Warmste gebied ZuidFr. (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: tentkampeerder
, Datum:
07.02.2013 20:20
Drôme provencale. Met name de omgeving van Nyons en Dieulefit.
Ik heb er altijd mooi warm weer gehad.
Geplaatst door: Irene1
, Datum:
07.02.2013 23:33
Departement Aude, ligt in een soort dal tegen de Pyreneeën. Moet het warmste deel van frankrijk zijn.
Geplaatst door: Francis
, Datum:
07.02.2013 23:46
Geplaatst door: Henk
, Datum:
08.02.2013 09:05
Wij zijn vorig jaar van 25 augustus t/m 8 september naar de Ardeche geweest (camping Ranchisses). Wij gingen hier hoofdzakelijk voor het mooie weer heen. Van de 14 dagen dat wij er waren hebben we zeker 8 dagen niet bij het zwembad kunnen liggen door de kou en wind (Mistral en temperaturen tussen de 15 en 18 graden). De weken voor onze vakantie bleek het echter snikheet te zijn geweest. Ik bedoel maar te zeggen dat je het ook iets minder kunt treffen, ook al doen sommige lijstjes je anders geloven.
Geplaatst door: Marcelle
, Datum:
08.02.2013 10:31
Cote d' Azur is toch wel het meest zonzeker. Wij zijn vaak in de meivakantie in die hoek te vinden. Bij Le Lavandou konden we toen gewoon al in de zee zwemmen. En die was nog warm ook. Heerlijk!
Geplaatst door: Jan
, Datum:
08.02.2013 20:59
Francis weet waarschijnlijk niet het verschil tussen zonne uren en warmte. Vraag goed lezen anders niet reageren.
Geplaatst door: robertville
, Datum:
08.02.2013 21:28
als ik ga naar de site van meteo France ,scroll dan naar Outre Mer en klik dan op Nouvelle Calédonie (zie het alleen niet liggen daar bij Hyères) maar daar is het nu toch al flink warm 21 tot 30 graden vandaag
Geplaatst door: ® tineke
, Datum:
08.02.2013 23:00
Geplaatst door: yvonne
, Datum:
08.02.2013 23:46
Marcelle: is dat echt zo? Ik zit in onderwijs en wil graag een keer in meivakantie naar Le Lavandou maar wil wel kunnen zwemmen in zee. Kan dat echt dan?
Geplaatst door: Francis
, Datum:
09.02.2013 00:03
Jan , weet niet waar je woont maar bij ons is het altijd warmer als de zon schijnt !!Dat is ook in het zuiden zo en de zonnigste en warmste streek is de Luberon .
Geplaatst door: Jeanne
, Datum:
09.02.2013 00:06
Yvonne, begin mei in ieder geval veel te koud ( vonden wij)!
Geplaatst door: yvonne
, Datum:
09.02.2013 00:07
Warm (heet) is niet hetzelfde als mooi he? Ik heb genoeg collega's die flippen als er hier een hittegof is want dan kunnen ze niet fietsen ( te warm). De 1 heeft het liefst een temperatuur van een graad of 23 en de ander van 33. Denk daar wel aan.
Geplaatst door: Marcelle
, Datum:
09.02.2013 11:22
Toen dat wij er waren kon dat in ieder geval wel. Ik denk dat het komt omdat de zee een heel lang stuk ondiep is (dus gauwer is opgewarmd). Dat wij er waren was het echt niet heel heet, dus wij waren ook verbaasd dat het water zo warm was. Er waren ook scholen die naar het strand gingen om daar in de middag te zwemmen. Dus waarschijnlijk zal het wel normaal zijn dat het daar warmer is. Maar 100% garantie heb je natuurlijk niet. Overigens kun je daar ook heel mooi duiken/snorkelen bij de rotsen.
Geplaatst door: jeanne
, Datum:
09.02.2013 16:19
Marcelle, was dat 't strand bij La Faviere?
Daar hebben wij idd ook schoolkinderen gezien en kinderen die surflessen kregen. Maar wij zijn op die plaats niet 't water in geweest!
Geplaatst door: Mascha
, Datum:
13.02.2013 20:37
Vorig jaar was het bloody hot in de Ardeche.S'avonds om 21 uur was het zelfs nog 30 graden. Als bewijs heb ik er een foto van gemaakt om thuis te laten zien :p
Toch heb ik ook wel van mensen gehoord dat ze een jaar gekend hebben dat ze uit armoede van het slechte weer weg zijn gegaan. Dus het blijft toch altijd wel een gok.
Geplaatst door: Lilian1
, Datum:
15.05.2013 17:59
Wij hebben dit jaar een plek gereserveerd op le Pradal, Anduze.
We zijn nog nooit zo zuidelijk op vakantie geweest.
Is het nog van belang om met het plaatsen van de caravan/voortent rekening te houden met de Mistral, of is dit overdreven?
Geplaatst door: ® MartinH
, Datum:
15.05.2013 18:35
Ik begreep altijd dat Lyon de poort naar de zon was.
Wij hebben vorig jaar in de Provence gezeten, en begrepen van onze buren, die uit Marseille kwamen dat het zo'n 300 dagen par jaar droog is.
Het is ook wel warm , maar door de lage lichtvoetigheid vonden wij het niet te heet of zo.
De Drome hebben we ook goed ervaringen mee qua weer.
Geplaatst door: Lilian1
, Datum:
15.05.2013 19:27
Dat het er eigenlijk altijd mooi weer is, is ons wel bekend, maar hoe staat het met de wind?
Geplaatst door: Niels
, Datum:
15.05.2013 19:39
De wind (mistral) is hetzelfde als het weer niet te voorspellen. Zo heb je dagen geen last van de wind, maar dan kan er een aantal dagen de mistral opsteken. Hoelang die duurt is verschillend, dat weer niemand.
Geplaatst door: Patricia
, Datum:
15.05.2013 19:45
@ Lilian, in het binnenland heb je niet veel last van de mistral wind. Soms is het juist wel lekker. Als je het minste last van de wind wilt hebben moet je denk ik de caravan zo neerzetten dat de wind in ieder geval niet de voortent inkomt. De wind komt meestal uit het westen??..of komt de mistral uit het zuiden?
Maar maak je maar niet druk, je zult niet veel last van de wind hebben. Wij hadden eerste jaren nog nooit van gehoord en hebben er dan eigenlijk ook niet speciaal gemerkt. Eenmaal gehoord ga je er opletten, echter hebben wij er nooit last van gehad en juist wel als fijn ervaren.