht" en als vertrekpunt voor het bezoeken van Parijs. Wij vinden overigens dat de prijs\kwaliteitverhouding niet deugt en vinden de camping inderdaad te duur voor wat je geboden wordt. Helaas geldt dat voor veel campings rond Parijs, en campingeigenaren kunnen zich dat kennelijk ook veroorloven want ze blijven bezocht worden. In het dorpje van de camping valt niets te beleven, maar op 5 autominuten ligt er een prachtig centre-commercial bij Claye-Souilly met veel winkels, een hypermarche en een Mac-Donalds. Op 10 autominuten het RER-station naar Parijs waar je ook gratis kunt parkeren.
Mening nr: 37432
Datum: 12-09-2007
Fam. Vlaardingerbroek
juli - augustus 2007
Algemene indruk: 6| Kwaliteit Sanitair: 5|

Algemene beoordeling

Nou, hier ben je klaar mee...bouwterrein, neegegooide hekjes, 50euro per nacht (3 pers), een uur wachten om in te checken, uitzicht 0,0, rumoerige weg ernaast. Nou ja, gelukkig hadden we gezellige buren. Er blijkt wel aan de andere kant van het toiletgebouw nog een mooi terassen-deel te liggen, als je langer blijft dan 1 nacht is het wel handig om te zorgen dat je dáár terecht komt. Op de terugweg zijn we echter maar doorgereden naar het dorpje Sorel, een km of 65 ten noorden van Parijs. Daar was wel een prima camping.