Geplaatst door: irmgard
Datum: 20.03.2011 22:15
Wie heeft ervaring met een goede en gebruiksvriendelijke E-reader: hoe bevalt het, kun je er mee buiten in de zon lezen, loopt zo'n ding vaak vast, hoe gemakkelijk is het downloaden van boeken etc. etc.??
Ik moet plaats maken om alle tips mee te kunnen nemen van het andere topic (:))en moet daarom mijn boeken maar thuis laten volgens mijn echtgenoot.Maar ik weet het niet....zo'n "leesplankje".
Geplaatst door: yvonne
Datum: 20.03.2011 22:23
Haha dat zou ik echt vertikken, ik ga niet op vakantie zonder mijn (grote) stapel boeken. Die past trouwens altijd nog wel ergens tussen. Maar wat ik ervan hoor zijn de ervaringen wel positief, alleen is niet ieder boek te downloaden en zeker de nieuwste boeken niet of ze zijn best duur. Dat het vastloopt heb ik nog nooit gehoord maar ik zou er wel bang voor zijn, heb je meteen niets meer te lezen en dan zou mijn vakantie verpest zijn.
Geplaatst door: ® Jan van I
Datum: 20.03.2011 23:11
Mmmmmmm, zou voor mij pas interessant zijn als je in de plaatselijke bibliotheek zou kunnen downloaden.
Met uiteraard de verplichting om het boek weer binnen 3 weken te verwijderen van je apparaat.
Alle gekheid op een stokje: als ik alle boeken die ik per jaar lees zou moeten kopen of downloaden dan ben ik een kapitaal kwijt.
Twee à drie boeken per week à 12,50 euro (ik noem maar een prijs) wordt een duur grapje.
Dus voorlopig maar ouderwets naar de bieb.......
Geplaatst door: ® Jan van I
Datum: 20.03.2011 23:13
Geplaatst door: Jan
Datum: 20.03.2011 23:34
Ik heb laatst een ereader gekocht. De ereader Bebook club 6 inch scherm en bevalt me uitstekend. Het leest echt geweldig goed want er wordt gebruik gemaakt van electronische inkt en dat weerspiegelt niet in de zon. Met een lederen omslag erbij leest het net zo makkelijk als een papieren boek. Het is echt geen leesplankje. De reader leest ook PDF formaat en DOC (Word) bestanden. Ook kun je het lettertype en de lettergrootte aanpassen en dat is toch wel erg makkelijk. De Bebook club heeft geen touchscreen maar toetsen. Bladeren is heel eenvoudig en als je een boek sluit wordt bij herstart de laatst gelezen pagina geopend. Iki heb er een SD kaartje bij van 2 GIG en heb daar al enkele honderden boeken op staan van alle bekende schrijvers. Toestelletje speelt ook nog MP3 muziekbestanden af. Voor de prijs van 150,- euro veel waar voor je geld.Opladen pas na 7500 bladzijden.
Kijk eens op www.kieskeurig.nl
Wil je meer info gewoon even mailen
Geplaatst door: ® Irene 1
Datum: 20.03.2011 23:36
Heb je al eens simpelweg gezocht op revieuws?
http://www.ereaders.nl/
http://www.ereaders.nl/vergelijken
Er schijnen er veel goed in de zon te gebruiken zijn.
Geplaatst door: ® Irene 1
Datum: 20.03.2011 23:38
In Breda bij een boekhandel in de Baronie lagen onlangs een aantal e-readers. Dat zal vast op meer plaatsen zo zijn. Dan kun je zelf eens kijken en beleven hoe het is.
Geplaatst door: Silvia
Datum: 21.03.2011 00:49
We hebben er zelf nog geen, maar ik denk er ook wel aan om er een aan te schaffen.
Er zijn wel bibliotheken waar je dus inderdaad ebooks vooor een paar weken erop kunt zetten!
Van een vriendin hoorde ik dat er ook ( ik weet het, niet zo netjes) net asl voor muziek, ilegale site's zijn waar je fratig ebooks vanaf kunt halen. Niet de allernieuwste, maar er staan er al wel van 2010 op. Weet de naam van die site niet meer.
Geplaatst door: Silvia.
Datum: 21.03.2011 00:51
waar je ze gratis vanaf kunt halen.
Geplaatst door: Marianne
Datum: 21.03.2011 01:28
Kun je op zo'n ding ook de Michelin-atlas krijgen? Dat lijkt me wel handig.
Geplaatst door: lisa
Datum: 21.03.2011 08:03
Het punt is inderdaad dat je vooralsnog de boeken moet kopen, nu ben ik lid van de bibliotheek en heb mijn boeken vrijwel gratis.Er zijn nog maar weinig bibliotheken die ook e-boeken verhuren,dat is nl allemaal nog in een beginstadium. En een e-boek is niet veel goedkoper dan een echt boek.Dus voor mij geen e-reader.
Geplaatst door: Jen
Datum: 21.03.2011 08:39
Een e-reader lijkt mij ook erg handig. Ik heb alleen het idee dat er nog te weinig titels voor beschikbaar zijn(in ieder geval degenen die ik zoek). Ik lees dat de uitgevers doodsbenauwd zijn voor illegaal downloaden zoals met de muziek is gebeurd. En daarom blijven de apparaten ook relatief duur, een beetje kip en ei situatie dus. Maar dat bibliotheken het gaan faciliteren is natuurlijk goed nieuws. Geen overvolle boekenkasten meer.
Geplaatst door: ® Merle
Datum: 21.03.2011 08:49
Ik heb net via amazon.com de Entoutage pocket edge gekocht. Aan 1 kant een e-reader met e-ink scherm, de andere kant is een tablet waar ik mee op internet kan, mails lezen, MP3, foto's maken,....
Ideaal dus voor op vakantie.
Downloaden van boeken is super gemakkelijk. Alleen heb ik die gratis site met boeken van 2010 nog niet gevonden. Als iemand die link weet, had ik die ook graag gehad.
Geplaatst door: ® daphne
Datum: 21.03.2011 09:20
Een e-ink scherm komt het dichts bij de werkelijkheid van een echt boek. Een lcd-scherm spiegelt en is lastiger bij zonlicht. Lcd is verlicht, wat weer handig is bij 't lezen in de avond. Het verbruikt natuurlijk wel meer energie, dus vaker opladen dan een e-inkscherm, die alleen maar energie verbruikt bij het omslaan van een bladzijde.
Wij hebben inmiddels gekozen voor BeBook (e-ink). Met een mapje, hou je toch nog het boekgevoel. Voor de vakantie kopen we er nog ééntje bij, want het scheelt een boodschappenkrat vol boeken aan ruimte en gewicht.
Geplaatst door: Robin
Datum: 21.03.2011 09:36
Geplaatst door: yvonne
Datum: 21.03.2011 09:40
Jen: tenzij je houdt van volle boekenkasten, ik heb een hele boekenwand en vind dat heerlijk. Ik wil ook nog steeds het echte boek in handen houden, dat hoort voor mij bij het lezen en niet een boek van zo'n schermpje.Voor mij is vakantiegevoel zo'n stapel boeken gaan halen, het liefst splinternnieuwe. Maar natuurlijk moet iedereen het voor zich weten. Het zal naast elkaar gaan bestaan denk ik. Alleen zijn bibliotheken en uitgevers bang om ermee te starten, uitgevers omdat ze bang zijn voor illegaal downloaden en bibliotheken omdat ze zich zo overbodig maken. Je kunt immers net zo goed boeken downloaden via sites en hebt dan geen bibliotheek meer nodig. En aangezien ik in een (school) bibliotheek werk is dat slecht nieuws.
Geplaatst door: Jen
Datum: 21.03.2011 09:47
Yvonne , ik hou ook van een volle boekenkast. Maar ik lees in de meeste gevallen een boek één keer en aangezien ik heel veel lees moet ik vaak ruimen en dat kost me de grootste moeite. Welk boek moet weg? Bovendien kosten boeken handenvol geld en dat moet digitaal toch een stuk goedkoper kunnen. Sommmige boeken zal je echt wel blijven kopen of krijgen op een verjaardag en die blijven dan netjes in de boekenkast.
Kortom ik ben voor de e-reader.
Geplaatst door: MK
Datum: 21.03.2011 09:52
heb een Sony e-reader en ik vind het ideaal.Leest gemakkelijk.
E-books kun je inderdaat downloaden via nieuwsgroepen en daar staan de nieuwste boeken op. Maarja dat mag niet.:(
Geplaatst door: boeken ?
Datum: 21.03.2011 09:56
tegenwoordig kan je alle (ook nieuwe)titels en tijdschriften en strips downloaden en lezen via de ereader. daar zijn voldoende (illegale) sites voor. Dat het illegaal downloaden toeneemt verbaast mij niet omdat een betaald e-book slechts een paar euro goedkoper is dan een echt boek. Dat is eigenlijk belachelijk.Voor die paar euro wil ik dan ook iets in handen hebben óf pak hem van internet af (gratis). google maar eens en je vindt heel veel boeken. En bytheway....het downloaden is niet illegaal, het aanbieden wel
Geplaatst door: PetraHM
Datum: 21.03.2011 10:25
De bibliotheek bij ons is sinds dit jaar wegbezuinigd. Voor komende zomer ben ik van plan een E-reader aan te schaffen. De Sony (met 5" scherm) krijgt goede recencies. Bovendien nu in de aanbieding met beschermhoes en lampje. Iemand ervaring hiermee, of is 5" te klein?